حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است

حج به بانوان دارای مهریه بالا واجب است

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در آئین نمازجمعه بیست و یکم شهریور سالجاری با اشاره به بانوانی که مهریه بالا دارند تاکید کرد: حج به همه بانوانی که مهریه آن‌ها بالا است واجب است و متاسفانه بسیاری از بانوان از این امر مهم و این وظیفه الهی مطلع نیستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت‌الله غياث‌الدين طه محمدي در آئين نمازجمعه بيست و يكم شهريور سالجاري فريضه عبادي و سياسي حج را مانور بزرگ جهان اسلام دانست و خاطرنشان كرد: دين مقدس اسلام به عنوان تنها دين كامل و مترقي در جهان، همه آنچه را كه به سعادت و رشد كمال انسان منجر مي‌شود را به نحو احسن بيان كرده است. چنانچه قرآن كريم هم بار‌ها به اين نكته تاكيد كرده است.
وي افزود: تمام فرايض دين اسلام از واجبات و مستحبات، سه فريضه يك سازندگي اساسي و حياتي در زندگي انسان دارند كه در ميان ديگر فرايض گل سرسبد هستند.
خطيب‌جمعه همدان ادامه‌داد: اولين فريضه اساسي نماز است. اهميت نماز به قدري است كه اگر انسان از ثواب واقعي آن آگاه بود همه عمر خود را در حال سجده سپري مي‌كرد.
وي افزود: فريضه دوم و اساسي، روزه ماه رمضان است كه از اهميت بسياري برخوردار است، بطوري كه اگر انسان از ثواب آن مطلع بود تمام ماه‌هاي سال را روزه مي‌گرفت.
محمدي، فريضه حج را سومين فريضه حياتي مورد تاكيد دين مبين اسلام برشمرد و اظهاركرد: اگر امت اسلام موفق مي‌شدند كه نماز و روزه و حج خود را به طور صحيح و پرشكوه برگزار كنند، كل كره‌زمين تحت تاثير قرار مي‌گرفت و متحول مي‌شد.
ثواب يك حج عمره با ساير خيرات قابل مقايسه نيست
وي با اشاره بر اينكه فريضه حج داراي دو بُعد مثبت و منفي است گفت: در شرح ابعاد مثبت حج حديث داريم كه اگر كسي يك اتاق پر از طلا داشته باشد و تمام اين اتاق پر از طلا را در راه خدا انفاق كند، ثواب اين كار به اندازه ثواب يك حج معمولي نخواهد بود.
خطيب جمعه همدان ادامه‌داد: حاجيان بايد قدر حجي را كه مي‌روند بدانند. اين سفر سراسر سفر نور، عشق، عرفان، خودسازي و يك سفر الهي است.
وي در ادامه با اشاره به حديث ديگري از پيامبر اسلام (ص) در اهميت بُعد مثبت حج تصريح‌كرد: اگر شخصي يك كوه طلاي سرخ داشته باشد و همه اين كوه طلا را در راه خدا خرج كند، ثوابي كه به يك حاجي مي‌دهند بسيار بيشتر از ثوابي است كه به اين شخص انفاق كننده خواهند داد. اينقدر حج و مقام آن ارزشمند است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به ثواب زيارت ائمه اطهار (ع) اظهاركرد: هر كس به زيارت امام غريب حضرت امام‌رضا (ع) برود، خداوند متعال ثواب هزار هزار سفر حج عمره را به او عنايت مي‌كند، چرا كه تمام زائران خانه خدا به دور كعبه مي‌چرخند و كعبه با آن همه قدر و منزلت به دور امام مي‌چرخد. كعبه يك سنگ نشانيست كه ره گم نشود و اين اشاره به مقام ولايت و امامت دارد.
محمدي گفت: خداوند در قلوب مومنين و در اعماق دل انسان‌هاي با معرفت است.
وي در ادامه با اشاره به ابعاد منفي فريضه حج اظهاركرد: هر كس كه استطاعت و توان مالي براي سفر به خانه خدا و اداي فريضه حج دارد بايد به اين كار اقدام كند. اگر چنانچه شخصي از روي غرور و ناداني حج را سبك بشمارد و واجب خدا را عمل نكند، كافر است و در هنگام مرگ مسلمان از دنيا نمي‌رود، بلكه به دين يهودي و نصراني مي‌ميرد.
خطيب جمعه همدان گفت: بزرگ‌ترين عبادات ما با حج سنجيده مي‌شود، بطوري كه حج يك سنگ محك و ميزان براي ساير عبادات است.
حج به بانوان داراي مهريه بالا واجب است
وي با اشاره به بانواني كه مهريه بالا دارند تاكيد كرد: حج به همه بانواني كه مهريه آن‌ها بالا است واجب است و متاسفانه بسياري از بانوان از اين امر مهم و اين وظيفه الهي مطلع نيستند.
به گزارش ايسنا، قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز، مراسم دعاي توسل براي سلامتي مقام معظم رهبري با حضور مردم همدان، اصناف و بازاريان اين شهر برگزار شد. همچنين به شكرانه سلامتي ايشان چند راس قرباني ذبح شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران