آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است

آیت‌الله سبحانی:جریان تکفیر‌ به دنبال ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است

یکی از مراجع تقلید گفت: بدون تردید جریان تکفیری آمده است که حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی درست کند، مسلمانان باید امروز آماده باشند که مسجد الاقصی صدمه و خدشه نبیند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ستاد خبري كنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلام، آيت‌الله جعفر سبحاني در گفت‌وگو با شبكه خبر با اشاره به هويت و اهداف شكل‌گيري جريان تكفير در جهان امروز اظهار كرد: اساس اسلام رحمت، مغفرت و آرامش است، بسم الله الرحمن الرحيم نخستين آيه‌اي است كه پدر و مادر به فرزندان تعليم مي‌‌دهند.
وي خاطرنشان كرد: اين آيه ما را با خدايي آشنا مي‌كند كه مظهر رحمان و رحيم است و بدون ترديد رحمانيت وي بيشتر از رحيميت بوده و رحيم بر مومنان و رحمان بر تمام بشر است.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه رمز موفقيت پيامبر اكرم (ص) اين بود كه با نرمش و اخلاق با مردم رفتار مي‌كرد گفت: حتي خداوند به اين نكته در آيه‌اي اشاره مي‌كند كه به خاطر رحمتي كه خدا به تو داده، توانستي بر اين مردم نفوذ كني و اگر با تندي و قساوت با مردم رو به رو مي‌شدي، اين جمعيت از شما پراكنده مي‌شد.
وي خاطرنشان كرد: پيامبر اكرم (ص) در تمام جنگ‌ها و غزوات، افراد را به رحمت و نرمش دعوت مي‌كرد و در خطابه‌هاي پيامبر اكرم (ص) آمده زماني كه افرادي را براي تبليغ مي‌فرستاد، سفارش مي‌كرد كه شما از در رحمت وارد شويد.
آيت‌الله سبحاني با اشاره به حديثي از صحيح مسلم كه برادران اهل سنت از پيامبر اكرم (ص) نقل كرده‌اند گفت: تعبير پيامبر اكرم (ص) اين است هر چيزي كه در آن مهرباني باشد، زينت محسوب مي‌شود، اگر در اجتماع و كار رفاقت، دوستي، نرمش و مهرباني از بين برود آن كار به طور كامل معيوب و غير مطلوب است.
وي خاطرنشان كرد: پديده‌اي كه اكنون به نام پديده تكفير پيدا شده است در واقع به دنبالش قتل، غارت، كشتن و خراب كردن است و اصلا ارتباطي به اسلام و شرايع آسماني ندارد و در تورات، انجيل و قرآن چنين مسئله‌اي مطرح نيست.
اين مرجع تقليد عنوان كرد: مسئله اول دعوت به اسلام از طريق عقل، قرآن، سنت و اتمام حجت است، اگر افرادي بخواهند در آيين خودشان بمانند، آيين آسماني به آنها اجازه مي‌دهد، بنا بر اين اينها خودشان را نمي‌توانند به اسلام متصل كنند و پيوند بدهند.
وي با اشاره به تعبيرهاي مختلف تكفير بر پيكر امت اسلام گفت: شكي نيست در اين كار اتاق فكري قبلي وجود دارد و دولت‌هايي در پشت سر آنها هستند كه اين افراد را آلت دست قرار دادند، برخي از آنها ناآگاه هستند ولي اكثر آنها آگاه هستند، در واقع اينها ابزاري براي جمعيت پشت سر آنها هستند.
آيت‌الله سبحاني ادامه داد: من هيچ دولتي را نام نمي‌برم، ولي مي‌توانم بگويم اين جمعيت قدرت و پول نداشتند و اين سلاح‌ها را جمعيت‌هايي در اختيار آنها گذاشته است.
وي با اشاره به اهداف تكفيري‌ها گفت: يك هدف اين است كه زيرساخت‌هاي كشورهاي اسلامي را به وسيله جنگ از بين ببرند، بنابراين آنچه كه يك كشور بايد دارا باشد را به وسيله جنگ، بمباران، قتل و كشتار از بين مي‌برند.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: نكته ديگر اين است كه اينها با تندي‌ها و سر بريدن‌ها مي‌خواهند اسلام را بد جلوه دهند.
وي با بيان اينكه غرب در حال پيشروي به سوي اسلام است گفت: واقعا چيزي نمي‌گذشت كه بخشي از غرب را مسلمانان تشكيل دهند ولي به وسيله اين عمل نوعي بدبيني نسبت به اسلام پيدا شده است، در حقيقت كساني كه پشت سر اينها هستند، به دو نتيجه رسيدند، زيرساخت‌هاي كشورهاي اسلامي به تدريج از بين مي‌رود و ثانيا اسلام در نظر ديگران بدجلوه مي‌كند.
آيت‌الله سبحاني خاطرنشان كرد: بدون ترديد جريان تكفيري آمده است كه حاشيه امني براي اسرائيل درست كند، مسلمانان بايد امروز آماده باشند كه مسجد الاقصي صدمه و خدشه نبيند.
وي ادامه داد: اكنون اين جنگي كه به عنوان تكفير راه افتاده، ذهن مسلمانان را متوجه اين بخش كرده به طوري كه مسئله اسرائيل، مسجد الاقصي و اراضي اسلامي به كلي در حال فراموشي است.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: در حقيقت كساني كه اين طرح را ريختند مي‌خواهند زيرساخت‌ها را از بين ببرند و ثانيا اين مسئله سبب مي‌شود كه اسلام مشوش جلوه كند ثالثا حاشيه امني براي اسرائيل باشد و اذهان به آن صورت متوجه نشود و متوجه جاي ديگر باشد، البته بدون ترديد طراحان اين مسئله عواقب ديگري نيز براي اين كار در نظر گرفتند كه به تدريج روشن مي‌شود.
وي تصريح كرد: بدون ترديد جواناني از نقاط مختلف مي‌آورند، در آنها تصرف فكري كرده و آنها را شست و شوي مغزي مي‌دهند، جواني كه ناآگاه است تصور مي‌كند كه واقعا مي‌خواهد براي احياي اسلام بيايد.
آيت‌الله سبحاني ادامه داد: اين وظيفه علماي بلاد است كه در هر منطقه‌اي به جوانان بگويند كه اين مسير راه كج است و راه اسلام نيست و اسلام نگفته است كه مسلمان، مسلمان را بكشد بنابراين بايد توجه داشت يك نوع تبليغاتي نسبت به اينها است تا افكارشان را عوض مي‌كنند و تصور مي‌كنند به سوي اسلامي مي‌روند كه ادامه‌اش بهشت است.
وي خاطرنشان كرد: حتي يكي از اين افراد دستگير شده، قاشقي همراهش بوده گفتند اين چيست، اين طور بيان مي‌كند كه به او گفته‌اند كه اگر اين كار را انجام دهيد و امشب كشته شوي، مهمان پيامبر اكرم (ص) هستي و با ايشان غذا خواهي خورد، جواني با چنين تصوراتي بمب به خودش مي‌بندد و دهها نفر را مي‌كشد.
اين مرجع تقليد با اشاره به راه‌هاي مبارزه با تكفير گفت: اگر بخواهيم با اين تكفير مقابله كنيم، تنها راه نظامي نيست بلكه در كنار آن، راه فرهنگي بايد وجود باشد.
وي با بيان اينكه مدارسي كه تكفير را تعليم مي‌دهند بايد تغيير كنند، يادآور شد: برخي از كشورهاي عربي مسائلي را در دبيرستان مطرح مي‌كنند كه نتيجه آن اين است كه جمعي مسلمان و جمعي ديگر كافر هستند مادامي كه اين برنامه‌ها در اين مدارس است اين فتنه خا‌موش شدني نيست، مگر اينكه علما و بزرگان جمع شوند و اين برنامه‌ها را از مدارس جمع كنند.




نظرات کاربران