حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد حدیث روز؛

این عمل  شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد
حدیث روز؛

این عمل شما را از آتش جهنم نجات می‌دهد

محافظت نماز، همان توجه ویژه به نماز و عدم سهل‌انگاری در برپایی این امر مهم است؛ این محافظت صورتهای گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها بجا آوردن نماز در اول وقت است.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، روايات فراوانى در مورد فضيلت نماز اول وقت، از پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم و امامان معصوم عليهم السلام رسيده است.
امام عليّ عليه السلام در روايتي فرمودند: «نماز را در وقت مقرّرش بخوان و به دليل بيكار بودن، آن را جلو نينداز، و به دليل اشتغال به كارى، آن را به تأخير نيفكن و بدان كه همه كارهايت تابع نماز توست. «نهج البلاغة: نامه ۲۷ / شناخت‌نامه نماز: ج۱ ص۱۱۸»
پيامبر خدا صلى اللَّه عليه وآله درباره اهميت و جايگاه نماز چنين مي‌فرمايند: «لِلمُصَلّي حُبُّ المَلائِكَةِ، وهُدًى وإيمانٌ، ونورُ المَعرِفَةِ، وبَرَكَةٌ فِي الرِّزقِ، وراحَةٌ لِلبَدَنِ؛» نمازگزار، محبّت فرشتگان را نصيب خود مي‌كند. [نماز،] هدايت و ايمان، نور معرفت، بركت در روزى و آسايش تن است. «الخصال: ص ۵۲۲ ح ۱۱ / شناخت‌نامه نماز: ج۱ ص۱۱۸»
ايشان همچنين مي‌فرمايند: «نماز، از آيين‌‏هاى دين است و در آن، خشنودى پروردگار عزّ وجلّ است. نماز، راه و روش پيامبران است.» «الخصال: ص ۵۲۲ ح ۱۱ / شناخت‌نامه نماز: ج۱ ص۱۱۸»
بخش ديگري از روايات و احاديث معصومين (ع) فضيلت نماز اول وقت است كه ضمن تاكيد بر آن بركات و آثار زيادي نيز براي اين عمل در نظر گرفته شده است.
پيامبر اكرم (صلي‌الله عليه وآله) مي‌فرمايد: هيچ بنده‌+اي نيست كه مراقب اوقات نماز باشد مگر اينكه سه چيز را براي او تضمين ميكنم؛ «آسودگي در هنگام مردن»، «از بين رفتن غم و اندوه‌ها»، و «نجات از آتش جهنم».
اميرالمؤمنين (عليه‌السلام) مي‌فرمايد: در خواندن [به موقع] نمازهاي پنجگانه مراقبت كنيد؛ زيرا اين نمازها در پيشگاه خداوند متعال منزلت خاصي دارند.
همچنين از رسول اكرم (ص) روايت شده كه نماز براي ميت در قبر به صورت شخص نوراني خوش سيما ظاهر مي‌شود، انيس و مونس او در قبر مي‌شود و آتش جهنم را از او دفع مي‌كند. آن حضرت فرمود: كسي كه نمازهاي پنج گانه را در موقع خود اقامه كند و ركوع و سجود نماز را كامل به جا آورد خداي عزوجل پانزده خصلت به او عطا فرمايد:
-سه خصلت در دنيا :
*عمر او را زياد كند. *مال و اموال او را زياد كند. *اولاد صالح او را زياد كند.
-سه خصلت در موقع مرگ :
*از ترس او را ايمن دارد. *از هول مرگ ايمن دارد. *او را داخل بهشت گرداند.
-سه خصلت در قبر:
*سوال نكير و منكر را بر او آسان كند. *قبر او را وسيع گرداند. *دري از درهاي بهشت به روي او گشوده شود.
-سه خصلت در محشر :
*صورت او مثل ماه ، نور مي دهد. *نامه عملش را به دست راستش دهند. *حساب را براي او آسان مي گرداند.
-سه خصلت در موقع عبور از صراط :
*خداوند از او راضي مي شود . *به او سلام مي دهد. *نظر رحمت به او مي فرمايد .«ثمرات ،ص408»


| شناسه مطلب: 47831




حديث نماز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران