۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند ۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند ۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند ۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند ۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند ۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند ۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند

۳۰ هزار خوزستانی به عمره اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از صدور ویزاهای زوار اربعین از شعب حج و زیارت و اعزام ۳۰ هزار نفر به حج عمره در سال جاری خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، ناصر حويزاوي صبح امروز در جمع خبرنگاران به جلسات اخير برگزار شده با موضوع اربعين اشاره كرد و اظهار داشت: مقارن با بازگشت حجاج بيت‌الله الحرام جلسات ساماندهي اعزام زائران اربعين در مرز و با حضور استاندار و نمايندگان حج و زيارت و در محل فرمانداري خرمشهر برگزار شد.
وي ادامه داد: با توجه به مشكلات و نواقصي كه در ساماندهي سال‌هاي گذشته وجود داشت، در اين جلسات نقاط ضعف مورد بررسي قرار گرفت و اميدواريم فرآيند ساماندهي و اعزام كه پس از كسب مجوزهاي لازم از مسئولان است به طور مطلوب انجام گيرد.
*ثبت زوار اربعين از طريق سامانه حج و زيارت
مديركل حج و زيارت خوزستان با تاكيد بر اينكه جلسات تشكيل شده با هدف اتخاذ تدابيري براي گذر زائران از دو مرز است، خاطرنشان كرد: تمام موضوعات مطرح شده و تصميمات اتخاذ شده بستگي به شرايط سازمان مركزي و شوراي ساماندهي زوار اربعين است كه دبيرخانه آن در حج و زيارت و در تهران است.
حويزاوي، تعداد زائران ايام اربعين در سال گذشته را ۶۰۰ هزار نفر اعلام كرد و افزود: اين تعداد از دو مرز شلمچه و چذابه گذر كرده بودند و پيش‌بيني مي‌شود امسال آمار زائران در حدود سال گذشته يا حتي بيش از اين تعداد باشد.
وي بر آمادگي براي پذيرش اين تعداد زائر تاكيد كرد و گفت: متناسب با شرايط زماني برنامه خود را تعيين كرده و اين آمادگي را داريم كه به هر تعداد زائر كه آمادگي براي اربعين را داشته، پس از صدور مجوزهاي لازم خدمات‌دهي كنيم.
حويزاوي همچنين از ثبت زوار اربعين از طريق سامانه حج و زيارت خبر داد و تصريح كرد: امسال ثبت‌نام و صدور مجوزهاي لازم از طريق سامانه حج و زيارت صورت مي‌گيرد و تعداد تردد روزانه از هر دو مرز شلمچه و چذابه نيز به طور روزانه ثبت و مشخص خواهد شد.
اين مديركل با بيان اينكه امسال ويزا‌ها از طريق شعب سازمان حج و زيارت صادر مي‌شود، افزود: اين شركت‌ها به كار خود اشراف كامل داشته و با اين كار ديگر نيازي به تجمع پشت درب‌هاي سفارت عراق نخواهد بود.
*بازگشت آخرين گروه حجاج خوزستاني/ همه حجاج سالم هستند
مديركل حج و زيارت خوزستان در بخش ديگري از سخنان خود از بازگشت آخرين پرواز حجاج خبر داد و گفت: امروز آخرين پرواز حجاج به زمين نشست كه هيچ كدام از حجاج بيمار نشده و همه از سلامت كامل برخوردارند.
حويزاوي تعداد زائران امسال را ۳ هزار نفر اعلام كرد و توضيح داد: اين ۳ هزار نفر با ۱۰ پرواز از جده به ميهن بازگشت و برنامه پروازهاي عمره نيز در آينده‌اي نزديك اعلام مي‌شود.
وي در پايان تعداد زائران عمره استان خوزستان را در سال جاري ۳۰ هزار نفر اعلام كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران