گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه

گزارشی از بارش باران شدید در مکه و مدینه


رسانه های سعودی از بارش شدید باران در مکه مکرمه و مدینه منوره خبر دادند که بر اثر آن دست کم سه نفر جان خود را از دست دادند.

هشدارهاي زرد و پرتقالي درباره بارش باران
به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه عكاظ نوشت: سامانه الكترونيك هشدار زودهنگام اداره هوا‌شناسي و حمايت از محيط زيست عربستان روز گذشته ۱۰ هشدار از جمله هفت هشدار زرد درباره احتمال تاثيرپذيري مناطقي از عربستان از پديده‌هاي جوي و سه هشدار پرتقالي صادر كرد كه به ضرورت احتياط و هوشياري اشاره مي‌كند.
اين اداره اعلام كرد: هشدارهاي زرد، شامل مناطق « مرزهاي شمالي، رفحا، عرعر، جاده مواصلاتي عرعر و رفحا و سكاكا، الجوف، حائل، مدينه منوره، ينبع، مكه مكرمه و هشدار پرتقالي مناطق الليث، مكه مكرمه، رابغ و... را شامل مي‌شود.
در اين زمينه منصور المزروعي رييس بخش هوا‌شناسي عربستان گفت: احتمال بارش باران در روز دوشنبه همچنان در مكه مكرمه وجود دارد و ممكن است سواحل و به ويژه بخش جنوبي آن را در برگيرد.
وي افزود: ثبات جوي عربستان در ماه نوامبر به اين اشاره مي‌كند كه توزيع بارش به صورت كمربندي ظاهر شده كه از ميانه غربي عربستان تا مناطق شمالي و شمال شرقي را در برمي گيرد.
بارش باران شديد در مكه مكرمه سه كشته به جا گذاشت
عكاظ از درگذشت سه نفر در مكه مكرمه بر اثر بارش شديد باران و نجات ۴۱ نفر ديگر خبر داد.
بر اساس اين گزارش، مكه مكرمه روز گذشته شاهد بارش باران در بيشتر مناطقش بود كه در پي آن سه نفر جان خود را از دست دادند كه مرگ يكي از اين افراد بر اثر ريزش ديوار ساختمان اسكان كارگران در محله مخطط رخ داده است.
همچنين يك كارگر در جريان ريزش ديوار زخمي شد، تيمهاي دفاع شهري همچنين ۴۱ نفر را از مكانهايي كه دچار آبگرفتگي شده بود، نجات دادند.
سخگوي رسانه‌اي اداره دفاع شهري مكه مكرمه هم با اشاره به بارش شديد باران و نجات ۴۳ نفر اعلام كرد: در جريان بارش باران، ديوار ساختماني در محله مخطط وليعهد فرويخت كه بر اثر آن يك كارگر كشته و يك نفر ديگر مصدوم شد.
وي خاطر نشان كرد: اداره دفاع شهري مكه مكرمه به مردم هشدار مي‌دهد هنگام بارندگي، در صورت خروج احتياط را رعايت كرده و از مجاري سيل و آبراهه‌ها و منابع برق رساني دوري كنند، زيرا همچنان فرصت ريزش باران وجود دارد.
عكاظ نوشت: در محله الزيمه مكه مكرمه هم بارش شديد باران سبب برخورد دو خودرو و واژگوني آن‌ها و در نتيجه باعث مرگ دو نفر و زخمي شدن پنج نفر ديگر شد.
اين روزنامه تاكيد كرد: بارش شديد باران، وضعيت نابسامان طرح‌هاي فاضلاب و مهار آبهاي زائد در شمال مكه مكرمه را با وجود جديد بودن برخي از آن‌ها در محله‌هاي العمره، التنعيم و محله النواريه آشكار كرد به طوري كه مردم هم از ناكارآمدي اين طرح‌ها ابراز شگفتي كرده‌اند.
باران براي دومين روز پياپي مدينه منوره را مختل كرد
عكاظ همچنين از بارش باران شديد رفت و آمد در مدينه منوره خبر داد و نوشت باران، مدينه منوره را در دومين روز مختل كرد.
اين روزنامه افزود: بارش باران روز گذشته هم در مدينه منوره و روستاهاي اطراف آن ادامه يافت كه سبب افزايش سطح آب در برخي خيابان‌ها و جاده‌ها و مختل شدن رفت و آمد خودرو‌ها شد. اداره هوا‌شناسي سعودي به مردم مدينه و مناطق اطراف هشدار داده است تدابير احتياطي را هنگام بارش باران رعايت كنند.


| شناسه مطلب: 49272




مكه مدينه



نظرات کاربران