برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم

برنامه‌های شبکه قرآن و رادیو معارف در محرم

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را در ماه محرم تشریح کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، حسن گروسي، مدير شبكه قرآن و معارف سيما، درباره برنامه‌هاي شبكه‌ قرآن و معارف سيما در ماه محرم اظهار كرد: گفتمان اصلي قالب بر برنامه‌هاي شبكه‌هاي سيما در ماه محرم «گفتمان حسيني (ع) ـ بصيرت ديني» خواهد بود، گفت: در شبكه قرآن و معارف سيما علاوه بر اينكه اين گفتمان دنبال مي‌شود، رويكرد اصلي شبكه نيز «تبيين سبك زندگي اسلامي در سايه‌سار قيام عاشورا با الهام از قرآن و روايات» خواهد بود. وي به محورهاي اصلي در برنامه‌سازي‌هاي شبكه قرآن و معارف سيما به مناسبت ماه محرم اشاره كرد و گفت: «تأثيرات اعتقادي در قيام امام حسين (ع) مبتني بر آيات و روايات» و «تبيين و تشريح مولفه‌هاي ايجاد بصيرت عاشورايي و تقويت ارزش‌هاي ديني» از جمله محورهاي تعيين شده براي برنامه‌سازي هستند كه اين محور‌ها به طور خاص در برنامه‌هاي «ياد خدا»، «شب آسماني» و... مورد توجه قرار مي‌گيرند.
فضاي تمامي برنامه‌هاي شبكه قرآن سيما رنگ و بوي محرم مي‌گيرد
مدير شبكه قرآن و معارف سيما افزود: برنامه‌هاي شبكه قرآن در ماه محرم قالب عادي خود را حفظ مي‌كنند و هيچ تغيير و حذفي در اين برنامه‌هاي ايجاد نمي‌شود اما ممكن است فضاي اين برنامه‌ها با توجه به ماه محرم كمي تغيير كند. تمام برنامه‌هاي شبكه قرآن و معارف سيما در ماه محرم علاوه بر اينكه در دكور و استوديو برنامه مناسب با فضاي محرم مي‌شود بلكه محتواي برنامه نيز تا حدودي فضاي محرم را به خود مي‌گيرد.
وي ادامه داد: «تشريح ارتباط و تأثير فضائل و مكارم اخلاقي اصحاب اباعبدالله الحسين (ع)»، «تاثير نهضت حسيني در بيداري اسلامي كشور‌ها و ايستادگي در برابر ظلم به عنوان مهم‌ترين درس قيام عاشورا»، «اشاعه ارزش‌ها و عوامل زمينه‌ساز بروز انقلاب فرهنگي عاشورا»، «پرداختن به نقش تربيتي انسان در شكل‌گيري جامعه اسلامي»، «تبيين موضوع همگرايي نهضت امام حسين (ع) و معارف قرآن»، «تحليل نگاه سيدالشهدا (ع) به موضوع و مرگ حيات جاوداني» و «تبيين ماندگاري قيام سيدالشهدا (ع)» از ديگر محورهايي است كه براي برنامه‌سازي در ماه محرم مورد توجه قرار مي‌گيرد.
فرهنگ‌سازي در زمينه عزاداري سنتي عاري از تحريفات
گروسي با بيان اينكه «فرهنگ‌سازي در زمينه عزاداري سنتي عاري از تحريفات» از ديگر محورهاي برنامه‌سازي براي ماه محرم امسال است، گفت: در اين حوزه توجه به عزاداري‌هاي سنتي عاري از تحريفات، مستنداتي در حال توليد است؛ اين مستند‌ها كه توسط شبكه قرآن و معارف سيما و شوراي معارف سيما توليد مي‌شود علاوه بر پخش از شبكه قرآن و معارف سيما در ساير شبكه‌هاي سيما نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي يادآور شد: در فيلم‌هاي مستندي كه با محوريت فرهنگ‌سازي در زمينه عزاداري سنتي عاري از تحريف‌ها ساخته مي‌شود هم به آسيب‌ها و هم به ظلم و خيانتي كه امروز توسط برخي افراطي‌هاي شيعه به اين فرهنگ مقدس شده است، اشاره مي‌‌شود. به طور مشخص برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي شيعي كه موجب لطمه به اين مذهب مقدس شده‌اند مورد توجه قرار مي‌گيرند و پس از واكاوي به مردم معرفي مي‌شوند.
«شب آسماني» از دهه دوم محرم پخش مي‌شود
