تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد

تقویم اعمال حجاج در عربستان مشخص شد

زائران از عصر روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه راهی عرفات شده و ظهر دوشنبه ۱۴ مهرماه به اقامتگاههای خود در مکه مکرمه بازخواهند گشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دو رويت هلال در سال براي مسلمانان شگفتي‌آفرين و شادي زا خواهد بود: هلال ماه شوال و هلال ماه ذي الحجه. اولي براي آنكه نويد عيد فطر را به همراه دارد و دومي به دليل آنكه شكوه و شروع خجسته حج را به ياد مي‌آورد. اكنون در آغاز ماه ذي الحجه چشمان منتظر لحظه مي‌شمارد تا چند روز بعد در عرفات حضور خدا را در سراسر گيتي حس كند و بندگي را با عبادت ديگرگونه آغاز كند.
ديروز پنچشنبه در عربستان سعودي اول ذي الحجه اعلام شد. به اين ترتيب بر پايه تقويم عربستان، عيد قربان يك روز زود‌تر از ايران است، يعني روز شنبه (۱۲ مهرماه) عيد قربان در عربستان خواهد بود.
بنابراين گزارش، زائران از عصر روز پنجشنبه اين هفته ۱۰ مهرماه راهي عرفات شده و ظهر تا غروب روز جمعه را در عرفات وقوف مي‌كنند و روز شنبه عيد قربان خواهد بود.
شرح تقويم اعمال زائران بيت الله الحرام به شرح ذيل است:
پنجشنبه ۱۰ مهرماه- ۸‬ ذي الحجه (يوم الترويه) - حركت به سوي عرفات/ به ترتيب كاروان‌ها از ظهر اعزام و تا شب در چادرهاي عرفات استقرار خواهند يافت.
جمعه ۱۱ مهرماه - ۹‬ ذي الحجه (روز عرفه) - وقوف در عرفات از ظهر تا غروب.
شنبه ۱۲ مهرماه - ۱۰ ذي الحجه (روز عيد قربان) - وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب / حركت به منا و انجام رمي، قرباني و تراشيدن سر/ بيتوته در منا -
يكشنبه ۱۳ مهرماه - ۱۱‬ ذي الحجه - بيتوته در منا - رمي جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه).
دوشنبه ۱۴ مهرماه - ۱۲‬ ذي الحجه - بيتوته در منا - رمي جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه) - حركت به طرف مكه پس از اذان ظهر.
اعمال مكه كه عبارتند از طواف و نماز زيارت، سعي بين صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عيد قربان تا حداكثر پايان ماه ذي الحجه انجام پذيرد.
۶۴ ‬هزار زائر از جمهوري اسلامي ايران در مناسك معنوي حج تمتع امسال حضور دارند.




نظرات کاربران