انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران  توافق با بیمارستان‌های سعودی

انتقال ۲۱ حاجی بیمار به ایران توافق با بیمارستان‌های سعودی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از اعزام دو گروه از بیماران ایرانی به کشور خبر داد.

دكتر سيدعلي مرعشي به خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج گفت: ۹ حاجي روز پنج‌شنبه با اولين پرواز و ۱۲ نفر نيز روز يك‌شنبه به تهران اعزام شدند. وي درباره علت اعزام بيماران در اين زمان اظهار داشت: بيماراني كه به ادامه درمان نياز داشته و اعمالشان را نيز انجام داده‌اند به ايران منتقل مي‌شود.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: تلاش ما بر اين است كه با توجه به پايان‌گرفتن فعاليت ستاد مكه در هفته آتي، اعزام بيماران در اولين فواصل ممكن انجام شود. وي در توضيح اين مطلب گفت: در هر پرواز براي ۲ بيمار تخت نصب شده و اين به معني برداشته‌شدن ۹ صندلي است، با توجه به اين‌كه در پروازهاي آخر چنين امكاني وجود ندارد، تسريع در خروج زائران بيمار مي‌تواند شرايط بهتري را براي آن‌ها ايجاد كند.
دكتر سيدعلي مرعشي تاكيد كرد كه اين بيماران بعد از رسيدن به ايران به بيمارستان منتقل مي‌شوند تا تحت درمان قرار بگيرند.
اتاق پزشك اعزام رئيس مركز پزشكي حج و زيارت به ديدارهاي خود با روساي بيمارستان‌هاي نور و ملك‌عبدالله مكه‌مكرمه اشاره و اضافه كرد: ‌ در اين ديدار‌ها توافق شد كه براي پزشكان ايراني اتاقي در آن‌جا درنظر گرفته شود تا بتوانند امور درماني مربوط به حجاج را پيگيري كنند. پزشكان اعزام مسلط به زبان عربي بوده و در مكه و مدينه مسووليت انتقال بيماران به بيمارستان‌هاي سعودي و سركشي روزانه به آن‌ها را برعهده دارند.
وي تعامل بيمارستان‌هاي سعودي را خوب ارزيابي كرد و افزود: مقدمات اداري اين موضوع طي شده و اميدواريم تا پيش از پايان موسم بتوانيم در‌اي بيمارستان‌ها مستقر شويم.
دكتر مرعشي با تاكيد بر اين‌كه هم‌اكنون ۹ حاجي ايراني در بيمارستان‌هاي سعودي بستري‌اند، تعداد فوت‌شدگان حج امسال را تاكنون ۱۲ نفر اعلام كرد كه ۱۰ نفر در مكه و ۲ نفر در مدينه درگذشته‌اند.




نظرات کاربران