دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى

دشمنان و توهم جدایى ایران از امت اسلامى

رهبر معظم انقلاب اسلامى در بیان هدف دشمن خاطر‌نشان کردند: شگرد دشمنان اتحاد اسلامى براى نقض سیاست روشن جمهورى اسلامى، «دیوار کشیدن میان ایران و دنیاى اسلام» است. همه مکلفند در برچیدن این دیوار ساختگى تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، هر ساله پس از پايان موسم حج و برگزارى اين عبادت سياسى، دست‌اندركاران حج در ديدارى با رهبر معظم انقلاب، ضمن ارائه گزارشى از عملكرد خويش، از توصيه‌ها و تذكرات رهبر معظم انقلاب در باب اين مسأله مهم و اساسى جهان اسلام برخوردار مى‌شوند. در ديدار سال جارى نيز رهبر معظم انقلاب ضمن بيان برخى از مهم‌ترين تذكرات در باب حج و برگزارى اين عبادت جمعى، به بيان برخى از نكات مهم و مورد نياز امروز جهان اسلام پرداختند. متن حاضر در دو بخش، ابتدا به بيان مهم‌ترين محورهاى تذكرات رهبر معظم انقلاب مى‌پردازد و سپس در تحليلى اختصارى به تبيين مسأله تلاش دشمن براى منزوى‌كردن ايران اسلامى از جهان اسلام و ضرورت مقابله با آن، مى‌پردازد.
بخش اول: توصيه‌هاى رهبر معظم انقلاب به ‌دست‌اندركاران حج‌ حج و برگزارى كنگره ميليونى مسلمين جهان در سرزمين وحى، يكى از عبادات اجتماعى اسلام و فريضه‌اى است كه مى‌تواند بسيارى از مشكلات جهان اسلام را به مدد بركاتى كه دارد برطرف نمايد. اگر حجاج جهان اسلام كه به‌طور معمول اثرگذاران و افراد صاحب ثروت و مكنت در جامعه خود هستند، حقيقتاً از فرصت حج براى حل مشكلات جهان اسلام بهره ببرند، مى‌توانند هر ساله گامى بزرگ در راستاى ارتقاء وضعيت جهان اسلام بردارند. از اين‌جهت است كه همواره بايد براى بهتر برگزار‌كردن اين فريضه الهى برنامه‌ريزى و فكر كرد و اين برنامه‌ريزى و فكر و عمل را با رسيدن به نقطه مطلوب و برگزارى حجى متناسب با خواست خداى متعال ادامه داد. از اين‌جهت است كه هر ساله پس از پايان موسم حج و برگزارى اين عبادت سياسى، دست‌اندركاران حج در ديدارى با رهبر معظم انقلاب، ضمن ارائه گزارشى از عملكرد خويش، از توصيه‌ها و تذكرات رهبر معظم انقلاب در باب اين مسأله مهم و اساسى جهان اسلام برخوردار مى‌شوند. در ديدار سال جارى نيز رهبر معظم انقلاب ضمن بيان برخى از مهم‌ترين تذكرات در باب حج و برگزارى اين عبادت جمعى، به بيان برخى از نكات مهم و مورد نياز امروز جهان اسلام پرداختند.
برخى از مهم‌ترين فرازهاى توصيه‌هاى رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به اختصار چنين است: - در ارتقاى كارآيى حج بايد به دو بخش «تقويت خدمات» و هم‌چنين «تأمين محتواى ارزشمند مورد نياز مخاطبان حج» توجه كرد. - ارتقاى حقيقى كارآيى حج در گرو پاسخ به نيازهاى فكرى و معنوى حجاج است كه در اين بخش، بايد براى افزايش كيفيت فعاليتهاى جارى نظير برگزارى مراسم دعاى كميل، مراسم برائت از مشركين و گردهمايي‌ها، برنامه‌ريزى كرد و هم‌چنين با نگاه تحولى و نوآورانه، نيازهاى فكرى مخاطبان حج در خصوص مسائل مهم امروز دنياى اسلام را پاسخ داد. - وحدت و برادرى بين مسلمانان، جزء مبانى دينى ما است و در اين زمينه جمهورى اسلامى با كسى تعارف ندارد. وحدت اسلامى به‌معناى عدول از عقايد مذهبى فرقه‌هاى مختلف اسلامى نيست. وحدت اسلامى كه شعار اساسى جمهورى اسلامى است، يعنى امت اسلامى با يكديگر دشمنى نكنند و در مسائل مهم جهانى از هم حمايت كنند. - ديوار كشيدن ميان جمهورى اسلامى با بقيه دنياى اسلام يكى از شگردهاى دشمنان اتحاد امت اسلامى است و بايد از فرصت حج به‌عنوان «محشر امت اسلامى» براى برچيدن اين ديوار ساختگى و تغيير تصورات و باورهاى نادرست شكل‌گرفته در اثر تبليغات دروغين دشمنان، به بهترين شكل استفاده كرد. - صرف نوشتن كتاب در پاسخ به اين شبهات كافى نيست بلكه بايد بررسى كرد كه چگونه مى‌توان با بهره‌گيرى از شيوه‌هاى متنوع و متكثر ارتباطى، ذهنيتهاى ساخته‌شده با تبليغات و تهمتهاى دروغ را تغيير داد. - ضرورت آسيب‌شناسى و كشف عوامل مؤثر در باورپذيرى تبليغات غير‌واقعى دشمن‌.
بخش دوم: برنامه دشمن براى جداسازى ايران اسلامى از جهان اسلام و ضرورت مقابله با آن‌ در ميان مباحث مختلفى كه رهبر معظم انقلاب در اين ديدار مطرح كردند، مسأله نقشه دشمن براى جداسازى ايران اسلامى از مابقى جهان اسلام، مسأله‌اى است كه توجه ويژه‌اى مى‌طلبد. ايران اسلامى به‌عنوان منادى اسلام ناب محمدى - صلى الله عليه و آله و سلم - و نيز منادى اصلى وحدت در جهان اسلام، نقشى جدى در ايجاد حركت و بيدارى در ميان مسلمين داشته و دارد. نهضت امام خمينى - رحمت الله عليه - و حركتى كه آن مرد خدا به تأسى از اولياء دين و ائمه معصومين - عليهم آلاف التحيه و الثناء - انجام داد، در حقيقت راه سعادت و حيات جامعه اسلامى را پيش روى مسلمانان جهان قرار مى‌دهد.
اسلام ناب در واقع اسلامى است كه سعادت، بهروزى، سربلندى و آقايى و دنيا و آخرت مسلمين را دنبال مى‌كند كه همه اين‌ها در گرو آن است كه مسلمانان با اسلام حقيقى آشنا شوند و از اسلام‌هاى ساخته دشمنان اسلام كه در واقع تلاشى براى مشوه‌كردن چهره اسلام حقيقى است، فاصله بگيرند. چنين امرى مستلزم آن است كه اولا فضاى جهان اسلام فضايى فارغ از دشمنى‌ها و كينه‌هايى شود كه عامل اصلى آن دشمنان اسلام هستند. تا زمانى كه مسلمين در برابر هم بايستند و يكديگر را بدون شناخت صحيح تكفير نمايند و به كشتار هم دست بزنند، امكان آن‌كه اسلام حقيقى در ميان آن‌ها پا بگيرد و پرچم آن برافراشته شود، نخواهد بود.
از اين‌جهت است كه جمهورى اسلامى ايران شعار رسمى و علنى و عملى خويش را وحدت جهان اسلام قرار داده است و بار‌ها و بار‌ها متذكر شده است كه اين وحدت به معنى آن نيست كه گروه‌هاى مختلف اسلامى از اعتقادات خود دست بردارند و يا شيعيان از دفاع از عقايد حقه خود كوتاهى كنند بلكه وحدت به معنى عدم درگيرى با يكديگر است. وحدت به معنى آن است كه در برابر دشمن مشترك، از اصل اسلام دفاع كنيم و با يكديگر وارد درگيرى و جنگ نشويم.
دشمنان ايران اسلامى در برابر اين سياست آگاهانه و اثرگذار جمهورى اسلامى تلاش مى‌كنند كه ميان جمهورى اسلامى و ساير كشورهاى اسلامى ديوارى بكشند و ايران اسلامى را از ديگر كشورهاى اسلامى منزوى و جدا كنند. هدف اصلى اين دشمنان آن است كه ايران اسلامى نتواند اعتماد و گوش شنواى مسلمين جهان را به‌دست آورد و پيام حق اسلام ناب به گوش ساير مسلمين برسد. به اين جهت است كه عقايد حق و پرمحتواى شيعه را تحريف مى‌كنند و با بيان‌هاى سخيف و خلاف واقع نشر مى‌دهند و تلاش مى‌كنند كه مسلمين را از توجه به سخنان عميق پيروان اهل بيت عصمت و طهارت - عليهم السلام - به دور دارند.
در اين ميان گروه‌هايى هم هستند كه به‌جاى دعوت ساير مسلمين به شنيدن پيام اهل بيت - عليهم‌السلام - عامل دست دشمن شده‌اند و به‌جاى آن‌كه مطالبى را نشر دهند كه باعث جذب همه مسلمين به اسلام ناب محمدى - صلى الله عليه و آله - و اسلامى كه مولى الموحدين حضرت على - عليه السلام - براى آن‌ جانفشانى كرد، شوند، همت خود را صرف اهانت به مقدسات ساير فرق اسلامى مى‌كنند و تلاش مى‌كنند كه مطابق خواست دشمنان اسلام از اين‌كه ايران اسلامى الگويى براى همه جهان اسلام شود، جلوگيرى كنند.
بر همين اساس است كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در بيان هدف دشمن در اين زمينه، خاطر‌نشان كردند: شگرد دشمنان اتحاد اسلامى براى نقض سياست روشن جمهورى اسلامى، «ديوار كشيدن ميان ايران و دنياى اسلام» است. همه مكلفند در برچيدن اين ديوار ساختگى تلاش كنند و حج نيز به‌عنوان محشر امت اسلامى، بهترين فرصت و موقعيت براى اين تلاش است.
رهبر انقلاب، در ادامه با اشاره به شبهات و تبليغات پرحجم و دروغين دشمن با هدف ايجاد توهمات و تصورات نادرست درباره تشيع، جمهورى اسلامى و ايران عزيز، به‌عنوان يكى از روشهاى جداسازى جمهورى اسلامى از دنياى اسلام، خاطرنشان كردند: صرف نوشتن كتاب در پاسخ به اين شبهات كافى نيست، بلكه بايد بررسى كرد كه چگونه مى‌توان با بهره‌گيرى از شيوه‌هاى متنوع و متكثر ارتباطى، ذهنيتهاى ساخته‌شده با تبليغات و تهمتهاى دروغ را تغيير داد.
در چنين احوالى است كه همه علاقه‌مندان و عاشقان مكتب اهل‌بيت عصمت و طهارت - عليهم السلام - بايد تمام تلاش خود را براى دفاع صحيح از عقايد حقه شيعه و كمك به وحدت اسلامى انجام دهند.


| شناسه مطلب: 49058




رهبر انقلاب



نظرات کاربران