آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است

آیت‌الله مکارم:بیشتر اعمال حج بین مسلمانان مشترک است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علمای زیدیه یمن اظهار کرد:قرآن ما را به وحدت و همدلی دعوت می‌کند، باید مطابق آیات عمل کنیم؛ مغرورین به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند، این در حالی است که میان مسلمان اختلافات بسیار کم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار جمعي از علماي زيديه يمن با اشاره به آيات قرآن كريم گفت: خداوند متعال به افرادي كه در راه او تلاش كنند هدايت و نصرت عطا مي‌كند.
وي افزود: خدا افراد مجاهد و مخلص را هدايت و كمك مي‌كند؛ البته هدايت به دو نوع تقسيم مي‌شود، نخستين هدايت اين است كه خدا راه و روش رسيدن به مقصود را نشان مي‌دهد كه اين هدايت ويژه عموم مردم است؛ هدايت ديگر رساندن افراد به هدف مطلوب است و اين مخصوص مجاهدان مخلص است.
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به آيات قرآن كريم و با بيان اين‌كه خدا اهل جهاد و مخصلين را نصرت مي‌دهد، اظهار داشت: برداران ما در يمن از اين قسم هستند كه اميدواريم وعده الهي شامل حالشان شده و موفق شوند.
وي با اشاره به رشد روز افزون اسلام در جوامع مختلف تأكيد كرد: امروز تعداد زيادي از مردم جهان به اسلام روي آورده و به سوي آن گرايش پيدا مي‌كنند؛ در اين شرايط بهترين كار اتحاد ميان مسلمانان است.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: قرآن ما را به وحدت و همدلي دعوت مي‌كند، بايد مطابق آيات عمل كنيم؛ مغرورين به دنبال ايجاد اختلاف ميان مسلمانان هستند.
وي با تأكيد بر وحدت ميان مسلمانان، اختلاف امت اسلامي را به نفع مستكبران دانست و خاطرنشان كرد: اكنون كشورهاي غربي، آمريكا و اسرائيل براي ايجاد حاشيه امن در منطقه براي خود چاره‌اي جز ايجاد اختلاف ميان مسلمانان ندارند.
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي عنوان كرد: اين در حالي است كه ميان مسلمان اختلافات بسيار كم است، مسلمانان در قرآن با يكديگر اختلافي نداشته و بيشتر اعمال حج ميان آن‌ها مشترك و يكسان است.
وي با اشاره به اشتراكات ميان شيعيان با زيديه خاطرنشان كرد: زيديه به قرآن و اهل‌بيت (ع) معتقدند؛ از اين‌رو ميان ما و آن‌ها نقطه اشتراك زيادي نسبت به ديگر مسلمانان وجود دارد؛ ما به شما و شما به ما نزديك هستيد.
اين مرجع تقليد ادامه داد: به طور كلي اختلاف ميان مسلمان اندك است؛ با اين وجود اختلاف ميان ما و زيديه نيز بسيار كمتر است.
وي افزود: ما اخبار يمن را رصد مي‌كنيم و براي موفقيت و پيروزي انقلابيون اين كشور دعا مي‌كنيم.
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي يادآور شد: اكنون شما اگر در شهرهاي ما بگرديد مي‌بينيد دشمنان آنچه درباره ما مي‌گويند خلاف واقع است؛ در اين شرايط ما بايد با هم بنشنيم و با گفت‌وگو مسائل را حل كنيم.


| شناسه مطلب: 48628




وحدت مكارم شيرازي



نظرات کاربران