گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه

گزارشی از بیمارستان حجاج ایرانی در مدینه

در شارع علی‌ بن‌ابی‌طالب و بعد از هتل فلاح‌بلازا، پارچه‌نوشته ساختمان بزرگ مرکز پزشکی جمعیت هلا‌ل‌احمر قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، در طبقه هم‌كف درمانگاه اورژانس قرار دارد كه در زمان بازديد ما، روي چهار تخت آن بيماراني حضور دارند. همان‌جا اتاق احياي بيماران قلبي نيز حضور دارد؛ دكتر حجت‌الله روستا مدير بيمارستان مي‌گويد كه در دوره مدينه‌بعد، خوشبختانه تاكنون از اين اتاق استفاده‌اي نشده است.
پزشك متخصص زنان هم حضور دارد و توضيحاتي به جانشين ولي‌فقيه در امور حج و زيارت در مدينه‌بعد مي‌دهد كه درباره توجهات پزشكان و متخصصان امور فقهي براي حل و فصل مسائل شرعي مربوط به تشرف بانوان است. دكتر سيدعلي مرعشي رئيس مركز پزشكي نيز اظهار مي‌دارد كه بناست تا اين مباحث در تهران هم پيگيري و دنبال شود.
در اتاق ارتوپدي، يكي از مديران مجموعه‌ها كه پايش آسيب‌ديده، روي تخت نشسته است. دكتر علي‌رضا رحيمي‌نيا مي‌گويد تاكنون تنها سه بيمار در مكه براي انجام امور مربوط به ارتوپدي به بيمارستان‌هاي سعودي اعزام شده و مابقي كارها همين‌جا انجام شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد خاطره‌اي دارد از دهه چهل كه چگونه و با دشواري پاي شكسته يك حاجي را در مكه درمان كرده‌اند.
پزشك متخصص ديگر، چشم پزشك است؛ دكتر بهرام عين‌اللهي كه هم در مدينه‌قبل بوده و هم در مدينه‌بعد و هميشه قرآن مقابلش گشوده است. او مي‌گويد: تاكنون سه بيمار چشمي به ايران اعزام شده‌اند و برخي تشخيص‌ها و درمان‌هاي صورت‌گرفته در بيمارستان‌هاي كشور ميزبان، تا چه نادرست بوده و مي‌توانسته وضعيت سلامت حجاج را تهديد كند. اين نكته ضرورت حضور متخصصان ايراني را يادآور مي‌شود و رايزني‌هاي مربوط به استقرار پزشكان اعزام در بيمارستان‌ها را كه دكتر مرعشي آن‌ها را نقل مي‌كند.
متخصص‌ها در طبقات اول هستند و برخي واحدها نظير سلامت كاروان در طبقه دوم. دكتر مسعود ملكي مسوول اين واحد در مدينه مي‌گويد كه از پزشكان خواسته‌ايم در تمامي مراحل مربوط حضور زائران در هتل‌ها، بر امور بهداشتي آن‌ها نظارت داشته باشند.
بحث مربوط به استفاده از ماسك و برنامه‌هاي مركز پزشكي در اين مورد، موضوعي است كه در انبار تجيهزات مورد بررسي قرار مي‌گيرد و اين آخرين واحدي است كه بازديد مي‌شود.
بيمارستان مدينه خدمات پزشكي خود را تا آخرين روز حضور حجاج ايراني در اين شهر، به آن‌ها ارائه مي‌كند.




نظرات کاربران