معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد

معارف حج راه درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد

نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در مدینه منوره، رویکرد معارف حج را برای بشریت ضروری دانست و افزود: این معارف راه درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد؛ زیرا تمام گرفتاری‌های بشریت نداشتن و آگاه نبودن به این معارف است.

حجت الاسلام و المسلمين نجف نجفي روحاني، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج درباره اسرار و معارف حج گفت: اين اسرار بايد در دنيا گسترش يابد و همه جهانيان از اين معارف غني بهره بگيرند.
وي رويكرد معارف حج را براي بشريت ضروري دانست و افزود: اين معارف راه درست زندگي كردن را به ما مي‌آموزد، زيرا تمام گرفتاري‌هاي بشريت به دليل آگاه نبودن به اين معارف است.
اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: اگر انسان‌ها راه درست زندگي كردن را بياموزند، ديگر در دنيا شاهد كشتارهاي بي‌رحمانه و ظلم و ستم نخواهيم بود و اين معارف غني در اسلام وجود دارد و به وسيله كامل‌ترين كتاب يعني قرآن كريم بيان شده و بايد آن را براي مردم جهان بازگو كرد.
وي با بيان اين‌كه حج داراي رويكرد تعبدي، فقهي و اجتماعي است كه شامل همه مباحث اجتماعي مي‌شود، ادامه داد: رويكرد فقهي آن همچون طواف و اعمال مخصوص آن به حجاج در مكه اختصاص دارد كه بايد در اين سرزمين حضور يابند و به انجام مناسك بپردازند كه وقوف در عرفات و منا از جمله اين موارد است.
حجت‌الاسلام نجفي روحاني افزود: رويكرد ديگر كه پيام معرفتي و جهاني دارد و براي هميشه زندگي نياز است، معارفي است كه در احرام به آن اشاره مي‌شود همچون پوشيدن لباس صداقت و لباس صفا و صميمت برتن كردن و دوري از گناه كه ترك محرمات و انجام واجبات است.
وي يادآور شد: حاجي وقتي لباس احرام برتن مي‌كند ۲۴ چيز را بايد پس از پوشيدن اين لباس رعايت كنند تا حج او مورد قبول واقع شود؛ بنابراين يك فرد اگر بخواهد با حاجيان در منا و عرفات و انجام مناسك همگام شود بايد به اين بايدها و نبايدها جامعه عمل بپوشاند.
اين كارشناس حوزه حج و زيارت تاكيد كرد: حج يك شروع است نه پايان؛ بنابراين حاجي در اين مدت تمرين بندگي و چگونه زيستن را دارد و اين تمرين موقت است كه بايد پس از آن را در تمام زندگي خود پياده كند.
وي زمان شناسي و مكان شناسي را دو مقوله بسيار مهم براي حاجيان برشمرد و تصريح كرد: حاجيان بدانند كه در چه زمان و مكاني قرار دارند اگر از اين فرصت بوجود آمده به خوبي بهره نگيرند و فرصت سوزي كنند، جبران آن بسيار سخت خواهد بود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، فرصت شناسي و ادب شناسي را از ديگر ضروريات دانست كه يك زائر و حاجي بايد به آن توجه داشته باشد و افزود: زائران بايد فرصت‌ها را بشناسند و براي استفاده از آن حقيقتا ظرفيت سازي كنند.


| شناسه مطلب: 47460




معارف نجفي روحاني



نظرات کاربران