کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ کارنامه دیپلماسی حج ۹۳ کارنامه دیپلماسی حج ۹۳

کارنامه دیپلماسی حج ۹۳

دیپلماسی حج جمهوری اسلامی، روزهای پرکاری را در مکه‌مکرمه پشت سرگذارد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، اين تحركات ديپلماتيك كه با حضور روساي بعثه‌هاي عراق و الجزاير در مدينه‌منوره شروع شده بود در روزهاي قبل و بعد از ايام تشريق به اوج خود رسيد.
وزراي اوقاف و ارشاد اردن و يمن، وزير امور خارجه بنين، رئيس سازمان ديانت تركيه و رئيس كميسيون دولتي مسلمانان فيليپين از جمله مقامات حاضر در مكه‌مكرمه بودند كه به دارهادي مكه‌مكرمه آمدند و با سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفت‌وگو كردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر هم با حضور در بعثه برخي كشور‌ها با مقامات آن‌ها ديدار كرد، از جمله با وزير امور ديني بنگلادش و روساي بعثه‌هاي چين، عمان، كويت، پاكستان و تايلند. تاكيد بر ضرورت همكاري مشترك ميان بعثه‌هاي كشورهاي اسلامي در زمينه حج، يكي از اصليترين محورهاي اين ديدار‌ها بود.
روساي بعثه تاجيكستان، بوسني و هرزه‌گوين، سنگال، نيجر و برونئي، جمع زيادي از نخبگان عراقي، فلسطيني، نيجريه‌اي و ديگر دول اسلامي نيز در بعثه ايران حضور يافتند.
جلوگيري از خطر تكفيري‌ها و تاكيد بر وحدت فرق اسلامي از ديگر ايده‌هاي مطرح‌شده از جانب ايران در اين نشست‌ها بود كه در همگي موارد با استقبال و همراهي روساي بعثه ديگر كشور‌ها مواجه مي‌شد. ديپلماسي حج روزهاي فعال‌تري را در مهر ۹۳ نسبت به سال‌هاي قبل سپري كرد.
تصاويري از اين مجموعه ديدار ها در پي مي آيد:




نظرات کاربران