اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود

اعزام به کربلا در اربعین ساماندهی می شود

معاون سازمان حج و زیارت روز گذشته با کاردار عراق در جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص ساماندهی زائران اربعین حسینی (ع) و بهبود روند صدور ویزای زائران این ایام گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از سازمان حج و زيارت، «ناصر خدرنژاد» در ديدار با كاردار سفارت عراق در ايران با حضور جمعي از مسئولين سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در محل سازمان حج و زيارت صورت گرفت، گفت: پس از ايام اربعين سال گذشته كه ساماندهي زائران براي اعزام به كربلا در ايام اربعين حسيني (ع) به صورت جدي در دستور كار سازمان حج و زيارت قرار گرفت، ستادي تحت عنوان «ستاد دائمي اربعين» با حضور ارگان‌هاي همكار در سازمان حج و زيارت براي تصميم گيري و برنامه ريزي در خصوص ساماندهي امر اعزام زائران به عتبات در مناسبت‌ها بويژه اربعين تشكيل شد.
وي در اين باره افزود: «ستاد دائمي اربعين» در طول اين مدت جلسات متعددي تشكيل داده كه بر اساس آخرين تصميم اتخاذ شده در جلسات اين ستاد، بمنظور جلوگيري از ازدحام جمعيت در مرز‌ها، ساماندهي زائران اربعين امسال به جاي مرز‌ها در شهر‌ها و استان‌هاي محل اقامت زائران صورت خواهد گرفت.
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در اين خصوص ادامه داد: بر اساس برنامه‌اي كه داريم زائران ايام اربعين بر اساس برنامه زمان بندي در مرز‌ها حضور خواهند يافت و بر اساس نرم افزاري كه طراحي شده متقاضيان اعزام به عتبات در ايام اربعين در زماني كه به آن‌ها اعلام خواهد شد به مرزهاي كشور عزيمت خواهند كرد و بدين طريق از ازدحام در مرز‌ها كه مشكلاتي را براي ما و خود زائران در پي خواهد داشت، جلوگيري بعمل خواهد آمد.
مهندس خدرنژاد در ديدار با كاردار عراق در ايران افزايش همكاري كنسولگري‌هاي عراق در كرمانشاه، مشهد و اهواز را خواستار شد و پيشنهاد داد: بمنظور پاسخگويي بهتر به متقاضيان اعزام به اربعين، صدور ويزاي گروهي به متقاضيان در كنسولگري‌هاي عراق در كرمانشاه، مشهد و اهواز در دستور كار قرار گيرد.
وي بيان كرد: ما خواهان آن هستيم كه تعداد زائراني كه به عتبات اعزام مي‌شوند به دو و سه ميليون نفر در سال افزايش يابد و اميدواريم با بهبود همكاري‌ها بويژه در روند صدور ويزا به اين مهم دست يابيم.
لغو صدور ويزاي انفرادي در مرز‌ها در ايام اربعين حسيني (ع) از ديگر درخواست‌هاي سازمان حج و زيارت در اين ديدار بود.
خانم انتصار كاردار سفارت عراق در جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار گفت: من معتقدم تمام كنسولگري‌هاي ما در ايران از همكاري با شما ابراز خرسندي مي‌كنند. سازمان شما سازمان محترم و معتبري است و با مديريت ممتازي كه در سازمان حج و زيارت وجود دارد، در بغداد از شما تعريف و تمجيد مي‌كنند و ما از همكاري با سازمان حج و زيارت خوشحاليم.
كاردار سفارت عراق در ايران در خصوص صدور ويزاهاي تقلبي عراق اظهار داشت: ما تلاش مي‌كنيم افرادي كه در اين خصوص اقدام مي‌كنند شناسايي كنيم و از شما درخواست داريم كه با هماهنگي با دستگاه‌هاي ذيربط در كشورتان ما را در اين زمينه ياري كنيد و اميدواريم با اين افراد برخورد و موارد لازم براي جلوگيري از سوء استفاده اين افراد از مردم، در رسانه‌ها اعلام شود.
وي ابراز اميدواري كرد: در صورتي كه رواديد بين دو كشور لغو گردد، در آينده بسياري از اين مشكلات مرتفع خواهد شد.
آقاي سيف كنسول دوم عراق در ايران كه در اين ديدار حضور داشت، از نظم در فعاليت‌هاي سازمان حج و زيارت تقدير كرد و بيان كرد: با توجه به اينكه در موسم حج تمتع امسال در سرزمين وحي حضور داشتم، حسن مديريت و ساماندهي مطلوب را در فعاليت‌هاي سازمان حج و زيارت در حج بخوبي مشاهده كردم.
شايان ذكر است اين مراسم با حضور مديركل عتبات سازمان حج و زيارت، مديركل حراست سازمان حج و زيارت، معاون بازرسي بعثه مقام معظم رهبري و برخي از مسئولين شركت شمسا برگزار گرديد.


| شناسه مطلب: 49042




كربلا عتبات اربعين



مطالب مرتبط

نظرات کاربران