اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز

اعزام ۲۵۶۵ زائر در قالب ۱۹ کاروان از تبریز

در حج تمتع امسال ۲۵۶۵ نفر در قالب ۱۹ کاروان اعزام می‌شوند که سهمیه زائر حج تمتع امسال تیم استان ۲۰۰ نفر بیشتر از سال گذشته بود و تعداد کاروانها نیز نسبت به سال قبل، کم شده ولی ظرفیت کاروانها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج،‌ به مناسبت گراميداشت هفته حج، كاركنان، كارگزاران، مديران و عوامل حج امسال حج و زيارت استان آذربايجان شرقي با آيت ا الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز ديدار و گفت‌وگو كردند.
امير روحي مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي، ضمن عرض ادب و تبريك هفته حج و دهه كرامت گفت: هفته اول ذي القعده هفته حج نامگذاري شده و در اين ايام مقدمات اعزام حجاج فراهم مي‌شود.
روحي سپس گزارشي از اقدامات سال گذشته و امسال حج و زيارت استان ارائه كرد و افزود: در حج تمتع امسال ۲۵۶۵ نفر در قالب ۱۹ كاروان اعزام مي‌شوند كه سهميه زائر حج تمتع امسال استان ۲۰۰ نفر بيشتر از سال گذشته بود و تعداد كاروانها نيز نسبت به سال قبل، كم شده ولي ظرفيت كاروانها افزايش يافته است.
وي در خصوص عمره مفرده، گفت: در سال گذشته ۱۷۵۱۳ زائر و امسال ۳۴۲۳۱ زائر اعزام شدند، سال گذشته زائرين اعزامي عمره مفرده در قالب ۱۲۳ كاروان و امسال در قالب ۲۳۹ كاروان اعزام شدند.
روحي افزود: تعداد پروازهاي عمره ۹۲-۹۳، ۵۵ پرواز و امسال ۱۱۸ پرواز و تعداد مديران ثابت اعزامي به عمره مفرده از استان نيز از ۱۱ نفر در سال گذشته به ۱۸ نفر در سال ۹۳ افزايش يافت. همچنين تعداد كارگزاران فعال از ۸۰ كارگزار فعال در سال گذشته به ۸۸ كارگزار فعال افزايش يافته است.
وي در خصوص اعزام هاي عتبات عاليات در ۵ ماهه اول سال ۹۲ و ۹۳ افزود: در سال ۹۲، ۱۲۶۰۸ نفر اعزام شده اند كه اين آمار اعزام با توجه به اينكه در شرايط كنوني هر هفته فقط يك پرواز به عتبات داريم به ۱۵۱۹۸ در سال ۹۳ رسيده است.
روحي تاكيد كرد: تعداد زائر اعزامي به عتبات به صورت زميني در سال ۹۲، ۶۶۲۱ نفر و براي سال ۹۳، ۷۷۳۰ نفر و تعداد زائر اعزامي به عتبات به صورت هوائي در سال ۹۲، ۵۹۸۷ نفر و در سال ۹۳، ۷۴۶۸ نفر بود. كاروان زميني عتبات از ۶۶۲۱ كاروان در سال ۹۲ به ۷۷۳۰ كاروان در سال ۹۳ و در خصوص كاروانهاي هوائي نيز از ۵۹۸۷ كاروان به ۷۴۶۸ كاروان افزايش يافته بود.
مدير حج وزيارت آذربايجان شرقي گفت: زمان آغاز اعزام حجاج امسال استان از ۲۵ شهريور ماه و در طي ۴ روز خواهد بود و زمان بازگشت آن‌ها نيز از ۲۳ مهرماه و در طي ۴ روز انجام خواهد شد.
وي در خصوص عمليات عمره ۹۳-۹۴ اظهار كرد: بعد از برگشت حجاج به وطن، حدود آبان ماه ثبت نام در كاروانها انجام خواهد شد و اعزامهاي عمره نيز از آذرماه بر طبق دستورالعمل‌هاي سازمان خواهد بود.


| شناسه مطلب: 47497




حج ۹۳ آمار تبريز



نظرات کاربران