نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید

نخستین شماره نشریه «زائر» را آنلاین بخوانید

همزمان با استقرار نخستین گروه‌های زائران ایرانی در سرزمین وحی و آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت، نخستین شماره نشریه «زائر» در پایگاه اطلاع رسانی حج قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت نخستين شماره «زائر» نشريه خبري و تحليلي بعثه مقام معظم رهبري را در شهريور ماه ۱۳۹۳ منتشر كرد.
براساس اين گزارش، اين نشريه در طول ايام حج به صورت روزانه منتشر مي‌شود.
اين نشريه با هدف اطلاع رساني به زائران ايراني در خصوص مسايل و اخبار حج انتشار مي‌يابد تا زائران بتوانند با آگاهي كامل مراسم مذهبي و عبادي خود را انجام دهند.
در صفحه نخست اين شماره با تيتر يك به نقل از سرپرست حجاج ايراني آمده است «همكاري مناسبي بين ايران و عربستان جهت برگزاري حج در جريان است».
آخرين اخبار از عمل جراحي موفقيت آميز رهبر انقلاب، زائران ايراني در ۱۷ اقامتگاه در مدينه اسكان يافتند، دعاي كميل يا زمزمه عاشقان و امضاي ۱۰ سند همكاري در ديدار رؤساي جمهوري ايران و تاجيكستان از جمله عناوين صفحه نخستين اين نشريه است. همچنين در صفحه داخلي اين نشريه اخباري همچون اعلام عمومي جراحي رهبر انقلاب جلوي تبليغات كذب شبكه‌هاي بيگانه را گرفت، تأكيد ظريف بر ارتقاي سطح همكاري مشترك ايران و عراق، آمار زائران ايراني در مدينه منوره و زائران همه مسائل خود را بپرسند، سبك زيارت و شوق دعا به چشم مي‌خورد.
فضايل اعمال در مسجدالنبي از ديگر عناوين اين نشريه است كه در اين زمينه مي‌خوانيم: «زاير حرم نبوي بهتر است كه اول دو ركعت نماز تحيت مسجد را به جاي آورد، سپس رو به حجره شريفه آن حضرت كرده و ايشان را زيارت كند. از ديگر مستحبات اعمال مسجدالنبي نماز و دعا نزد ستون توبه و نماز نزد مقام جبرئيل مي‌باشد. يكي ديگر از اعمال توصيه شده در حرم حضرت رسول (ص) زيارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها مي‌باشد. بعيد نيست كه بدن مطهر حضرت فاطمه در محدوده حرم واقع شده باشد؛ چه آنكه رواياتي هم وجود دارند كه بر مدفون بودن ام ابيها در منزل خودشان دلالت مي‌كنند.
در بخش با مقررات و شئون حج آشنا شويد، آماده است: «سفر حج با همهٔ جاذبه هايي كه دارد از پاره اي مشكلات نيز خالي نيست. ازدحام جمعيت، عدم آشنايي به زبان، نامأنوس بودن محيط و. . . اهميت اعمال حج، براي افراد ناآگاه و تازه وارد بويژه سالخوردگان و افراد بي سواد، احتمال پيش آمدهايي چون: گم شدن پول يا اثاثيه و يا مدارك، جدا افتادن از گروه و سرگرداني و بيماري و اختلال در انجام بموقع اعمال را دارد. با توجه به نكات فوق الزم ديديم در اينجا به پاره اي از تذكرات ضروري بپردازيم كه زائران گرامي بخوانند و يا ديگران براي آنان توضيح دهند و بكار بندند.»
تاكنون پيش ۷ شماره از اين نشريه در ايران اسلامي هر دو هفته يكبار منتشر مي‌شد و در اختيار زائران، مديران، روحانيان و عوامل اجرايي حج قرار مي‌گرفت.
علاقه مندان براي مشاهد نسخه الكترونيكي اين نشريه مي‌توانند اينجا كليك كنند.
براي مشاهده آرشيو نشريه زائر اينجا را كليك نماييد!




نظرات کاربران