مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت

مادر یکی از شهیدان قمی دعوت حق را لبیک گفت

با حضور مردم قدرشناس قم مراسم تشیع بانوی شهید پرور برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم تشييع و ختم مادر شهيد عباس نوبخت بانوي شهيد پرور قمي با حضور صدها نفر از اقشار گوناگون استان قم برگزار و در آرمگاه اين شهر به خاك سپرده شد.
بنا به اين گزارش، ام الشهيده علويه بيطرفان از مادراني شهيدي بود كه علاوه بر تقديم فرزند خويش عباس نوبخت در راه دفاع از دين و كشور، افتخار خواهر شهيد و مادر بزرگ شهيد را نيز دارا بود.
برادر وي سيد حسين بيطرفان بود كه به عنوان روزنامه فروش در قم فعاليت مي‌كرد و در روز ۱۴ خرداد در حالي كه خبر دستگيري امام خميني را در قم فرياد مي‌زد توسط دژخيمان رژيم پهلوي مورد اصابت تير قرار گرفته و به مقام شهادت رسيد.
مرحومه بيطرفان در طول سال‌هاي جنگ، افتخار ديگري نيز كسب كرد و نوه خويش بسيجي شهيد هادي رحيمي تنها را كه تخريب چي لشگر ۱۷ علي بن ابيطالب (ع) بود در كربلاي پنج در راه اعتلاي اسلام ناب محمدي (ره) تقديم كرد.
حجت الاسلام سيد باقرطباطبايي، مبلغ برجسته حوزه علميه قم در مراسم بزرگداشت مادر شهيد عباس نوبخت، بيان داشت: بدون شك فرهنگ سترگ تشييع مديون خون‌هاي بر زمين ريخته فرزندان مادراني است كه در دامن خود با مهر امام حسين (ع)، فرهنگ ايثار را تعليم دادند.
وي با اشاره به نقش مردم در حفظ و حراست از ارزش‌هاي اسلامي، اظهار داشت: امروز مملكت اسلامي ايران به واسطه هدايت‌هاي رهبري معظم انقلاب اسلامي و فداكاري مردم به افتخارات در عرصه‌هاي گوناگون نائل شده است.
وي در پايان از صبر و استقامت علويه بيطرفان تجليل كرد و بيان داشت: تقديم فرزند شهيد عباس نوبخت، نوه شهيد هادي رحيمي تنها و برادرش شهيد حسين بيطرفان در راه اسلام ناب محمدي (ص) و انقلاب اسلامي و انجام خدمات عام المنفعه و كمك در ساخت حسينيه‌ها و دستگيري از محرومين از مواردي است كه در كارنامه اين بانوي نمونه با افتخار درج شده است.
حجت الاسلام و المسلمين ايزدپناه، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم نيز در حاشيه اين مراسم از خانواده شهيد نوبخت تجليل و از مجاهدت‌هاي علويه بيطرفان تقدير و از خداوند متعال علو درجات وي را خواستار شد.
گفتني است علويه بيطرفان روز گذشته دعوت حق را لبيك گفته و در مقبره باغ بهشت قم به خاك سپرده شد.


| شناسه مطلب: 49344




قم شهدا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران