دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه

دیدار روسای بَعثه ایران و بوسنی و ‌هرزه‌گوین در مکه

رئیس بعثه حج جمهوری بوسنی و ‌هرزه‌گوین با امیرالحاج ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، در اين ديدار كه عصر جمعه در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در مكه‌مكرمه برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر با اشاره به توافقات پيشين ميان ايران و بوسني، خواستار اجرايي‌شدن آن‌ها شد.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با ابراز اميدواري نسبت به توسعه روابط ايران و بوسني و انتقال تجربيات جمهوري اسلامي ايران در حوزه حج و زيارت، خاطرنشان كرد كه بايد حج كانوني براي توسعه فرهنگ اسلامي و وسيله هدايت براي عموم باشد.
در ادامه، سرپرست حجاج ايراني به پديده افراطي‌گري و نتايج خسارت‌بار آن پرداخت و گفت: تا چند سال پيش دشمنان به‌دنبال جنگ ميان شيعه و سني بودند و امروز همه فرق مذاهب اسلامي و ديگر اديان آسماني را مي‌خواهند با يكديگر درگير كنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين قاضي‌عسكر تاكيد كرد كه مذاهب اسلامي حقيقتا اختلافي با هم ندارند كه بخواهند اين‌گونه در برابر هم بايستند و يادآور شد: مشتركات بسيار زيادي ميان مسلمانان جهان وجود دارد و خود كشورهاي اسلامي بايد براي حل و فصل مشكلاتشان پيش‌قدم شوند و اجازه ندهند كه ديگران بر آن‌ها تصميم بگيرند.
نماينده ولي‌فقيه و سرپرست حجاج ايراني، مقاومت مردم بوسني به منظور دستيابي به استقلال را ستودني و يادآور عزت و عظمت اين ملت دانست و ابراز اميدواري كرد مسلمانان بوسني با اقدامات خود زمينه‌ساز توسعه فرهنگ غني اسلام در دل اروپا شوند. وي به مقاومت ۵۱ روزه غزه اشاره كرد و افزود: همه بايد دست به دست هم بدهيم، تا بتوانيم مشكلات مردم فلسطين را كم كنيم.
«ناظم خليل‌ايويچ» رئيس بعثه حج بوسني و هرزه‌گوين هم در سخناني بحث اتحاد ميان ملل مسلمانان را يك موضوع با اهميت برشمرد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه در داخل بوسني مساله اختلاف فرقه‌اي وجود ندارد و اميدواريم اين مشكل در جهان اسلام هرچه سريع‌تر خاتمه يابد.
وي تعداد حجاج اين كشور را ۱۰۱۴ نفر اعلام كرد و گفت: بخش زيادي از آن‌ها، از خانواده مجاهدان سابق يا شهداي جنگ هستند.




نظرات کاربران