مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند

مبلغان باید مجهز به شناخت کامل دین باشند

حجت الاسلام احسانی با اشاره به اینکه شرایط و ملزوماتی وجود دارد که لازم است همه ما به عنوان مبلغ این شرایط را داشته باشیم گفت: یکی از این شرایط و لوازم برای مبلغ موفق، موضوع دین شناسی است و مبلغ باید دین و دستورات دین را به خوبی بشناسد و بعد مبلغ شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، كارشناس مسؤول بعثه مقام معظم رهبري با بيان اين حديث پيامبر(ص) كه مي فرمايد «إن دين الله لن ينصره إلا من أحاطه الله من جميع جوانبه» گفت: ايشان در اين حديث مي فرمايند دين خدا را تنها كسي ياري مي كند كه به تمام جوانب آن آشنايي داشته باشد و لذا يك مبلغ بايد مجهز به ملزوماتي همچون شناخت كامل احكام و مسائل شرعي، شناخت اماكن زيارتي و تاريخي شهرهاي مقدس كربلا و تسلط بر قرآن، روايات معصومين عليهم السلام و نيز ادعيه و زيارتنامه ها داشته باشد.
وي در ادامه گفت: در اين زمينه نيز كتابهاي خوبي كه در آن ادعيه، محتواي تاريخي، احكام و ... وجود داشته باشد زياد است اما هنوز زمينه براي تحقيق بيشتر وجود دارد كه محققين و نويسندگان محترم مي توانند تحقيق و پژوهش نمايند. حجت‌الاسلام احساني با ضروري خواندن تسلط بر احكام خصوص احكام مرتبط با عتبات عاليات خاطرنشان كرد: گاه ديده مي شود شخصي مشكلي دارد اما با شرايط خاص مي تواند وارد مسجد كوفه و يا حرم امام حسين (ع) شود اما روحاني يا مداح كاروان او را از اين امر نهي مي كنند، از اين‌‌رو دقت كنيد تا براي زائر مشكل ايجاد نكنيد تا از امور معنوي باز بماند.
اين كارشناس مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيد كه اعضاي كاروان‌ها همه حركات و رفتار شما را زير نظر دارند و اگر حرفي بزنيد و خود به آن عمل نكتيد به يقين پس از چند روز ساير سخنان شما نيز مورد توجه زائران قرار نمي گيرد و از سوي ديگر اگر عمل توام با علم ما را ببينند علاوه بر تاثير گذاري بيشتر، گاه تا سالها ارتباط خود را با ما حفظ مي كنند.
وي همچنين يكي ديگر از ملزومات مبلغ خوب را برقراري ارتباط مناسب با جوانان دانست و خاطرنشان كرد: جوانان مملو از شور و هيجان هستند و اگر اين شور مديريت نشود ممكن است انحرافاتي را در پي داشته باشد كه لازم است با خلق خوب و در قالب دوستانه برخي مسائل را مديريت كنيم.
حجت الاسلام احساني در پايان از روحانيون و مادحان خواست تا از برخي خرافات همچون دفن مو و ناخن در قبرستان وادي السلام، گره زدن شاخه درختان و مراجعه به برخي مقام هايي كه هيچ سنديي ندارد جلوگيري كنند و اجازه اين رفتار را به زائران نيز ندهند




مطالب مرتبط

نظرات کاربران