۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» ۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» ۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» ۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» ۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» ۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا» ۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا»

۵ روش اصلی جلوگیری از ویروس «ابولا»

«ابولا» یکی از کشنده‌ترین ویروس‌ها است که به هیچ عنوان انتشار آن همانند ویروس آنفولانزا نیست. براین اساس پزشکان معتقدند با ۵ روش اصلی می‌توان از ابتلا به این ویروس کشنده جلوگیری کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از تسنيم، ويروس ابولا يكي از كشنده‌ترين ويروس‌هاي موجود است كه همانند ويروس آنفولانزا نيست كه انتشار آن از طريق هوا باشد. پزشكان معتقدند جلوگيري از آن مي‌تواند با رعايت اصول زير بسيار آسان باشد.
۱. دستان خود را حتما با آب و صابون بشوييد شستشوي دست‌ها از طريق آب سالم و پاكيزه ممكن است در برخي از روستاها ممكن نباشد، اما شستن دست‌ها و صورت با آب پاكيزه و صابون و سپس خشك كردن آن با حوله تميز مي‌تواند در جلوگيري از انتقال ويروس ابولا بسيار موثر و كارآمد باشد.
۲. دوري از تماس فيزيكي چنانچه فردي را مشاهده كرديد كه به ابتلا به ويروس ابولا مشكوك است، حتي الامكان سعي كنيد با وي تماس فيزيكي نداشته باشيد، زيرا اين ويروس مي‌تواند از طريق تماس فيزيكي انتقال يابد. ممكن است فرد مبتلا يكي از عزيزان شما باشد كه براي شما بسيار سخت باشد كه او را به هنگام درد و رنج اين بيماري در آغوش نگيريد و پرستاري نكنيد، اما بايد بدانيد كه اين ويروس به راحتي مي‌تواند از طريق سيال‌ها مانند خون، رطوبت، سرفه، آب دهان و غيره انتقال يابد.
از افراد مبتلا بخواهيد كه براي دريافت كمك از متخصصان و پرستاران متخصص درخواست كمك كنند، زيرا حتي اين ويروس مي‌تواند از طريق لمس لباس‌هاي فرد آلوده منتقل شود بنابر اين بهتر است لباس فرد مبتلا نيز در محل مخصوص سوزانده شود.
۳. از اجساد مرده دوري كنيد اگر فكر مي‌كنيد فردي از طريق بيماري ابولا مرده است، حتي جسد او را در هنگام مراسم تدفين نيز لمس نكنيد زيرا اين ويروس ممكن است هنوز در فرد مرده وجود داشته باشد كه امكان انتقال آن وجود دارد و اين انتقال مي‌تواند بسيار آسان‌تر از طريق مايعاتي كه جسد از خود پس مي‌دهد منتقل شود. براي انتقال جسد حتماً از يك تيم متخصص و آشنا به اين بيماري استفاده كنيد و هر چه زودتر جسد را از محل زندگي و رفت و آمد عموم دور كنيد.
۴. دوري از تماس با حيوانات آلوده از آنجايي كه گفته مي‌شود نخستين بار اين ويروس از طريق حيواناتي مانند ميمون و شامپانزه و خفاش منتقل شده است، از شكار و تماس با اين حيوانات به جِد خودداري كنيد.
۵. از ايجاد ترس و حشت و شايعات جلوگيري كنيد ايجاد ترس و وحشت و شايعه پراكني ممكن است باعث شود فرد مبتلا از معرفي خود به مراكز پزشكي واهمه داشته باشد و خود را به اين مراكز معرفي نكند. بنابراين سعي كنيد اصول بهداشتي لازم را رعايت كنيد و از شايعه پراكني كه باعث ايجاد موج وحشت مي‌شود جلوگيري كنيد.


| شناسه مطلب: 47479




سلامت حج ۹۳



نظرات کاربران