عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع

عروج ملکوتی یکی از مسافران جانباز حج تمتع

حاج حسن، چند روز پس از بازگشت از طواف کعبه عشق، پس از سال‌ها درد و رنج، سرانجام در روز تاسوعای حسینی به دیدار یاران شهیدش پیوست و در ظهر عاشورای حسینی بر بلند دست دوستان و همرزمان و مردم شریف ملایر، تشییع و در قطعه شهدای بهشت هاجر ملایر آرام گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شهيد نيوز، جانباز شهيد حاج حسن صارمي عاقبت در تاسوعاي حسيني، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به شهادت رسيد.
سرداري كه در آخرين لحظات عمر با بركت خويش با وجود رنج و درد ناشي از تركشي كه از دوران دفاع مقدس در سر به يادگار داشت، به طواف كعبه عشق خويش رفت و پس از بازگشت در روز تاسوعاي حسيني كه متعلق به علمدار دشت كربلا است، شهد شيرين شهادت را نوش كرد.
حسن صارمي، از شاگردان مكتب بزرگ علمدار انقلاب اسلامي، امام خميني بود كه در سال ۱۳۴۲ در روستاي كسب شهرستان ملاير به دنيا آمد. او در سال ۱۳۶۰ در لبيك به دعوت رهبر و مقتدايش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيوست و عازم جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل گشت تا با تمام توان از كيان دين و كشورش دفاع كند. چه اينكه وي از‌‌ همان عنفوان خردسالي و جواني ش در روستاي زادگاهش با تربيتي ديني و مذهبي آموخته بود كه عمر و توان خود را در راه اسلام و قرآن فدا كند.
وي از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود و در لشكر ۴۳ امام علي (ع) فرماندهي عمليات را بر عهده داشت و در عمليات‌هاي متعددي شركت داشت. او در عمليات كربلاي يك كه در تير ماه ۱۳۶۵ به هدف آزاد سازي مهران حضور داشت؛ پس از آزادي سازي اين شهر و ارتفاعات ديگري كه در اختيار نيروهاي بعثي بود، سرانجام در ۲۹ تيرماه با اصابت تركش‌هاي ناشي از يك خمپاره به سر و كتف ش، مجروح شد. شهيد صارمي از سال ۱۳۶۵ تا روز تاسوعاي امسال، با تركش‌هايي كه در سر داشت، با رنج و درد و با تحمل ۵۰ درصد جانبازي، در خدمت مردم خداجوي ملاير بود و لحظه‌اي از خدمت به خلق دريغ نمي‌ورزيد. اما اين اواخر و در دو سال آخر حركت تركشي كه در سر داشت، امان از او بريده و درد و رنج، تاب و توان را از او ستانده بود. او در ماه‌هاي آخر عمر به يكي از آرزوهاي ديرينه‌اش دست يافت و با اينكه ديگر رمقي برايش نمانده بود، عازم سفر حج گشت و در در مدينه به زيارت قبر مطهر رسول اكرم و ائمه مظلوم بقيع رفت و در شب‌هاي دلگير بقيع بار‌ها از خداي خويش خواست كه او را به امامش و دوستان شهيدش برساند.


| شناسه مطلب: 49115




جانبازان شهادت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران