در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها
در جلسه ساماندهی زائران اربعین در شلمچه مطرح شد:

برنامه ریزی برای کاهش زمان توقف زائران اربعین در مرز‌ها

جلسه ساماندهی زائران اربعین در مرز شلمچه، روز گذشته با حضور مسؤولان سازمان حج و زیارت و جمعی مسؤولان و نمایندگان دستگاه‌های همکار در امر اعزام زائران عتبات و با حضور امام جمعه محترم خرمشهر و فرماندار این شهر در شلمچه برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت كه اين هفته بمنظور بررسي روند آماده سازي مرزهاي جنوب كشور براي خدمات دهي به زائران اربعين به خوزستان سفر كرده بود، در اين جلسه گفت: در جلسه روز گذشته كه در فرمانداري خرمشهر برگزار شد، مسائل مرتبط را بررسي كرديم لازم است در اين جلسات كمبود‌هاي موجود را احصا كنيم و هريك از دستگاه‌هاي در خصوص برطرف كردن كاستي و مشكلات حوزه مرتبط اقدام لازم را انجام دهند.
وي افزود: همه دستگاه‌ها بايد تلاش كنند تا زمان توقف زائران در مرز‌ها به حداقل ممكن كاهش يابد.
معاون سازمان حج و زيارت ادامه داد: زائراني اربعين كه به مرزهاي شلمچه و چزابه مي‌آيند يا در قالب كاروان‌هاي سازمان حج و زيارت ثبت نام شده‌اند و يا در قالب طرح ساماندهي زائران اربعين ثبت نام كرده‌اند كه اين گروه از زائران در صورت نياز به اقامت كوتاه مدت در اردوگاه شهيد باكري اسكان خرمشهر داده خواهند شد و با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته به مرز عزيمت مي‌نمايند اما گروه ديگري از زائران به مرز مي‌آيند يا ويزا ندارند و يا خارج از سيستم سازمان حج و زيارت و طرح ساماندهي ويزا دريافت كرده‌اند كه لازم است براي آنان نيز برنامه ريزي صورت گيرد.
مهندس خدرنژاد تأكيد كرد: براي جلوگيري از بروز ازدحام در مرز‌ها بايد بگونه‌اي برنامه ريزي شود تا ورودي و خروجي زائران در مرز‌ها با يكديگر متناسب باشد.
سردار رضاييان نماينده ناجا در ستاد اربعين شلمچه نيز در اين جلسه از آمادگي ناجا براي خدمات به زائران اربعين خبر داد و گفت: فرماندهي ناجا بدنبال تسريع در امور زائران و كاهش معطلي آنان در مرز‌ها با رعايت قوانين و مقررات حاكم در كشور است.
آقاي حياتي فرماندار خرمشهر نيز كه در اين جلسه حضور داشت، گفت: استاندار محترم خوزستان دستورات ويژه‌اي در خصوص ساماندهي زائران اربعين صادر كرده‌اند و فعاليت ستاد اربعين در خرمشهر از ۴۰ روز گذشته كليد خورده است.
وي افزود: ما در نشست‌هاي خود مشكلات سال گذشته را بررسي نموده و درصدد رفع و جلوگيري از تكرار آن تلاش مي‌كنيم، همچنين نقاط قوت را شناسايي كرده و در صدد تقويت آن گام برخواهيم داشت.
فرماندار خرمشهر ادامه داد: براي تأمين رفاه زائران اربعين كريدر جديدي طراحي شده و محل عبور زائران و مسافران تجاري از هم جدا شده است و همچنين محل ورود و خروج ايراني‌ها و عراقي‌ها تفكيك شده است.
وي اضافه كرد: با تصميم استانداري خوزستان و ديگر مسؤولان استان، آقاي حويزاوي مدير حج و زيارت استان خوزستان به عنوان مسؤول اطلاع رساني ستاد اربعين در شلمچه انتخاب شدند.
وي در سخنانش افزايش گيت‌هاي گذرنامه براي تسريع درعبور زائران از مرز‌ها را خواستار شد.
آقاي مختص آبادي كنسول ايران در بصره نيز كه در اين جلسه حضور داشت، بيان كرد: زائراني كه به مرز مي‌آيند، مي‌خواهند كه هرچه زود‌تر به عراق عزيمت نمايند و لازم است ما گيت‌هاي گذرنامه را براي تسريع در امور زائران افزايش دهيم.
محمود شرافتي مديركل بازرسي سازمان حج و زيارت نيز در اين جلسه در خصوص مشكل گيت‌هاي گذرنامه گفت: بايد در خصوص مشكلاتي كه ناشي از قطع برق مي‌باشد كه فعاليت گيت‌ها را متوقف مي‌كند، چاره انديشي شود.
وي ادامه داد: بعد از اربعين موكب‌هايي كه براي خدمات دهي به زائران از سوي طرف عراقي برپا مي‌شود، بسرعت جمع آوري مي‌شود و ما بايد براي ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار زائري كه در عراق پس از اربعين حضور دارند، برنامه ريزي لازم را داشته باشيم.
آقاي محمودي رئيس گمرك شلمچه نيز در اين جلسه اقدامات صورت گرفته در حوزه مرتبط را توضيح داد.
آقاي خالدي نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كه در اين جلسه حضور داشت در خصوص مسائل بهداشتي زائران در مرز‌ها گفت: معطلي زائران در مرز‌ها خطر بروز مشكلات بهداشتي و شيوع بيماري‌هاي گوارشي در ميان زائران را در پي خواهد داشت كه با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته در خصوص كاهش معطلي زائران اميدواريم شاهد اينگونه مشكلات نباشيم.
وي در سخنانش گزارش از ميزان آمادگي وزارت بهداشت در تأمين آمبولانس و دارو براي زائران اربعين ارائه داد.
نماينده مركز پزشكي حج و زيارت نيز دراين جلسه از استقرار آمبولانس‌ها در كنار مواكب، استقرار نيروهاي امدادگر و بهره گيري از بالگردهاي هلال احمر براي تردد در نقاط مرزي و خدمات رساني به زائران خبر داد.
آقاي دهقان معاون استانداري خوزستان نيز در اين ديدار گفت: ما بايد همه تلاش خودمان را داشته باشيم تا زائران هرچه زود‌تر از مرز‌ها عبور كنند و همه دستگاه‌ها بايد با تمام توان در اين حوزه وارد شوند.
وي از اهتمام نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه اهواز و همچنين استاندار خوزستان در پيگيري مسائل زائران اربعين خبر داد و گفت: بايد مشكلات سال گذشته را بررسي نموده و چاره انديشي كنيم تا اين مشكلات امسال تكرار نشود.
وي ادامه داد: از خدمات و توانمندي‌هاي ارتش و بسيج در استان نيز مي‌توان براي خدمات به زائران بهره‌مند شد. [factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/a/IMG_4900.jpg [imagetitle()] [factimageend()] مهندس دهقان اظهار داشت: در حين عمليات مشكلات را شناسايي كنيم تا براي اربعين سال بعد براي آن‌ها چاره انديشي و برنامه ريزي شود.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر احمدي نماينده بعثه مقام معظم رهبري نيز كه در اين جلسه حضور داشت، گزارش از برنامه‌هاي فرهنگي بعثه براي زائران اربعين امسال ارائه داد و به تهيه بروشور و بنر و پوس‌تر در اين خصوص اشاره كرد.
وي ادامه داد: به افرادي آموزش داده شده تا روايتگري كنند و همچنين دستگاه‌هاي بلوتوث تهيه شده تا نرم افزار‌هاي طراحي شده در اين خصوص به تلفن‌هاي همراه زائران انتقال داده شود.
وي ادامه داد: در خصوص اقامه نماز و توسعه فرهنگ نماز برنامه ريزي‌هايي صورت گرفته و با دستگاه‌هاي مختف از جمله صداوسيما، شهرداري و سازمان اوقاف و سازمان تبليغات اسلامي هماهنگي‌هايي صورت گرفته است.
آقاي مصطفي ذباح جانشين سپاه در ستاد دائمي اربعين نيز كه در اين جلسه حضور داشت از آمادگي سپاه و بسيج در ارائه خدمات به زائران اربعين خبر داد و گفت: امكانات راهيان نور در مرز‌ها در اختيار زائران اربعين قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: ۳ هزار تخت موجود در اردوگاه‌هاي ستاد راهيان نور در استان خوزستان در اختيار زائران اربعين حسيني (ع) قرار خواهد گرفت.
محسن نظافتي مديركل عتبات سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار گفت: ثبت نام از زائران اربعين در قالب طرح ساماندهي در حال انجام است و زائراني كه در طرح ثبت نام مي‌كنند دو دسته‌اند، كساني كه ويزا دارند و فقط مي‌خواهند درقالب اين طرح ساماندهي شوند و گروه ديگر كه ويزا ندارند و ويزا براي آنان اخذ مي‌شود و ساماندهي مي‌شوند.
وي به سفر اخير مسئولان سازمان حج و زيارت به عراق اشاره كرد و گفت: در ديدار با مسئولان عراق مشكلات و مسائل زائران مطرح شده است.
وي ادامه داد: امسال براي اولين بار ۶ موكب در مسير زائران پياده اربعين از نجف تا كربلا برپا خواهد شد.
حجت‌الاسلام سيد نبي موسوي امام جمعه محترم خرمشهر نيز در اين جلسه گفت: اغلب مشكلات در مرز‌ها مربوط به ايستايي زائران در مرز‌ها است كه بايد در اين خصوص تلاش لازم را داشته باشيم.
امام جمعه خرمشهر تأكيد كرد: فعاليت‌هاي فرهنگي براي زائران اربعين به تهيه بروشور و بنر محدود نشود و از فرصت پيش آمده در توسعه فرهنگ نماز در زائران حداكثر استفاده صورت گيرد.
وي ادامه داد: در خصوص تعطيلي و كُندي سيستم‌هاي گذرنامه، لازم است مخابرات نيز وارد كار شود.
وي بر روان سازي تردد زائران در مرز شلمچه و ارتقاي خدمات به آنان تأكيد كرد.


| شناسه مطلب: 49284




كربلا عتبات اربعين



نظرات کاربران