اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار برگزار شد

شهرستان بیجار پایتخت شور حسینی در کردستان در دهه سوم محرم مفتخر به برگزاری نخستین اجتماع بزرگ مدافعان حرم در این استان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، نخستين اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بيجار با حضور عاشقان مكتب حسيني و با حضور مداحان و سخنرانان برجسته كشوري به مناسبت دهه سوم محرم به مدت ۱۰ روز در بيجار در مسجد حضرت وليعصر (عج) به همت هيئت المهدي (عج) برگزار شد.
كسي كه ادعاي دوستي و محبت خاندان رسالت را دارد بايد تك تك جزئيات زندگي‌اش رنگ و بوي آنها را داشته باشد و هرآنچه كه او را حتي يك قدم به آنان نزديك‌تر سازد در زندگيش به كار ببرد.
محرم، عاشورا و حسين، كربلا و شهادت، امر به معروف و نماز، قصه دلدادگي به معبود، اجتماع بزرگ مدافعان حرم، تمام اين كلمات يادآور عظمت كربلا و عاشورا و دلدادگي به امام حسين (ع) است.
امشب همچون ديگر شب‌هاي ايام دهه سوم محرم نواي لبيك يا حسين از اجتماع بزرگ مدافعان حرم در مسجد حضرت ولي (ع) به گوش مي‌رسد، خيل عظيم مردم از جوانان تا پير سالخورده‌اي كه تمام ادوار زندگيش عشق به امام حسين (ع) را در دل داشته است همه حضور داشتند.
حادثه عاشورا تنها دژي كه مي‌توان ايدئولوژي اسلامي را نشر كند
يكي از اساتيد حوزه و دانشگاه، امشب در اجتماع بزرگ مدافعان حرم در جمع عزاداران و ارادتمندان مكتب حسيني ضمن تسليت به مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان و شهادت امام سجاد (ع) گفت: تنها دژي كه مي‌توان ايدئولوژي اسلامي را نشر دهد حادثه عاشورا است.
حجت‌الاسلام غلامرضا شاه‌جعفري با بيان اينكه فقط با حادثه عاشورا است كه مي‌توان اسلام را جهاني كرد افزود: كشور ايران اسلامي از آن اهل بيت بوده و تنها پهنه از جهان و عالم هستي است كه بوي عاشورا را مي‌دهد.
شاه جعفري عنوان كرد: انقلاب اسلامي ايران نيز برگرفته از مكتب حسيني است و بوي عاشورا و حسين (ع) را مي‌دهد و اين انقلاب جهاني است كه مقدمه ظهور حضرت ولي عصر (عج) را فراهم مي‌سازد.
وي با اشاره به سخني از امام خميني (ره) مبني بر اينكه ما ابتدا ايران را اسلامي مي‌كنيم و بعد خاورميانه و بعد تمام جهان را به اين انقلاب و اسلام را متصل به ظهور و قيام حضرت حجت (عج) مي‌كنيم گفت: اسلامي شدن تمام جهان از عاشوراي حسيني محقق مي‌شود.
شاه‌جعفري با تأكيد بر نشر مكتب عاشورايي ميان مردم به ويژه نسل كنوني تصريح كرد: فاصله گرفتن از مكتب عاشورايي و نهضت حسيني چيزي جز ذلت براي ما در پي نخواهد داشت.
وي در ادامه با تسليت به مناسبت ايام شهادت سيد ساجدين (ع) اظهار كرد: صبر و بردباري و حلم و شجاعت امام سجاد (ع) الگوي به تمام معنا براي ارادتمندان به ائمه اطهار است.
اين مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه امام سجاد (ع) از نظر گفتار و كردار شباهت خاصي به جدشان اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) داشتند خاطرنشان كرد: عبادت و شب زنده‌داري، عفو جوانمردي، بلاغت، شخصيت و ابهت از ويژگي‌هاي اصلي اين امام همام است.
شاه جعفري ادامه داد: اين امام بزرگوار در شرايط خفقان و در زمان حكومت ظالمان به زبان دعا توانست مبارزات خود را به پيش ببرد و موجب آگاهي مردم شود.
وي بيان كرد: امام سجاد (ع) با شجاعت اجازه نداد واقعه عاشورا در كربلا مدفون شود و با فعاليت‌هاي خود در ترويج و گسترش اين واقعه جانسوز توانست نهضت حسيني را به صورت صحيح و بدون تحريف و نقص به آيندگان برساند.
امر به معروف و نهي از منكر مهم‌ترين فلسفه قيام عاشورا است
رييس اداره تبليغات اسلامي بيجار نيز در اين مراسم با تسليت شهادت امام سجاد (ع) و ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان در دهه سوم محرم عنوان كرد: پيام نهضت عاشورا پيام عزت سربلندي و سعادت است.
حجت‌الاسلام جليل مختاري‌نيا با بيان اينكه عاشوراي حسيني دانشگاهي براي تبيين سبك زندگي فردي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي است عنوان كرد: دانشگاه حسني و مكتب عاشورايي كامل‌ترين دانشگاه انسان‌سازي است.
وي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر مهم‌ترين فلسفه قيام خونين كربلا است عنوان كرد: قيام و نهضت عاشوراي حسيني براي تمام بشريت اسوه و الگو است.
مختاري‌نيا بيان كرد: آثار قيام امام حسين (ع) فقط محدود به زمين كربلا و عاشورا نشد، بلكه اسوه و الگويي براي تمام حركت‌هاي حق طلبانه در تمام اعصار و براي تمامي نسل‌ها است.
فرماندار بيجار نيز در حاشيه برگزاري اجتماع بزرگ مدافعان حرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تقدير از بسيجيان و دوستداران اهل بيت و ترويج دهندگان مكتب حسيني جهت برگزاري اين مراسم عظيم، برگزاري اين تجمع‌ها را گامي جهت مقابله با گروه‌هاي تروريستي و تكفيري عنوان كرد.
بيژن زنديه ضمن دعوت شركت پرشور مردم در اين گونه مراسم‌ها و تجمع‌هاي بيان كرد: دشمنان اسلام در پي كمرنگ كردن اعتقادات مسلمين از هر حربه‌اي بهره برده و سعي دارند با رواج ضد ارزش‌ها در جوامع مسلمانان حضور آنان را در اين گونه اجتماعات كمرنگ كنند.
وي با بيان اينكه اهداف امام حسين (ع) از نهضت عاشورا بايد ميان آحاد مردم جامعه بازگو شود بيان كرد: تبيين سبك زندگي عاشورايي در زندگي و جامعه امري انكار ناپذير است.
زنديه به اهميت و تاثيرگذاري هيئت‌هاي مذهبي در سطح جامعه اشاره كرد و گفت: هيچ ارگاني تاثيرگذارتر از هيئت‌هاي مذهبي در سطح كشور نيست به گونه‌اي كه اگر اين هيئت‌ها به صورت جدي‌تر و هدفمندتر فعاليت كنند.


| شناسه مطلب: 49331




اربعين



نظرات کاربران