آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت

آشنایی با مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت

مجموعه نرم‌افزارهای حج و زیارت که شامل ۷۰۰ جلد کتاب و فصل‌نامه از آثار منتشر شده نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت می‌شود به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و عرضه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مجموعه نرم‌افزارهاي حج و زيارت كه شامل ۷۰۰ جلد كتاب و فصل‌نامه از آثار منتشر شده حوزه نمايندگي ولي‌فقيه در امور حج و زيارت به شمار مي‌رود در قالب نرم‌افزار به همت مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي توليد و عرضه شد.
اين نرم‌افزار با موضوع حج و زيارت و با قابليت نصب بر روي سيستم‌عامل ويندوز و جاوا به سفارش حوزه نمايندگي ولي‌فقيه در امور حج و زيارت به توليد رسيد. از محتويات اين نرم‌افزار‌ها مي‌توان به كتابخانه جامع حج (ويراست ۲)، متن «كتاب‌الحج» برگرفته از ۲۶۲ عنوان كتاب فقهي و حديثي شيعه، احكام و مناسك حج در قالب ۱۱۱ عنوان كتاب و مقاله در زمينهٔ احكام و مناسك حج اشاره كرد.
اسرار و معارف حج با ۱۷۸ عنوان كتاب و مقاله در موضوع اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات با ۲۰۶ جلد كتاب در موضوع عقايد و پاسخ به شبهات، اماكن و آثار اسلامي با ۳۱۴ عنوان كتاب و مقاله درباره اماكن و آثار اسلامي مكه و مدينه از ديگر محتويات اين نرم‌افزار است.
سفرنامه و خاطرات حج با ۱۲۹ عنوان كتاب و مقاله در زمينهٔ سفرنامه‌ها و خاطرات سرزمين وحي، عتبات عاليات و سوريه با ۸۲ جلد كتاب مرتبط با عتبات عاليات و سوريه، المكتبة الحج با ۱۴۷ جلد كتاب عربي در موضوعات مختلف به همراه ۳۴ جلد از مجلات «مي‌قات‌الحج» زائر با ۸۰ عنوان كتاب كاربردي ويژه زائران حج تمتع و عمره مفرده به همراه ۶۰ عنوان فيلم، صوت و نرم‌افزارهاي اسلامي ويژه تلفن همراه از محتويات ديگر اين نرم‌افزار محسوب مي‌شود.
همراه زائر با ۷۲ عنوان كتاب كاربردي در موضوعات مختلف حج و زيارت ويژه تلفن همراه و نرم‌افزارهاي ديگري مانند كتابخانه جامع حج دو، احكام و مناسك حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، اماكن و آثار اسلامي، سفرنامه و خاطرات حج، عتبات عاليات و سوريه، مكتبه‌الحج، زائر از محتويات ديگر اين نرم‌افزار محسوب مي‌شود.
نرم‌افزار حج و زيارت داراي قابليت نمايش متن، دسترسي به متن و فهرست تمام آثار موجود در برنامه، امكان انتخاب فهرست درختي و گزينشي و ارتباط آن‌ها با متن، قابليت تطبيق دوسويه متن و فهرست، قابليت انتخاب عنوان كتاب، جلد و صفحه به همراه امكان گسترده كردن صفحه متن و فهرست، مقايسه دو متن از يك يا دو كتاب با يكديگر به صورت همزمان، محدود كردن دامنه متن و فهرست كتب به موارد دلخواه همراه با قابليت حفظ هر يك از متون يا فهرست‌هاي انتخابي به طور مستقل، براي دسترسي ‌آسان است.
جست‌وجوي ساده و پيشرفته در متن و فهرست كتب برنامه، قابليت حفظ هر يك از جست‌وجوهاي انجام ‌شده به طور مستقل براي دسترسي ‌آسان به آن‌ها، محدود كردن دامنه جستجو به متن يا متون دلخواه به همراه قابليت‌هاي ويژه و فهرست‌سازي توسط علائم عمومي براي تهيه فهرست‌هاي پويا و متنوع از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار محسوب مي‌شود.


| شناسه مطلب: 48830




نرم افزار



نظرات کاربران