ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج

ارائه خدمات ۲۴ ساعته واحد امداد و راهنمای زائران در حج

واحد امداد و راهنمای حجاج ایرانی در سال جاری با سازماندهی ۵ نیروی ستادی شامل مدیران حج و زیارت استان‌های تهران، لرستان، ایلام و سیستان و بلوچستان و یک نفر عوامل ستادی در خدمت زوار وحجاج ایرانی می‌باشد.

[factimage()] http://www.hajnews.ir/Portals/0/News/IMG-20140924-WA0012.jpg [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دفتر امداد در مجموعه داربنيان روبروي هتل دارهادي ستاد مكه مكرمه قرار دارد كه با استقرار شيفت ۲۴ ساعته براي پاسخ گويي به مراجعان تلفني و حضوري و ابلاغ و پيگيري اجراي شيفت‌ها و همچنين سركشي و نظارت و هدايت شيفت‌هاي امدادي در مسجدالحرام و ايستگاههاي امداد ويلچري و پيگري امور گمشدگان در صحنه مي‌باشد.
صحبت الله رحماني مدير حج و زيارت استان تهران و مسئول واحد امداد وظايف و برنامه‌هاي واحد امداد را ايجاد شيفت امداد رساني با ويلچر از ايستگاههاي غزه و شعب عامر به مسجدالحرام، صدور و ابلاغ احكام و وظايف شيفت‌ها به عوامل كاروان‌ها و مجموعه‌ها براي اجرا و پيگيري امور زائران گمشده تا مرحله پيدا شدن و تعيين تكليف و اجراي جلسات توجيهي و آموزشي براي عوامل و زائران كاروان‌ها و مجموعه‌ها دانست.
ويو گفت: دفتر امداد و راهنماي زائران از مورخ ۲۱/۶/۹۳ همزمان با ورود اولين كاروان‌هاي مدينه قبل به مكه به صورت شبانه روزي فعاليت خود را با ۴ پرسنل شروع كرد.
وي افزود: شيفت‌هاي امداد همزمان با ورود كاروان‌ها با ۳ شيفت ۲ نفره ۶ ساعته داخل و بيرون مسجد الحرام شامل پشت چراغ سبز و پشت مقام ابراهيم و باب سلام (پله برقي) با استفاده از عوامل پيش گروه مجموعه‌هاي مكه راه اندازي و از مورخ ۳۰/۶ /۹۳ با افزايش كاروان‌هاي ورودي مكه با استفاده از ظرفيت عوامل كاروان‌ها ۳ شيفت ديگر شامل باب فهد تا ايستگاه كدي و باب فهد تا باب مروه به شيفت‌هاي قبلي اضافه شده است.
رحماني با توجه به انجام تخريب‌هاي اطراف حرم و فاصله زياد ايستگاههاي غزه و شعب عامر با مسجد الحرام اعلام كرد: جهت رفاه حال زائران ناتوان، طرح استقرار تعداد ۳۰ ويلچر در ايستگاه‌هاي فوق با بهره گيري از عوامل كاروان‌ها براي امداد رساني به زائران مسن و كم توان انجام مي‌شود. [factimage()] http://www.hajnews.ir/Portals/0/News/IMG-20140922-WA0020.jpg [imagetitle()] [factimageend()] مسئول واحد امداد تعداد عوامل كاروان‌ها و مجموعه‌هاي مكه و مدينه و عوامل ستادي مدينه كه تا كنون براي اين منظور استفاده شده را ۳۶۴ نفر اعلام كرد و افزود: تا كنون بيش از ۸۰۰ مورد امداد رساني با ويلچر براي زائران كم توان و مسن انجام شده است و بيش از ۱۶۰۰ مورد راهنمايي حضوري براي زائرين گرامي داشته ايم و حدود ۵۰ نفر با خودرو امداد و همراهي امدادگر به كاروان منتقل شده اند.
رحماني در خصوص پيگيري زائرين گمشده گفت: تاكنون ۳۲نفر زائر گم شده بيش از ۸ ساعت و ۲ نفر بيش از ۲۴ ساعت داشته ايم كه يكي از اين دو نفر بعد از ۲۴ ساعت در كوه صفا پيدا شد و يك زائر تهراني كه به علت تصادف به بيمارستان سعود الفيصل و سپس به بيمارستان سينا منتقل شده بود به علت همراه نداشتن كارت شناسايي بعد از ۶ روز با تلاش پيگير عوامل امداد و ستاد مكه مكرمه پيدا شد.
مسئول واحد امداد، نقطه عطف فعاليت واحد امداد را در ايام تشريق دانست و خاطر نشان كرد: يكي از اقدامات مهم در ايام تشريق كه در راهنمايي زائران نقش اساسي دارد نصب علائم راهنما براي هدايت زائران به چادرها و خيمه‌هاي كاروان‌هاي ايراني مي‌باشد.
وي افزود: امسال نيز به مانند همه ساله دفاتر امداد از روز هشتم ذي الحجه در عرفات و مني ايجاد و با استفاده از ۱۱۰ نفر از عوامل ستادي مكه و مدينه و ۳۳۰ نفر از عوامل كاروان‌ها و مجموعه‌ها در قالب شيفت‌هاي امدادي در مكاتب و مسيرها و محل‌هاي تجمع زائران كاروان‌ها در عرفات و مشعر و مني و مسير جمرات سازماندهي شده و به راهنمايي زائران مي‌پردازند.


| شناسه مطلب: 48279




حج تمتع حج۹۳ امداد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران