فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی

فرش‌های صحن حضرت زهرا در مرحله طراحی

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از طراحی فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، «حسن پلارك» با اعلام اين خبر گفت: با توجه به پيشرفت كلي ۶۵ درصدي ساخت صحن حضرت زهرا (س) و به منظور پوشش بخشهاي مختلف كميته فرش ستاد نسبت به طراحي فرشهاي مخصوص اقدام كرده است.
وي افزود: كارشناسان اين كميته به همراهي با ستاد استان كرمان كه پيشقدم براي اجراي اين طرح شده است فرآيند برنامه ريزي و طراحي آن را آغاز كرده اند.
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور خاطر نشان كرد: براي پوشش دهي اين صحن ۱۸ هزار متر مربع فرش بافته خواهد شد كه نقوش آن مجموعه اي از نقوش با مفاهيم شيعي و به ويژه طرح قدسي ترنج است.
پلارك درباره خصوصيات اين فرشها اظهار داشت: طراحي اين فرشها بر روي زمينه فيروزه اي و چمني و به طور عام در ابعاد ۳. ۳۰ و ۴. ۳۰ درنظر گرفته شده است كه با الياف با رنگهاي گياهي بافته مي‌شوند.




نظرات کاربران