آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟ آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟

آیا زادگاه پیامبر اکرم در مکه مکرمه تخریب می‌شود؟

یک رسانه انگلیسی در مقاله ای با عنوان«مکه زیرسایه تهدید» به قلم اندرو جانسون نوشته است طرحی برای تخریب منطقه زادگاه حضرت محمد(ص) و ساختن کاخ و مراکز خرید به جای آن وجود دارد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، در اين مقاله كه در روزنامه اينديپندنت و به قلم جانسون نوشته شده، آمده است: منطقه‌اي كه به زادگاه حضرت محمد (ص) معروف است، در ‌‌نهايت زير ستون‌هايي از مرمر در چارچوب طرح موسوم به توسعه حرم دفن خواهد شد كه ارزش آن ميليارد‌ها دلار است كه از چند سال پيش آغاز شده و تا كنون صد‌ها منطقه تاريخي بر اثر آن تخريب شده است.
اين نويسنده مي‌گويد ۹۵ درصد ساختمان‌ها و مناطق تاريخي كه هزاران سال قدمت داشته‌اند، تخريب شده و به جاي آن‌ها هتل‌ها و مراكز خريد ساخته شده است، عمليات توسعه اخيرا ستون‌هايي را تخريب كرده است كه ۵۰۰ سال پيش براي گراميداشت سالروز معراج پيامبر (ص) ساخته شده بود. اين روزنامه انگليسي به نقل از جانسون ادامه مي‌دهد: «مرحله جديد توسعه شامل ساخت كاخ جديد براي عبدالله بن عبدالعزيز شاه سعودي است كه احتمال مي‌رود اين كاخ در‌‌ همان مكاني ساخته شود كه زادگاه پيامبر (ص) است و اطراف آن در سال ۱۹۵۱ ميلادي كتابخانه بزرگي براي حفظ سنگهاي آن ساخته شده بود.
اين در حالي است كه مقامات سعودي به زائران بيت الله الحرام درباره خواندن نماز در اين مكان كه زادگاه پيامبر (ص) است، هشدار داده و گفته‌اند دليل قاطعي مبني بر اينكه پيامبر (ص) در اين مكان به دنيا آمده‌اند، وجود ندارد.
نويسنده اين مقاله مي‌نويسد با وجودي كه از ابتداي عمليات توسعه، درخواست‌ها براي اينكه به آثار تاريخي در شهر مقدس مكه مكرمه خدشه‌اي وارد نشود، افزايش يافته است، اما مقامات سعودي از اين اقدامات خود دفاع كرده و بر اهميت آن براي خدمت به تعداد بيشتري از زائران و فراهم كردن وسايل راحتي و سلامتي آن‌ها تاكيد كرده‌اند.
شايان ذكر است، اين شايعه در چند سال اخير به صورت‌هاي مختلف در رسانه‌هاي انگليسي مطرح مي‌شود كه واكشن‌هاي مختلفي را در پي داشته است و اين چندين بار است كه اين رسانه به انتشار چنين خبري پرداخته است.


| شناسه مطلب: 49242




پيامبر اكرم مكه



نظرات کاربران