ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد

ظرفیت عرفات، مشعرالحرام و منا افزایش می‌یابد

کمیته عالی حج عربستان به ریاست محمد بن نایف وزیر کشور و رئیس کمیته و دیگر اعضا در نشستی به بررسی ساختمان سازی در دامنه‌های کوه‌های منا و تخلیه ادارات غیر ضروری از مشاعر عرفات و مشعرالحرام پرداختند.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از عكاظ، محمد بن نايف رييس كميته عالي حج عربستان در ابتداي جلسه خواستار تشريك مساعي همه دستگاههاي شركت كننده در اقدامات مربوط به موسم حج امسال شد.
وي افزود: بايد هم امكانات را براي ضيوف الرحمن فراهم كنيم تا آن‌ها بتوانند مناسك خود را در امنيت و به آساني به جا آورند.
ساعد العرابي مشاور وزير كشور و دبيركل كميته عالي حج عربستان هم گفت: در نشست اين كميته، مسائل مندرج در دستوركار نشست در چارچوب طرح كلي حج و طرحهاي اجرايي دستگاه‌هاي شركت كننده مورد بررسي قرار گرفت.
وي افزود: از جمله مسائل مطرح در نشست كميته عالي حج، پيشنهاد اختصاص گذرگاه هايي براي تيمهاي امدادرساني و بهداشتي ميداني و ايجاد مقري براي پايگاه امدادرساني در مشاعر مقدسه با هدف ارزيابي خدمات امدادرساني پيشرفته به حجاج بود.
اين مقام سعودي گفت: در نشست اخير، موضوع گسترش ساختمان سازي در دامنه‌هاي كوههاي مشعر منا و استفاده ممكن از دامنه‌هاي كوههاي مشعر منا در چارچوب دستورات كلي براي توسعه فراگير مشاعر مقدسه با در نظر گرفتن جوانب شرعي و بهداشتي و امنيتي و افزايش ظرفيت اين مشعر در زمان حاضر و آينده و فراهم كردن خدمات لازم و فعال سازي اسكان و خدمات در مشاعر مقدسه به مفهوم شهرهاي هوشمند و نيز موضوع انتقال عمره گزاران به عربستان و تسهيل بازگشت آنها به كشورهايشان به گونه اي كه مانع معطل شدن يا تخلف آنها از بازگشت در موعد مقرر شود و الزم دستگاههاي ذيربط به تعهدات خود در قبال آنها مورد بررسي قرار گرفت.
تخليه اداره دولتي از مشاعر عرفات و مشعرالحرام كه ارتباط مستقيمي با خدمات رساني به حجاج ندارند در چارچوب تلاش براي افزايش ظرفيت اين اماكن مقدسه از ديگر محورهاي مورد بررسي در نشست كميته عالي حج عربستان بود.
الحارثي افزود: در نشست اخير، وضعيت بهداشتي موسم حج امسال و اقدامات اتخاذ شده براي مقابله با ابولا و جلوگيري از انتقال آن به عربستان از طريق حجاج مبتلا مورد بررسي قرار گرفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران