دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است

دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سیدعلی قاضی‌عسکر "در همایش زائران اهل سنت ایرانی گفت: دشمنان اسلام با تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی در بین مذاهب و فرق اسلامی، مترصد از هم گسیختگی و فروپاشی امت اسلامی هستند. به هوش باشیم ، دشمن وحدت امت اسلامی را نشانه گرفته است.

توطئه بيگانگان، منافع شخصي و اهانت‌كنندگان به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، سرپرست حجاج ايراني در ابتداء با نقل داستان معروف پدري كه به تك‌تك فرزندانش چوب‌هايي داد و از آن‌ها خواست آن‌ها را بشكنند و آن‌ها توانستند و بعد دسته‌اي چوب داد و گفت همه را با هم بشكنند و نتوانستند، ادامه داد: مساله وحدت يك موضوع عقلي است و علاوه بر اين، ما معتقد به اصل قرآني «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» هم هستيم و از ما خواسته شده است كه با يك‌ديگر نزاع نكنيم و متحد باشيم. وي موضوع سخنراني خود را بررسي علل و عوامل اختلاف ميان امت اسلامي، نحوه پيدايش آن‌ها و عواملي كه به اين تفرقه‌ها دامن مي‌زند اعلام و نخستين عامل را دخالت بيگانگان معرفي كرد. توطئه اجانب حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر با تاكيد بر اين‌كه از گذشته انگلستان عامل تفرقه شناخته مي‌شد، افزود: استعمارگر پير همواره در تلاش براي ايجاد اختلاف ميان ملت‌ها بوده و از اين طريق منافع خودش را تامين كرده است. اين نقش امروز هم ادامه دارد و البته الان كشورهايي مانند آمريكا هم به اين فعاليت‌هاي مخرب اضافه شده و هدف‌شان ايجاد از هم‌گسيختگي در امت اسلامي است. سرپرست حجاج ايراني به حمايت دائمي آمريكا و انگليس از رژيم اشغال‌گر، به‌عنوان نمونه‌اي آشكار از اقدامات آن‌ها عليه امت اسلامي اشاره و تاكيد كرد: اسم اين‌كار را حق دفاع از خود، براي اسرائيل مي‌گذارد و به اين سوال، جوابي نمي‌دهد كه آيا فقط رژيم صهيونيستي حق دفاع از خود را دارد و مردم غزه در برابر اين‌همه تخريب و ويراني حق دفاع از خود را ندارند؟! نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با يادآوري اين نكته كه در تمام منطقه و شمال آفريقا، استعمارگران در حال تخريب منابع مسلمانان و ايجاد اختلاف هستند، اظهار داشت: مثلا در پاكستان پهبادهاي آمريكايي، مراسم عروسي را بمباران و بعد ادعا مي‌كند كه ما تروريست‌ها را بمباران كرده‌ايم. حال آن‌كه اين‌ها خودشان تروريست‌پرورند و حالا از جانب اين تروريست‌ها احساس خطر مي‌كنند. چرا كه بسياري از تروريست‌هاي مورد حمايت اين‌ها در سوريه، از كشورهاي اروپايي آمده‌اند و حالا اين‌ها نگرانند كه اگر اين افراد به كشورهاي‌شان برگردند، چه ميزان برايشان مشكلات درست خواهند كرد. سرپرست حجاج ايران به ادعاي مبارزه با تروريسم آمريكايي‌ها و حملات صورت‌گرفته به تاسيسات حياتي و چاه‌هاي نفتي سوريه را مثال زد و بيان داشت: آنان براي اينكه سال‌هاي سال دست سوريه پيش كشورهاي غربي دراز باشد و آن‌ها از اين طريق هم به اقتصادشان رونق بدهند و هم سلطه‌شان را بر اين كشورها حفظ كنند. دست به اين اقدامات مي زنند. در عراق نيز به اسم مقابله با تروريسم به‌دنبال برگشتن به اين كشور هستند