توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید

توصیه یکی از مراجع به حجاج: قدر این فرصت را بدانید

حضر ت آیت الله شبیری زنجانی خطاب به حجاج ایرانی گفت:خرید را هم به حدی که سایرین از آنها توقع دارند و آن کالا هم در کشور خودشان هم پیدا نمی‌شود، منحصر کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از دفتر آيت الله شبيري زنجاني، اين مرجع تقليد در پاسخ به اين پرسش «كه چگونه از اين فرصت بهره ببريم» پاسخ گفت و ايام حج را فرصتي براي خودسازي زائران بيت الله الحرام، دانست.
حضرت آيت الله شبيري زنجاني گفت: اين اوايل كه هنوز جمعيت نيامده اند، زائران همه كارهاي غير ضروري را كنار بگذارند و طواف انجام دهند. يك طواف دهه اول ذي الحجه مقدم بر هفتاد طواف بعد از منا است. البته اگر ديدند جمعيت زياد است بهتر است به جاي پرداختن به طواف مستحبي در مسجد الحرام به نماز يا ساير عبادات بپردازند و اجازه بدهند سايرين اعمال واجب خود را انجام دهند. بهتر است كه انسان مراعات حال سايرين را بكند.
وي نسبت به از دست دادن فرصت عبادت و پرداختن به خريدهاي غيرلازم تذكر داده و تاكيد كرد: يكي از مسائلي كه الان مورد ابتلا شده، خريد بيش از لزوم است. زائران وقت زيادي را به اين كار اختصاص ندهند و از فرصت حج براي خودسازي و عبادت استفاده كنند چون معلوم نيست اين فرصت دوباره براي آنان تكرار شود، پس شكرگزار اين نعمت الهي باشند.
حضرت آيت الله شبيري زنجاني در پايان افزود: البته اين امور غير ضروري را براي فرصت هايي مثل بعد از منا بگذارند و در اين ايام تا آنجا كه مقدور است طواف كنند و خريد را هم به حدي كه سايرين از آنها توقع دارند و آن كالا هم در كشور خودشان هم پيدا نمي‌شود، منحصر كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران