درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی

درخواست آیت الله سیستانی برای کمک به قبایل سنی

آیت الله «علی سیستانی» مرجع عالی شیعه در عراق روز جمعه از دولت بغداد خواست به قبایل سنی که با داعش در حال مبارزه هستند، کمک کند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از بغداد، اين پيام درپي اعدام دست كم ۲۲۰ قبيله نشين در غرب بغداد در هفته جاري صادر شد.
آيت الله سيستاني در سخناني كه پس از نمازجمعه توسط يكي از مشاورانش در شهر كربلا خوانده شد، اظهار داشت: آنچه دولت عراق موظف به انجام آن است، حمايت سريع از قبيله نشين‌هايي است كه با تروريست‌هاي داعش در حال نبرد هستند.
وي افزود: اين امر به ديگر قبايل فرصت مي‌دهد تا به مبارزان عليه داعش ملحق شوند.
براساس اين گزارش، دو گور جمعي روز گذشته (پنجشنبه) در استان انبار عراق كشف شد كه اجساد دست كم ۲۲۰ تن از افراد قبيله «البو نمر» را در خود جاي داده بود.
اكثر اجساد كشف شده در اين دو گور جمعي به افسران پليس يا اعضاي يك گروه شبه نظامي موسوم به «صحوه» تعلق داشت. اين گروه با حمايت آمريكا در سال‌هاي ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به منظور مبارزه با القاعده تاسيس شد.
واشنگتن اميدوار است دولت عراق بتواند ائتلافي شكننده با قبايل سني را به ويژه در استان انبار مجددا تشكيل دهد.
ژنرل «مارتين دمپسي» رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد كه واشنگتن براي تمديد ماموريت محدود خود در عراق براي اعزام نيرو به استان انبار آماده است، مشروط بر اينكه دولت بغداد، قبايل سني را مسلح كند.
براساس اين گزارش، آمريكا بيش از اين جنگ زميني را در عراق دنبال نمي‌كند، اما حدود يك هزار و ۴۰۰ سرباز آمريكايي در اين كشور مستقر هستند كه تقريبا ۶۰۰ نفر از آن‌ها به نيروهاي عراقي در بغداد و اربيل مشورت مي‌دهند، اما هيچ يك از اين نيرو‌ها در انبار حضور ندارند.




نظرات کاربران