و اين‌ها يعني حضور اجانب در كشورهاي اسلامي. نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد بر آشكار بودن نقش عوامل بيگانه در اختلاف‌افكني ميان مسلمانان به موضوع شبكه‌هاي ماهواره‌اي تفرقه‌انداز اشاره كرد و گفت: يك مركز اصلي آن‌ها در انگلستان است و يك مركز ديگرشان در آمريكاست؛ آيا مي‌توان تصور كرد در كشورهاي غربي شبكه‌هايي وجود داشته باشد و به مقدسات شيعيان و اهل تسنن توهين كنند، اما آن‌ها بي‌خبر باشند و از اين‌كارها حمايت نكنند؟ وي با اشاره به منافع سرشار مادي كشورهاي غربي از محل جنگ‌هاي مختلف در منطقه، ادامه داد: آن‌ها به‌هيچ وجه حاضر نيستند كه اجازه بدهند در مناطق تحت سيطره خودشان ناامني به‌وجود بيايد تا پيش‌رفت‌شان كند يا متوقف شود.
منافع شخصي سرپرست حجاج ايراني دومين عامل را منافع شخصي برخي افراد دانسته و اظهار داشت: گاهي مردم به فردي اعتماد مي‌كنند، اما بعد از مدت‌ها متوجه مي‌شوند كه او يك عامل وابسته به استكبار جهاني بوده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر با استناد به آيه «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا» گفت: اكنون برخي كارهاي كاملا ضداسلامي را اسلامي معرفي مي‌كنند، قرآن براي جان انسان‌ها چنين ارزشي قائل است، اما شما مي‌بينيد كه افراد جاهل و نادان، شيعيان، مسيحيان و... را جلوي دوربين با چاقو سر مي‌برند و بعد هم شعار الله‌اكبر سر مي‌دهند. نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت نقطه خطرناك موضوع را شرعي‌ جلو‌ه‌دادن اين اقدامات از سوي برخي عناصر جاه‌طلب دانست و يادآور شد: متاسفانه جهان اسلام گرفتار اين مساله است و شما مي‌دانيد كه در همين‌جا برخي بودند كه از همين‌گونه فتاوا مي‌دادند و اخيرا بالاترين مقام عربستان اعلام كرد كه اين فتواها خلاف اسلام است. سرپرست حجاج ايراني گفت: امروز به نام اسلام فجايعي رقم مي‌خورد كه هيچ‌كس تصورش را هم نمي‌كرد و يك عده عالم‌نما از اين‌گونه رفتارها حمايت و براي چنين رفتارهايي مجوز صادر كنند.
بي‌احترامي به مقدسات حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر با اشاره به روايت «سِبَابُ الْمُسْلِمِ فُسُوْقٌ، وَقِتَالُهُ كُفْرٌ» كه در منابع اهل سنت و شيعه آمده، افزود: قرآن به ما دستور داده است كه به مقدسات ديگران، حتي بت‌پرستان و اهل كتاب توهين نكنيم، اين قرآن اجازه اهانت به مقدسات ديگران را به ما نمي‌دهد. در جنگ‌هاي صدراسلام هم، وقتي برخي شعار مي‌دادند اليوم يوم‌الملحمه، پيامبر (صلي‌الله‌عليه‌وآله) فرمودند كه بگوييد اليوم يوم‌المرحمه. نماينده ولي‌فقيه به ديدارهاي مكرر خود با علماي شيعه و اهل سنت در ايران اشاره و اضافه كرد: همه آن‌ها معتقدند كه توهين به مقدسات يك‌ديگر حرام است، اما برخي مي‌آيند عوام را تحريك كرده و اختلافات را شعله‌ور مي‌كنند. اميرالحاج در پايان با تاكيد بر اين‌كه حج تجلي وحدت امت اسلامي است، گفت: بياييد در بلدامن الهي پيمان ببنديم كه براي تعالي اسلام و رشد و ترقي كشور با هم كار كنيم كه در اين‌صورت فوايد وحدت، به همه آحاد جامعه خواهد رسيد. همه بايد با هم باشيم تا ان‌شاالله بتوانيم هم كشور خودمان را از اختلافات دور نگه‌داريم و هم الگويي براي ديگر كشورها باشيم.




نظرات کاربران