گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران

گشایش بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی عراق و ایران

مقامات مسئول عراقی در راستای تقویت رابطه با همسایه مهم و استراتژیک خود در منطقه قصد دارند به زودی بزرگ‌ترین گذرگاه مرزی با خود با این کشور را باز کنند.

به گزارش فارس، وزارت كشور عراق از بازشدن قريب الوقوع گذرگاه «المندلي» بزرگ‌ترين گذرگاه مرزي خود با ايران خبر داد.
مقامات مسئول عراقي در راستاي تقويت رابطه با همسايه مهم و استراتژيك خود در منطقه قصد دارند به زودي بزرگ‌ترين گذرگاه مرزي با خود با اين كشور را باز كنند.
رسانه‌هاي عربي با انتشار اين خبر نوشتند: وزارت كشور عراق طي بيانيه‌اي كه «علي حسين رحيمة الساعدي» معاون امور امنيت فدرال آن را قرائت كرد، اعلام كرد كه تلاش دارد گذرگاه «مندلي» در «ديالي» و واقع در مرزهاي خود با ايران را باز كند. اين گذرگاه بزرگ‌ترين و مهم‌ترين گذرگاه مرزي نزديك به بغداد خواهد بود كه داراي جاده‌هاي خوب و ايمن است كه مي‌تواند دو طرف ايراني و عراقي را به خوبي با يكديگر مرتبط كند.
ساعدي درباره انتخاب مديران گذرگاه‌هاي مرزي گفت كه اين انتخاب منحصر به وزارت كشور است و يك كميته عالي در اين وزارتخانه افراد شايسته‌تر و اصلح‌تر را از ميان نامزدهاي تصدي اين مديريت‌ها انتخاب خواهد كرد و دولت‌هاي محلي و استانداري‌ها حق دخالت در اين امر را ندارند.
كار‌شناسان اقتصادي بر اين باورند كه گذرگاه مندلي در استان مرزي ديالي در مجاورت با ايران واقع شده و يكي از راه‌هاي مبادلات تجاري ميان دو كشور به شمار مي‌رود. فعالسازي و گسترش فعاليت اين گذرگاه مي‌تواند زمينه تحول در مبادلات تجاري ميان دو كشور را فراهم آورد و روند صادرات كالاي ايراني به داخل عراق را تسريع بخشد.
عراق ۱۳ گذرگاه مرزي زميني، ۵ گذرگاه هوايي و ۵ گذرگاه آبي با كشورهاي همسايه دارد كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها مندلي است.


| شناسه مطلب: 48762




عتبات عراق مرز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران