زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند

زائران مراقب گرمازدگی در ایام تشریق باشند

دکتر سیدعلی مرعشی به عموم زائران به ویژه زائران مسن‌تر تاکید کرد در عرفات و منا از پیاده روی های غیر ضرور بپرهیزند و مراقب گرمازدگی باشند.

رئيس مركز پزشكي حج در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني حج از زائران بيمار و مسن خواست در اين چند روز باقي مانده به ايام تشريق از حضور در اماكن پر ازدحام و انجام طواف‌هاي مستحبي پرهيز كنند.
رئيس مركز پزشكي حج با توصيه به زائران براي داشتن خواب كافي، گفت: استراحت و خواب كافي به زائران كمك مي‌كند اعمال واجب را بتوانند با انرژي كافي انجام دهند.
وي به ضرورت رعايت بيشتر بهداشت فردي به دليل ازدحام جمعيت به ويژه در ايام تشريق اشاره و بيان كرد: زائران به ويژه سالمندان بايد با رعايت بهداشت فردي مراقب سلامت خود باشند.
مرعشي از زائران خواست داروهاي خاص خود را در هنگام اعمال به همراه ببرند زيرا دارو‌ها به حد نياز وجود دارد ولي همراه داشتن داروهاي خاص كه هريك از بيماران استفاده مي‌كرده‌اند و به آن عادت دارند براي خود آن‌ها بهتر خواهد بود.
رئيس مركز پزشكي حج با تاكيد بر اينكه در هنگام حركت براي رمي جمرات حتما يك بطري آب كوچك از چادرهاي محل استقرار به همراه خود بردارند و در ساعات اوليه و يا پاياني روز كه هوا خنك است براي رمي اقدام نمايند.
دكتر مرعشي خواستار شد، زائران حتما در بين ساعات ۱۰ تا ۱۶ در چادرهاي كاروان در منا به استراحت بپردازند و از پياده روي در گرما جدا خوداري كنند.
زائران روز پنجشنبه مكه مكرمه را به سمت مشاعر مقدسه ترك خواهند كرد.




نظرات کاربران