اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس

اینها همچنان در مکه و مدینه گمنام هستند عکس

نیروهای بخش حمل و نقل از جمله افرادی هستند که زمان برای آن‌ها مفهوم خاصی ندارد و همیشه آماده باش هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان افراد گمنام یاد کرد که فعالیت‌های آن‌ها به ظاهر زیاد احساس نمی‌شود، اما بسیار مهم و تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حمل و نقل يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي سازمان حج وزيارت در حج تمتع و عمره مفرده است كه در اين بخش نيروهاي خدومي از شهرهاي مختلف انتخاب مي‌شوند تا درخدمات رساني به زائران و حجاج ايراني فعاليت كنند.
براساس اين گزارش، فعاليت‌هاي اين بخش از سازمان حج در ايام حضور زائران ايراني در مكه مكرمه به صورت شبانه‌روزي تعريف شده است و بسياري از آن‌ها وقت كمتري براي استراحت و زيارت پيدا مي‌كنند.
گاهي ساعت كاري برخي از اين افراد تا پاسي از شب به طول مي‌انجام تا خداي نكرده براي زائري يا كارواني در حج تمتع مشكلي رخ ندهد. اين افراد ساعات زيادي از روز را در كنار دود ماشين ها سپري مي كنند تا زائران به راحتي از محل هاي اقامت خود به حرم كشرف شوند.
اين افراد را مي‌توان از افراد گمنام دانست كه فعاليت‌هاي آن‌ها بسيار موثر است اما در ديد ديگران قرار نمي‌گيرد.
اين عزيزان براي ارائه خدمات بهتر از ماه‌ها و روزها قبل از اعزام در ايران اسلامي آموزش مي‌بينند و در هنگام حضورشان در مكه مكرمه و مدينه منوره نيز آموزش‌هاي لازم به آن‌ها ارائه مي‌شود.
در سال‌هاي اخير به دليل طرح توسعه حرمين شريفين بيشتر اقامتگاه‌هاي زائران دور از محل حرم‌ها قرار گرفته است و رفت‌وآمد زائران به اين اماكن مقدس تنها از طريق شركت‌هاي حمل ونقلي صورت مي‌گيرد كه كار هماهنگي و اطلاع رساني آن‌ها برعهده ستاد حمل و نقل است.
شما مي‌توانيد خدمات ستاد حمل و نقل در مكه را از اين طريق دنبال كنيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران