آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است

آنچه انجامش در مکه و مدینه سزاوار است

نیمی از حجاج ایرانی به میهن اسلامی بازگشتند و نیم دیگر در مکه و مدینه حضور دارند. این روزها ترافیک این دو شهر با کاهش چشمگیری روبروست و حجاج به راحتی می توانند در مسجدالحرام و مسجدالنبی حضور بیشتری یافته و از خلوتی آن بهره مند شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آنچه در پي مي آيد نكاتي كوتاه درباره آنچه انجامش در مكه مكرمه و مدينه منوره سزاوار است.
در اين باره به مواردي چون نماز، روزه و ختم قرآن اشاره شده است كه در ذيل به تفصيل آن‌ها را مرور مي‌كنيم:
نماز
* امام علي عليه السّلام: نماز خواندن در مكه و مدينه برابر با هزار نماز است.
* امام سجّاد عليه السّلام: هركس در مكّه هفتاد ركعت نماز بخواند و در هر ركعت «قل هو الله» و «انا انزلناه» و آيه سخره و آية الكرسي را بخواند، جز به مرگِ شهادت، نخواهد مُرد و كسي كه در مكّه غذا بخورد، همچون روزه دار در شهرهاي ديگر است و يك روز روزه در مكّه برابر با روزه يك سال در جاهاي ديگر است و كسي كه در مكّه راه برود، در حال عبادت خداست.
روزه
* پيامبر خدا صلّي الله عليه و آله: كسي كه ماه رمضان در مكّه باشد و همه آن ماه را روزه بگيرد و تا آنجا كه مي‌تواند نماز بخواند، خداوند براي او پاداش صد هزار رمضان در غير مكّه را مي‌نويسد و براي او هر روز يك حسنه و هر شب يك حسنه مي‌نويسد.
* امام سجّاد عليه السّلام: يك روز روزه در مكّه، برابر با روزه يك سال در جاي ديگر است.
* روزه جهت برآوردن حاجت در روزهاي چهارشنبه - ژنجشنبه و جمعه در مدينه منوره نيز مورد تاكيد و سفارش است.
ختم قرآن
* امام سجّاد عليه السّلام: هر كس در مكه ختم قرآن كند، نمي‌رد تا آنكه رسول خدا صلّي الله عليه و آله را ببيند و جايگاهش را در بهشت بنگرد.
* امام باقر عليه السّلام: هر كس كه در مكّه از جمعه تا جمعه يا در كمتر يا بيشتر از آن ختم قرآن كند و پايان آن روز جمعه باشد، براي او پاداش و حسنات از اولين جمعه‌اي كه در دنيا بوده تا آخرين جمعه‌اي كه در دنيا خواهد بود، نوشته مي‌شود. اگر در روزهاي ديگر نيز ختم كند، همين طور است.
انفاق
* امام صادق عليه السّلام: مكّه، حرم خدا و حرم پيامبر و حرم اميرالمؤمنين عليه السّلام است. نماز در آن صدهزار نماز است و يك درهم انفاق در آن برابر با صد هزار درهم است. مدينه نيز حرم خدا و رسولِ خدا و اميرالمؤمنين صلوات الله عليهما است، نماز در آن ده هزار برابر و يك درهم انفاق در آن ده هزار درهم است. كوفه هم حرم خدا و پيامبر و اميرالمؤمنين عليهما السّلام است، نماز در آن همچون هزار نماز است و يك درهم انفاق در آن هزار درهم است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران