بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور

بعثه مقام معظم رهبری میزبان ایرانیان مقیم خارج از کشور

ایرانیان مقیم خارج از کشور که به حج مشرف شده اند، روز یکشنبه مهمان بعثه مقام معظم رهبری بودند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر در همايش «ميعاد با ابراهيم» با ابراز تاسف از اين‌كه جمع زيادي از ايراني‌هاي مقيم خارج نتوانستند ويزا گرفته و به سفر حج مشرف شوند، ابراز اميدواري كرد اين مشكل براي سال‌هاي آينده مرتفع شود.
سرپرست حجاج ايراني با تاكيد بر اينكه نيازمند بازنگري در شناخت اسلام هستيم، اظهار داشت: وقتي به برخي نكات درباره موضوعات مهمي نظير آشنايي با امام زمان برخورد مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه چهره رحماني امام زمان (عج) را تحريف و ظهور ايشان را با شمشير و خشونت آميخته‌اند كه در نتيجه اين تصوير براي برخي جوان‌تر‌ها در شناخت امام زمان خود مشكل ايجاد مي‌كند.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با بيان ويژگي‌هاي حكومت امام زمان گفت: در روايات آمده، نخستين چيزي كه توسط حضرت صاحب‌الزمان آشكار خواهد شد، عدالت است؛ يك نمونه از اين عدالت در همين مكه ديده مي‌شود كه در زمان ايشان به مردم گفته مي‌شود طواف مستحبي انجام ندهند تا امكان طواف واجب حاجيان فراهم شود.
حجت‌الاسلام قاضي‌عسكر ويژگي ديگر حكومت مهدوي را ايجاد يك نظام مديريتي شايسته و درست دانست و افزود: امام زمان (عج) افراد شايسته را به شهرهاي مختلف مي‌فرستد و از آن‌ها مي‌خواهد كه كشور‌ها را به‌درستي هدايت كنند.
سرپرست حجاج ايراني با تشريح نگاه اسلام به مسووليت‌ها كه يك نگاه تكليف‌محور است، ادامه داد: بعد از ايجاد مديريت سالم و صحيح براي اداره جامعه، نوبت به عمران و آباداني شهر‌ها مي‌رسد؛ در واقع حضرت به امراي خويش دستور مي‌دهد كه به آباداني شهر‌ها بپردازيد و در روايت آمده كه زمين گنج‌هايش را آشكار مي‌كند و مردم از همه نعمات آن استفاده مي‌كنند.
ايشان در ادامه بيان داشت: رشد و شكوفايي علم در زمان حضرت (عج) چشمگير است و اگر علم ۲۷ جز داشته باشد تا ظهور فقط ۲ جز آن قابل رويت است و مابقي علوم در عصر حضور حضرت كشف خواهد شد.
سرپرست حجاج ايراني ديگر ويژگي را امنيت معرفي و اضافه كرد: با ظهور امام زمان، امنيت در سراسر گيتي تامين مي‌شود تا آن‌جا كه گرگ و ميش در كنار هم زندگي كنند.
وي افزود: شما تصور كنيد اين نگاه به امام زمان چقدر با برداشت‌هاي غير منطقي متفاوت است. حكومت امام (عج)، حكومت عدل و عمران‌كننده و امنيت‌بخش است.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد مجدد بر بازنگري در يافته‌ها نسبت به اسلام، افزود: در روايات آمده است كه اگر شرق و غرب عالم را هم بگرديد، از اين اسلام بهتر پيدا نخواهيد كرد، اما اسلامي كه توسط پيامبر (ص) و اهل بيت ايشان ارائه شده باشد، كه آن مايه سعادت بشريت است.
ايشان در پايان خواستار شد، شما هر جا كه هستيد سفيران مكتب اهل بيت (ع) و انقلاب اسلامي باشيد و با مراقبت از فرزندانتان بتوانيد در گسترش فرهنگ اسلامي موفق و پيروز باشيد.




نظرات کاربران