فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است

فعالیت در حوزه زیارت حرکت در مسیر ولایت است

مهندس سعید اوحدی در آیین تجلیل از ایثارگران، پیرغلامان و فعالان زیارتی استان اردبیل گفت: دو نقطه عطف تاریخ اسلام یکی حجه الوداع و واقعه غدیر بود و واقعه دوم نیز حج ناتمام امام حسین (ع) و واقعه کربلا که هر دو واقعه در امتداد امر ولایت بود؛ فعالیت در حوزه زیارت نیز حرکت در مسیر ولایت است و ولایتمداری همواره هزینه بالایی داشته و دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، سعيد اوحدي روز چهارشنبه در آيين تجليل از ايثارگران، پيرغلامان و فعالان زيارتي استان اردبيل از اعزام كاروان عزاداران حسيني به كربلاي معلي همزمان با اربعين خبر داد و افزود: شش موكب براي ارايه خدمات به زائران و مردم جنگ زده عراق راهي مي‌شوند كه يك موكب از استان اردبيل خواهد بود.
وي اظهار كرد: در اين زمينه توافق لازم با مقام‌هاي عراقي صورت گرفته و اين امر بزودي عملياتي مي‌شود.
او با اشاره با به فعاليت پرزحمت كارگزارن زيارتي گفت: كارگزاران و فعالان زيارتي براي احياي ارزش‌هاي اسلام و عاشورا وظيفه سنگيني بر دوش دارند.
او بيان كرد: گرچه استكبار جهاني همه توطئه‌هاي خود را عليه دنياي اسلام انجام داده و امروز به آخر خط رسيده، اما همچنان بايد هوشياري خود را براي مقابله با فتنه‌ها در سايه ولايت حفظ كنيم.
اوحدي با اشاره برگزاري دعاي كميل در حرمين شريفين و طنين شعار مرگ بر آمريكا در صحراي عرفات عنوان كرد: به بركت خون امام و شهدا تحولات بزرگي در منطقه در حال وقوع است و در اروپا و آمريكا نيز شاهديم كه گرايشي به اسلام و به خصوص تشيع به عنوان جرياني پويا در حال شكل گيري مي‌باشد.
او همچنين اضافه كرد: آمريكا اگر مي‌دانست اندك روزنه‌اي براي نفوذ دارد، پاي ميز مذاكره نمي‌نشست و اگر فرزندان اين مرز و بوم در ژنو و نيويورك عزتمندانه در حال مذاكره هستند از بركت خون شهدا و عاشوراست.
رييس سازمان حج و زيارت كشور بيان كرد: مسايل عراق، سوريه، فلسطين و به خصوص جنايت‌هايي كه امروز توسط داعش به نام اسلام صورت مي‌گيرد بر دوش مقام عظماي ولايت سنگيني مي‌كند و از اين رو بايد براي دفع اين فتنه‌ها در هر مسووليتي كه هستيم گام برداريم.
وي تاكيد كرد: دو نقطه عطف تاريخ اسلام يكي حجه الوداع و واقعه غدير بود و واقعه دوم نيز حج ناتمام امام حسين (ع) و واقعه كربلا كه هر دو واقعه در امتداد امر ولايت بود؛ فعاليت در حوزه زيارت نيز حركت در مسير ولايت است و ولايتمداري همواره هزينه بالايي داشته و دارد.
اوحدي اظهار كرد: برخي واقعه كربلا را در يك جنگ خلاصه مي‌كنند كه در اين صورت معني شكست استنباط مي‌شود؛ در حالي كه عاشورا حماسه‌اي است بر پايه امر ولايت كه پس از يك هزار و ۴۰۰ سال همچنان شور و انقلابش در شهري مانند دارالارشاد اردبيل برپاست.


| شناسه مطلب: 49043




سعيد اوحدي اردبيل



نظرات کاربران