مدير شبكه قرآن و معارف سيما با اشاره به برنامه «شب آسماني» كه سال گذشته نيز همزمان با ماه محرم به بيان آسيب‌ها و رفع شبهات پرداخت، گفت: پخش برنامه «شب آسماني» امسال بعد از دهه اول ماه محرم با تغييراتي آغاز مي‌شود كه تغييرات آن به زودي اعلام خواهد شد.
وي در ادامه گفت: «تقويت روحيه همدلي با نهضت‌هاي آزادي‌بخش و عدالت‌طلبانه»، «شاخصه‌هاي سبك زندگي اسلامي در قيام عاشورا»، «توجه ويژه به نقش عبادت به ويژه اقامه نماز، تدبر قرآن و در انسان‌سازي» از ديگر محورهايي است كه در برنامه‌هاي ماه محرم شبكه قرآن و معارف سيما دنبال مي‌شود. «نقش قيام عاشورا در فرهنگ انتظار» از ديگر محور‌ها است كه اين موضوع به طور خاص در برنامه «عطر انتظار» كه روزهاي جمعه پخش مي‌شود مورد توجه قرار مي‌گيرد.
گروسي عنوان كرد: سريال «سرگشته» كه از توليدات قبل گروه فيلم و سريال شبكه قرآن و معارف سيما است در ماه محرم از اين شبكه تلويزيوني پخش مي‌شود.
پخش سخنراني‌هاي مرحوم آيت‌الله آقامجتبي تهراني
وي درباره سخنراني‌هاي مذهبي كه همزمان با ماه رمضان از شبكه قرآن و معارف سيما پخش خواهد شد، گفت: امسال از سخنراني مرحوم آيت‌الله آقامجتبي تهراني و استاد حسين انصاريان از شبكه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شود كه سخنراني‌هاي استاد حسين انصاريان در حسينيه همداني‌ها به صورت روزانه ضبط و روز بعد پخش مي‌كنيم؛ برنامه‌هاي مسجد ارگ به طور ويژه پوشش داده مي‌شود و همچنين سخنراني‌هاي استاد مومني نيز پخش مي‌شود.
دبير شوراي معارف سيما افزود: امسال هر يك از شبكه‌هاي سيما به طور ويژه عزاداري‌هاي يك يك مكان مقدس و استان خاص را پوشش مي‌دهند، اظهار كرد: شبكه قرآن و معارف سيما به طور ويژه عزاداري‌هاي استان قم و همچنين برنامه‌هاي عزاداري حرم حضرت معصومه (س) را پوشش مي‌دهد.
وي يادآور شد: مداحي‌هاي مداحان اهل بيت (ع) از جمله؛ مرحوم كوثري، حاج صادق آهنگران، حاج منصور ارضي، حاج سعيد حداديان، حاج محمدرضا طاهري و حاج محمود كريمي هم از شبكه قرآن و معارف سيما پخش خواهد شد.
پخش مستند‌هاي ويژه محرم از شبكه قرآن و معارف سيما
گروسي ادامه داد: برنامه «حديث معرفت» به منظور معرفي عزاداري مراكز استان‌ها و مستندهاي «پشت فرات»، «پيرغلامان»، «مثبت ۷۰»، «درهاش بهشت»، «نردبان»، «عاشورائيان»، «با پاي دل سفر كن»، «ضريح عشق» و «تك چراغ شب تار» نيز از شبكه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شوند.
مدير شبكه قرآن و معارف سيما در پايان عنوان كرد: امسال به طور زنده محفل انس با قرآن حرم امام رضا (ع) كه شب عاشورا بعد از ساعت ۲۴ برگزار مي‌شود از شبكه قرآن و معارف سيما پوشش داده مي‌شود.
سلوك عاشوايي در راديو معارف به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همزمان با ايام جانسوز شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت حسين بن علي عليه السلام برنامه «سلوك عاشورايي» كاري از گروه معارف و انديشه با هدف فرهنگ سازي در مقوله حماسه عاشورا به روي آنتن مي‌رود.
اين برنامه كه سلسه مباحث عاشورايي با سخنراني مرحوم آيت الله آقا مجتبي تهراني است با محوريت موضوع امر به معروف و نهي از منكر به سردبير تهيه كنندگي علي اصغر شرفي از شنبه ۳ آبان ۹۳ ساعت ۲۲: ۱۵ تقديم سوگواران حسيني مي‌شود.


| شناسه مطلب: 48907




شبكه قرآن محرم



نظرات کاربران