عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد

عربستان در حج هفت برابر سهمیه خود زائر اعزام کرد

مقامات سعودی بار‌ها اعلام کرداند، سهمیه حج این کشور با در نظر گرفتن کاهش به سبب طرح‌های توسعه، یکصد هزار نفر است. اما این کشور در سال جاری هفت برابر سهمیه خود زائر به حج تمتع اعزام کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اداره كل آمار و اطلاعات عربستان اعلام كرد: تعداد حجاج سعودي شركت كننده در موسم حج امسال (۹۳) ۷۰۰ هزار نفر بوده است.
بنابراين گزارش، در سال ۹۱ يك ميليون سعودي در حج شركت كردند كه با تصميم دولت مبني بر كاهش حجاج اين آمار در سال ۹۲ به ۵۰۰ هزار نفر تقليل يافت و در حج امسال نيز ۷۰۰ هزار سعودي در حج شركت كردند.
تعداد كل حجاج امسال، دو ميليون و ۸۵ هزار و ۲۳۸ نفر است كه يك ميليون و ۳۸۹ هزار و ۵۳ نفر آن‌ها از كشورهاي ديگر و بقيه از داخل عربستان بودند.
مقامات سعودي بار‌ها اعلام كرداند، سهميه حج اين كشور با در نظر گرفتن كاهش به سبب طرح‌هاي توسعه، يكصد هزار نفر است.
بنابراين امسال نيز عربستان چيزي حدود هفت برابر سهميه‌اش اجازه ورود حجاجش را داده است كه برخي مصادف شدن روز عرفه با جمعه و حج اكبر دانستن آن را علت حج گزاري عربستاني‌ها مي‌دانند. البته مقامات سعودي گفته‌اند اغلب كساني كه از داخل عربستان در موسم حج شركت كرده‌اند، غير سعودي بوده‌اند.
به هر حال، اين نشان مي‌دهد كه تصميم كاهش در عمل و رعايت قانون چندان مورد توجه در عربستان قرار نگرفته است و فقط قانون ظرفيت اعزام براي ساير كشور‌ها به طور جدي انجام مي‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران