بدون ویزا به مرز عراق نروید بدون ویزا به مرز عراق نروید بدون ویزا به مرز عراق نروید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بدون ویزا به مرز عراق نروید بدون ویزا به مرز عراق نروید بدون ویزا به مرز عراق نروید بدون ویزا به مرز عراق نروید بدون ویزا به مرز عراق نروید

بدون ویزا به مرز عراق نروید

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که برای اعزام انفرادی‌ها به عراق در ایام تاسوعا و عاشورا برنامه‌ای ندارند‌، گفت: هنگام ثبت‌ نام این دورهٔ عتبات که اعزام آن‌ها همزمان با ماه محرم بوده، ۵۰ درصد به ظرفیت کاروان‌ها اضافه شده است.

محسن نظافتي در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زيارت ايسنا‌، با يادآوري اين‌كه ثبت نام‌هاي اين دوره از اعزام به عتبات عاليات كه از چهارم مهر آغاز شده و تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد، در گذشته انجام شده است و اكنون ظرفيتي به آن اضافه نمي‌شود، افزود: به دليل افزايش درخواست‌ها‌، هنگام ثبت نام به ظرفيت اين كاروان‌ها اضافه شد تا سفرهاي انفرادي سامان‌دهي شود. اين روندي است كه در تمام مناسبت‌هاي ويژه در پيش گرفته مي‌شود، مثلا براي اربعين كه حجم تقاضا زياد است و ثبت نام آن از دهم آبان آغاز خواهد شد، اين ظرفيت ويژه لحاظ شده است.
او دربارهٔ تمهيدات اين سازمان براي سامان‌دهي سفرهاي انفرادي به عتبات عاليات ويژه‌ دههٔ نخست ماه محرم و روزهاي تاسوعا و عاشورا‌، اظهار كرد: حجم تقاضا براي اين سفر در تاسوعا و عاشورا به نسبت اربعين خيلي زياد نيست و گروه‌هاي انفرادي زيادي مراجعه نمي‌كنند، بنابراين فكر مي‌كنيم كاروان‌هاي اضافي كه ويژهٔ اين ايام در نظر گرفته شده‌اند، جوابگوي نياز اين ايام باشند.
نظافتي با اشاره به شرايط كنوني مرزهاي ايران و عراق گفت: با اطلاعاتي كه از استان‌هاي مرزي گرفته‌ايم هم‌اكنون شرايط در شهرهاي مرزي عادي است، چون جمعيت زيادي به مرز‌ها مراجعه نكرده‌اند. مسؤولان استاني با مرزباني‌ها همكاري دارند و از قبل به متقاضيان اعلام شده بدون داشتن ويزاي عراق به مرز‌ها مراجعه نكنند.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت ادامه داد: ما با سفارت عراق در ايران هماهنگ كرديم كه براي اربعين به دلال‌ها اجازهٔ فروش ويزا ندهد و اين سهم را در اختيار سازمان حج و زيارت بگذارد تا به متقاضيان انفرادي اختصاص دهيم و اعزام‌هاي اين مناسبت را سامان‌دهي كنيم.
او همچنين دربارهٔ چگونگي تامين امنيت زائران در اعزام‌هاي تاسوعا و عاشورا، اظهار كرد: زائران طبق قراردادي كه سازمان حج با شركت‌هاي امنيتي عراقي دارد در طول سفر اسكورت امنيتي مي‌شوند، علاوه بر اين دولت عراق براي اين ايام ۱۰ هزار نيروي امنيتي اعزام كرده تا ضريب امنيت را در عتبات عاليات افزايش دهد و ما هم از اين خدمات بهره مي‌بريم، بنابر اين نسبت به شرايط خيلي نگراني نداريم.




نظرات کاربران