شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است

شیخ شرف الدین شمس الدین: اسلام از جنایات داعش و تکفیری‌ها بری است

اندیشمند جهان اسلام گفت: اسلام بری از اقداماتی که داعش و گروه‌های تکفیری انجام می‌دهند و باید بدانیم که چنین چیزهایی که اگر شکل گرفته، نتیجه ضعف کاری خودمان بوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شيخ شرف الدين شمس الدين در روز دوم كنگره جريان‌هاي تكفيري و افراطي از ديدگاه علماي اسلام گفت: اينجا آمده ايم كه مراتب محكوميت خود را نسبت به عمليات خرابكارانه نسبت به اقداماتي كه عليه اسلام انجام مي‌دهند، اعلام كنيم.
وي گفت: اسلام كاملا بري از اقداماتي كه داعش و گروه‌هاي تكفيري انجام مي‌دهند بوده و بايد بدانيم كه چنين چيزهايي كه اگر شكل گرفته، نتيجه ضعف كاري خودمان بوده است.
اين انديشمند جهان اسلام گفت: خود انتقادي بسياري مهم است و همه مي‌دانند در بسياري از كشورهاي اسلامي حكومت‌ها سبقه ديني ندارند و اين امر موجب مي‌شود كه چنين حركاتي شكل گيرد و در كشور عربي و اسلامي رشد كند.
شيخ شرف الدين شمس الدين گفت: بايد از خودمان دفاع كنيم و بسياري از مذاهب اسلامي تاكيد دارند بر توحيد و وحدت ميان مسلمانان و بايد بياييم و از آن آياتي كه ما را به توحيد دعوت مي‌كند در زندگي عملي خود پياده كنيم.
وي بيان كرد: نبايد اجازه دهيم كه احكام فرعي در ميان ما رواج يابد و نبايد از برادران مسلمان خود فاصله بگيريم و ۱۲۰ آيه اي كه در خصوص مودت و وحدت آمده نشانه اين است كه مسلمانان بايد وحدت عملي داشته باشند و به دور محور دين خود باشند.
اين انديشمند جهان اسلام گفت: ما با وجود اينكه غير اهل كتاب با ما اختلاف دارند، باز هم خداوند مي‌فرمايد كه با هم همزيستي داشته باشيد چه برسد بر ما كه شيعه و سني هستيم و قبله و كتاب و پيامبر ما يكي است.
شيخ شرف الدين شمس الدين اضافه كرد: بايد مراقب باشيم كه مبادا احاديث جعلي ما را از اهداف خود دور سازد و بايد تلاش كنيم كه نگذاريم مال و نواميس مسلمانان خدشه دار شود.
وي گفت: خداوند تاكيد مي‌كند كه هيچ دليلي بر پذيرفتن دين نيست و هر كس مي‌توانند هر گونه كه مي‌خواهد زندگي كند و نبايد تكفيري‌ها اينگونه رفتار كنند.


| شناسه مطلب: 49448




تكفيري‌ها



نظرات کاربران