روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب

روایت نماینده بعثه‌ در کاشان از شست‌وشوی کعبه با گلاب

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان گفت: در پنجمین روز از ماه محرم امسال خانه خدا با ۴۰ لیتر گلاب ناب قمصر کاشان شست‌وشو و عطرآگین شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، حجت‌الاسلام سيد علي موسويان، نماينده بعثه مقام معظم رهبري، با بيان اينكه همه‌ساله ۸۰ ليتر گلاب ناب قمصر را براي شست‌وشوي خانه خدا به مسئول شئون حرمين شريفين تحويل مي‌شود گفت: همه‌ساله خانه خدا در دو نوبت نخستين بار در اول شعبان و دومين بار دهم ذي‌الحجه كه امسال ۵ محرم شد، با ۴۰ ليتر شست‌وشو و عطر آگين مي‌شود.
وي افزود: گلاب قمصر كاشان را ما تحويل مسئول شئون حرمين شريفين مي‌دهيم اما مراسم شست‌وشو و عطرآگين كردن كعبه با عربستاني‌ها و با نظارت ما انجام مي‌شود. افزون بر ارسال سالانه ۸۰ ليتر گلاب ناب دو آتشه قمصر كاشان به عربستان مقدار زيادي عطر و اسانس گل محمدي نيز براي عطرآگين شدن كعبه به عربستان ارسال مي‌شود.
حجت‌الاسلام موسويان در ادامه با اشاره به فلسفه شست‌وشوي خانه خدا گفت: رسول اكرم (ص) بعد از بيرون ريختن بت‌ها از كعبه گفت آب زمزم آورده و با عطر مخلوط كرده و س‍پس خود شخصا اقدام به شست‌وشوي كعبه كرد و اين كار سنتي شد تا هر زماني كه كعبه باز مي‌شود داخل آن را با آب زمزم همراه با گلاب ناب كاشان شسته س‍پس با عطر محمدي كه از قمصر كاشان ارسال شده معطر مي‌شود.
به گفته وي كار شست‌وشو و عطر آگين شدن خانه خدا با عطر و گلاب قمصر از سال ۷۲ را به همراه حجت‌الاسلام والمسلمين ري شهري آغاز كرده و همه‌ساله خانه خدا با عطر و گلاب شست‌وشو و عطر آگين مي‌شود.


| شناسه مطلب: 49325




گلاب كعبه



نظرات کاربران