نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد:

گفت‌وگوی مذهبی میان ایران و عربستان برقرار شود

حجت‌الاسلام‌ قاضی‌عسکر گفت: عالمان دینی ایران و عربستان می‌توانند با مباحثات علمی به تفاهم نزدیک شوند و اکنون بهترین زمان رسیدن به این تفاهم است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر در بدو ورود به هتل محل استقرار بعثه در مدينه‌منوره، مورد استقبال زائران و خدمت‌گزاران حج قرار گرفت.
وي كه از سوي مهندس سعيد اوحدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت و دكتر حسين صادقي سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي همراهي مي‌شد، در تالار اجتماعات قصرالدخيل و در جمع كارگزران حج تمتع ۹۳ حضور يافت.
پيش از آغاز سخنراني حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر، سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان ضمن خوش‌آمدگويي به اميرالحاج ايران و هيات همراه، اظهار داشت: در سال جاري كه با پديده شوم افراط‌گرايي و تروريسم مواجه شده‌ايم، نيازمند ارائه چهره‌هاي رحماني از اسلام عزيز در طي مراسم حج هستيم.
پس از وي، سرپرست حجاج ايراني با بيان اين نكته كه خدا را شاكريم كه يك‌بار ديگر اين توفيق و شايستگي را به همگي ما داده است كه بتوانيم خدمت‌گزار بهترين خلق‌خدا، يعني ضيوف‌الرحمن باشيم، سخنان خود را آغاز كرد.
شكر تشرف خادمان حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر با اشاره به اين‌كه ميليون‌ها انسان منتظرند تا چنين لحظاتي را تجربه كنند و از فيوضات تشرف به مكه‌مكرمه و مدينه‌منوره بهره ببرند، تاكيد كرد: طبيعتا شكر اين نعمت و توفيق اين است كه ما با تمام وجود در خدمت ضيوف‌الرحمن بوده و وظايف خويش را به بهترين وجه انجام دهيم.
وي با يادآوري اين موضوع كه هيچ‌كدام از اعضاي بعثه يا ستاد به‌صورت تشويقي به حج نيامده‌اند و هر كدامشان مسووليتي دارند كه اگر آن‌را به‌درستي انجام ندهند، خلايي در خدمت‌رساني ايجاد خواهد شد، ادامه داد: سياست بعثه و سازمان در حج امسال كاستن از تعداد نيرو‌ها بود تا تعداد بيشتري از زوار توفيق تشرف بيابند و بايد با كار بيشتر و كيفي اين كمبود نيرو را جبران كرد.
دعاي رهبر معظم انقلاب نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در بخش دوم از صحبت‌هاي خود از مستقبلين حاضر در مراسم از جمله سفير ايران در عربستان و حميدرضا دهقاني نماينده ايران در نمايندگي سازمان همكاري اسلامي در جده قدرداني كرد و به بيان اين نكته پرداخت كه اين محبت‌ها به شخص وي نيست و اين‌ها به‌خاطر رهبر معظم انقلاب و توفيق نمايندگي ايشان است.
وي با بيان اين سخن كه بنده كوچك‌ترين خدمت‌گزار اين مجموعه هستم، افرود: خداوند ان‌شاالله شفاي كامل به رهبر معظم انقلاب عنايت نمايد و ديروز كه در بيمارستان خدمت ايشان رسيدم، مقام معظم رهبري جهت برگزاري مناسب حج امسال دعا كردند.
نقشه راه حج سرپرست حجاج ايراني شرايط امروز جهان اسلام را شرايطي بسيار خطير دانست كه خطر افراطي‌گري لطمات شديدي به يك‌پارچگي امت اسلامي وارد كرده است. ايشان در همين زمينه اظهار داشت: ما بايد امسال بيش از گذشته متوجه نقشه راهي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني خود براي كارگزاران حج تبيين فرمودند، باشيم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر ضمن برشمردن پاره‌اي از آن توصيه‌ها گفت: تاكيد بر اتحاد امت اسلامي، حضور در نمازهاي جماعت، بهره‌گيري از فضاي روحاني حج و پرهيز از فرقه‌گرايي را بايد سرلوحه اقدامات قرار داد.
وي با تاكيد بر حضور زائران ايراني در حرمين‌شريفين گفت: در سال‌هاي گذشته هم گفتيم كه حجاج ايران در اين سرزمين به‌دنبال تبليغ مسائل فرقه‌اي نيستند و براي همگي آن‌ها تحقق انديشه‌هاي امام و رهبر انقلاب در زمينه اتحاد امت اسلامي در اولويت است و به‌همين دليل مي‌بايست از هر اقدامي كه بدين امر لطمه مي‌زند، اجتناب كرد.
پيشنهاد گفت‌وگوي مذهبي ميان ايران و عربستان چهارمين نكته‌اي كه سرپرست حجاج ايراني بدان پرداخت، تحولاتي است كه در ماه‌هاي اخير با توجه به حضور سفير جديد جمهوري اسلامي در روابط دو كشور ايران و عربستان به‌وجود آمده؛ تحولاتي كه مي‌تواند سبب تحكيم روابط دو كشور شده و آن‌ها را به هم نزديك كند.
ايشان پيش از بيان پيشنهاد خود در زمينه برقراري گفت‌وگو با علماي سعودي، از همه فعالان سياسي و رسانه‌اي خواست كه به موضوع ضرورت همگرايي بيشتر ميان كشورهاي اسلامي توجه داشته باشند و از آلوده‌كردن فضا به تفكرات افراطي بپرهيزند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر در تشريح يكي از ابزارهاي اجرايي‌سازي اين ديدگاه به ضرورت گفت‌وگو ميان علماي دو كشور اشاره و خاطرنشان كرد: عالمان ديني ايران و عربستان مي‌توانند با مباحثات علمي به تفاهم نزديك شوند و اكنون بهترين زمان رسيدن به اين تفاهم است.
وي با اشاره به پيام‌هاي مفتي اعظم عربستان و الازهر مصر گفت: رهبر معظم انقلاب از همه شخصيت‌هاي جهان اسلام خواسته‌اند كه در برابر فتنه‌گري تكفيري‌ها موضع‌گيري كنند و اين بيانيه‌ها مي‌تواند فضا را براي همكاري‌هاي متقابل بگشايد. سرپرست حجاج ايراني به همگرايي ميان شيعيان و اهل سنت اشاره و تاكيد كرد: همه ما تلاش خواهيم كرد در مسير نقشه راه رهبري در حج حرك كنيم.
شنيدن حرف زوار فراز ديگر سخنراني حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر به بيان روابط صميمي و مطلوب ايجادشده ميان بعثه و سازمان حج اختصاص يافت و بيان اين نكته كه راه خدمت‌گزاري به ضيوف‌الرحمن اكنون بيش از پيش فراهم شده است. وي بعثه و سازمان را دو بال يك پرنده دانست كه مي‌بايست امكان پرواز ۶۴ ميليون ايراني را در آسمان حج فراهم كنند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد بر اين موضوع و از زبان خود و رئيس سازمان حج گفت: از همه كارگزاران حج درخواست مي‌كنم دربرابر هر مشكلي كه به وجود مي‌آيد و امكان حل آن هست، مقاومت نكنند بلكه براي حل آن اقدام نمايند و اگر راه‌حل كوتاه‌مدتي ندارد، آن‌را تذكر دهند تا در آينده اصلاح شود. وي ادامه داد: بايد حرف زائران را بشنويم و مشكلات را برطرف كنيم و ان‌شاالله در اين راه، خدا نيز تفضل خواهد كرد.
برنامه‌هاي امسال سرپرست حجاج ايراني برنامه‌هاي فرهنگي و معنوي امسال را همانند سال گذشته عنوان و اظهار داشت كه دو دعاي كميل در مدينه‌قبل و دو دعاي كميل در مدينه‌بعد برگزار شده و برنامه‌هاي ايام تشريق در مكه‌مكرمه نيز مطابق سنوات پيشين خواهد بود. وي ابراز اميدواري كرد كه با همكاري مقامات عربستان‌سعودي حج ۹۳ به بهترين شكل ممكن برگزار شده و جلوي تندروي‌ها گرفته شود.
پايان‌بخش سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر ذكر روايتي از نهج‌البلاغه بود كه حضرت اميرالمومنين حج را علم و پرچم و بيرق اسلام معرفي مي‌كنند و تاكيد بر اين مهم كه همه بايد تلاش كنند تا پرچم اسلام به بهترين شكل ممكن برافراشته شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران