شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج

شیوه‌های جدید ارتباطی، نیاز امروز حج

رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته در دیدار با دست اندرکاران حج امسال با فراست، استفاده از شیوه‌های جدید و متکثر ارتباطی برای تبیین معارف اسلام ناب و انقلاب اسلامی را نیاز امروز حج دانستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه «حمايت» در سرمقاله امروز -چهارشنبه- با عنوان «حج، محشر امت اسلامي» به قلم «حسين شيخ الاسلام» نوشت: همه امت اسلامي با هر زبان،‌نژاد، قوميت و رنگي در سرزمين وحي حضور دارند و مانند روز محشر كه به تعبير قرآن، انسان با آشنايان خود هم احساس غربت مي‌كند و هر كسي به فكر كار خود و سرگرم انجام وظايف خويش است. از آيات و تفاسير مربوط به قيامت مي‌توان اين برداشت را داشت كه اجتماع حاجيان در صحراي حجاز، شبيه‌ترين واقعه به يوم الحساب است. همانگونه كه هر كسي در روز حشر هر آنچه از اعمال خود را داشته، با خود آورده به‌‌ همان ترتيب هم در موسم حج، حاجيان تمام توانايي‌ها، استعداد‌ها و دستاوردهاي فكري و معنوي خود را به اين عرصه آورده‌اند.
نكته قابل توجه فرمايشات ايشان استفاده از موسم حج در جهت پيشبرد منافع امت اسلامي و استفاده از قابليت‌هاي مسلمانان است. رهبر فرزانه انقلاب در بخشي از سخنانشان به درستي و با فراست، استفاده دشمن از شيوه‌هاي جديد و متكثر ارتباطي براي ايجاد شبهه جدا بودن تشيع و انقلاب اسلامي از جهان اسلام را مورد توجه قرار دادند. با عنايت به اين مطلب بايد متذكر شد كه بهره گيري دشمن از روش‌هاي جديد مانند ارتباطات سايبري و شبكه‌هاي اجتماعي در ايجاد اين شبهات باطل بسيار نقش دارد. نوشتن كتاب و يا سراييدن شعر در جهان امروز ديگر رفع نياز نمي‌كند و بهره گيري از ابزارهاي پيشرفته را مي‌طلبد.
فيلم، انيميشن، شبكه‌هاي اجتماعي مخصوص تلفن همراه از روش‌هاي نوين براي تحقق بخشيدن و جامه عمل پوشاندن به خواسته‌هاي ايشان است. شايد بتوان از هنر به عنوان شاه بيت فعاليت‌هاي دفاعي و تبليغي نام برد؛ عاملي كه با نگاه به اهميت زيبايي‌شناسي در هر حوزه تبليغاتي، خودنمايي كرده و استفاده از شكل‌ها و ابعاد مختلف آن براي چشاندن طعم شيرين آموزه‌هاي تشيع و انقلاب به مخاطب ناآشنا، غيرقابل گريز مي‌باشد. مسئله بعدي اهميت وحدت از زاويه عدم دشمني مسلمانان با يكديگراست كه رهبري انقلاب برآن تاكيد داشته‌اند؛ بايد اذعان كرد وحدت، اكسير گمشده جهان امروز اسلام است كه متاسفانه كشورهاي غربي بيشترين سوء استفاده از عدم اتحاد مسلمانان را مي‌كنند.
آنان را به جان يكديگر انداخته، كشتار، جنايت و برادر كشي را به شكل مستقيم و غير مستقيم تحريك و تهييج مي‌نمايند. وقايع اخير منطقه نشان مي‌دهد كه بعضي غافلان خواسته يا ناخواسته در دام نقشه‌هاي دشمن افتاده و كشورهاي منطقه به هماوردگاه جنايت، ناامني و خونريزي مبدل گشته است. حقيقتا انقلاب اسلامي و به ويژه حضرت امام (ره) پرچمدار اتحاد مسلمين در برابر استكبار جهاني بوده‌اند و ابتكاراتي تاريخي و جهاني مانند هفته وحدت نشان دهنده اهتمام جدي و ويژه ايشان به اين موضوع است.
علت اين همه تاكيد جمهوري اسلامي بر مقوله وحدت هم اين است كه راه سوء استفاده دشمنان را برآمده از اختلافات مسلمانان مي‌داند. در شرايط فعلي هم آسيب پذير‌ترين نقطه مسلمين و پاشنه آشيل جهان اسلام دشمني و اختلافات قومي و مذهبي است. وحدت علي الخصوص در مقابل اين توطئه بزرگ، توطئه‌اي كه براي همه اعم از شيعه، سني طراحي شده، مهم‌ترين محصول نوراني و بابركت حج است. نكته آخر كه بايد بدان اشاره كرد يادآوري هوشمندانه ايشان براي كشف عوامل موثر در باورپذيري تبليغات غير واقعي دشمن است.
بايد توجه داشت كه روش‌هاي دشمن در اين زمينه مدرن، جديد، ابتكاري و در عين حال شيطاني است و از ابزارهاي آن به خوبي بهره مي‌برد. معاندين با مطالعه و شناخت كامل از ما هجمه مي‌كنند، مخاطب محورند و با تحليل و آناليز دقيق بر شيوه‌هاي تاثيرگذاري عميق تبليغاتشان، اشراف دارند. از ويژگي‌هاي ديگر اين سياه نمايي مي‌توان به چند جانبه و جهاني بودن آن اشاره كرد؛ بدين ترتيب كه تمام توانايي خود را به رهبري فرماندهي واحد شبيه رهبري يك گروه اركس‌تر، به سمت هدف هدايت مي‌نمايند.
قسمتي را به شبكه‌هاي اجتماعي واگذار كرده، بخشي را به نشريات محول نموده، گوشه‌اي را به صنعت سينما خود تفويض كرده‌اند و با استفاده از آنان به قامت باطل لباس حق پوشانده و آن را با ظاهري آراسته باورپذير كرده‌اند. اينجاست كه بايد تامل كرد كشورهايي كه براي متعادل نگه داشتن قيمت جهاني غلات، مازاد آن را به دريا ريخته و حاضر نيستند فقيران را در سراسر جهان سير كنند به كدام دليل بشردوستانه به فكر تفريح، سرگرمي و آينده سياسي مردم ما افتاده و ماهواره‌هاي فارسي زبان را به ده‌ها عدد افزايش داده‌اند. عده‌اي ساده دل هم در داخل با توجيه جهاني شدن، نسخه استفاده از محتواي مجرمانه آن‌ها را صادر كرده و از عواقب خطرناك آن غفلت مي‌كنند.




نظرات کاربران