یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال
یادداشت رسیده؛

قدم به قدم تا حج ۹۳ - تطهیر مال

بهناز رهبر مهرپو

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حج را بايد با مال كاملا پاك و طاهر و حلال انجام داد. حج گذاري از محل مالي كه خدا ناكرده اشكالي به درآمد و كسب آن وارد باشد، قطعا مقبول نيست و در مورد مال شبه ناك نيز بايد طبق فتواي مراجع عمل كرد.
مال حلال، مالي است كه از حق الناس و حق الله پاك شده باشد. درتعاليم ديني ما و اول و بيش از همه در كلام الهي تطهير مال و مراقبت از آن، مورد اصرار و تاكيد قرار گرفته است.
هر عملي با مال حرام حتي «انفاق» مقبول نيست. گفته اند همان‌گونه كه باغبان و كشاورز هنگام كشت و زرع سعي دارد كه هسته و دانه‌اي را كشت كند كه داراي مغز و سالم باشد تا بتوانند محصول شايسته از آن بردارد در مورد انفاق هم انسان بايد سعي كند، انفاق او از مال حلال و طيب باشد، زيرا انفاق از مال حرام مانند تخم پوك و بي‌مغز است كه چنين بذري هرگز حاصل نخواهد داشت.
خداوند تبارك و تعالي مي‌فرمايد: «أَنفِقُواْ مِن طَيِّبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ» انفاق كنيد از مالي كه پاكيزه باشد و از كسب حلال آن را به دست آورده باشيد.
در حديث نبوي (ص) آمده است: بعضي‌ها قيامت محشور مي‌شوند كه مثل كوه‌ها حسنات دارند و خيلي كفه حسناتشان سنگين است، ولي خداوند همهٔ اعمال او را مانند غباري پراكنده مي‌كند و امر مي‌شود كه اين‌ها را ببريد به طرف آتش دوزخ! سلمان عرض كرد: يا رسول‌الله! اين افراد را براي ما توصيف كن كه چه كساني هستند كه مي‌آيند به محشر و اعمالشان همانند كوه‌ها است، ولي امر مي‌شود كه به آتش بروند. حضرت (ص) فرمودند: اين‌ها كساني هستند كه در دنيا روزه مي‌گرفتند، نماز مي‌خواندند و قسمتي از شب را به گريه و ناله مي‌گذراندند، ولي يك صفت بد داشتند و آن اينكه اگر از مال حرام چيزي به دستشان مي‌آمد مي‌چسبيدند و از مال حرام رو بر نمي‌گرداندند و حرام مي‌خوردند.
امام كاظم (ع) فرمود: حرام زياد نمي‌‌شود و اگر زياد شود، بركت در آن نخواهد بود و اگر انفاق شود اجري ندارد و آنچه به جاي بگذارد توشه اوست به سوي آتش.
اينك كه خداوند تبارك وتعالي حج خود را نصيب شما مومن متقي كرده، با خودت خلوت كن! به بررسي مال خود بپردازد و مروري بر شيوه‌ها و راههاي تحصيل آن نما! ان شاالله كه شبه اي واشكالي در آن نيست، اما اگر يقين كردي و يا حتي حسي! سريعا به رفع آن بپردازد و بكوش تا وقتي به خداي احد و واحد «لبيك» مي‌گويي، لبيكي از درون و تمام وجود باشد.
برخي از مومنان همچنين در مورد وجوهات ديني احتمالااشكالاتي دارند. تقويم خمس و زكات خود را ندارند و يا رعايت نكرده اند. خداوند ارحم الراحمين براي همهٔ اينها راه و چاره قرار داده است. بهتر است به نزد عالم ديني و يا روحاني ايي كه قرار است با كاروان تحت مديريت و رهبري او توفيق تشرف داشته باشي، بروي و مسايل مالي ات را يك بار ديگر با او بررسي كني. ان شاالله كه لباس احرام، زيباترين لباس بر تن مومن، بر تن همهٔ زائران حرم امن الهي به پاكي و طهارت مبارك باشد. حجكم مقبول


| شناسه مطلب: 47842




يادداشت حج ۹۳



نظرات کاربران