شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر

شور و صفا در شبهای جمعه کربلا + تصاویر

همین تازگی واقعه عاشورا، شهر کربلا را متمایز از تمام شهرهای جهان اسلام کرده است. در طول هفته کربلا یک نمایش دارد و در پنج شنبه و شب جمعه نمایشی دیگر؛ اصلا نمی‌توان کربلا و حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با شب‌های دیگر مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي شب‌هاي بين‌الحرمين بسيار زيبا و به ياد ماندني است. اگر اين وقت شب جمعه باشد، عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) همچون پروانه به دور آن حضرت مي‌چرخند.
بنا برا اين گزارش نمايش شب هاي جمعه كربلا و بين‌الحرمين را تا انسان نديده باشد، نمي‌تواند درباره آن تصوري داشته باشد. اين شب جمعه‌ها در محرم‌الحرام، تفاوت چشمگيري با ساير شب‌هاي جمعه در طول سال دارد. در ايام محرم‌الحرام تمام شهر و حرم‌ها با پرچم‌هاي سياه و چراغ‌هاي قرمز كه نماد سوگواري است، آراسته مي‌شود. حوضچه آب كنار ورودي راس‌الحسين(ع) رنگ خون مي‌گيرد. گويي بر چهره شهر گرد ماتم و غم پاشيده‌اند و شهر و زائرانش در سوگ امام مظلومشان به عزا نشسته‌اند.


| شناسه مطلب: 49367




كربلا عتبات



نظرات کاربران