مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است

مولوی عبدالحمید: ریشه یابی اندیشه تکفیری برای مقابله با آنها ضروری است

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه باید اهداف دشمنان و ترفندهای آنها را بشناسیم گفت: باید ریشه‌های افراط گرایی و تکفیر را نیز مورد شناسایی قرار دهیم و راهکارهای برون رفت از این شرایط را با همکاری همه علما به دست آوریم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي در روز پاياني كنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلامي در مجتمع امام كاظم (ع) با بيان اينكه اين كنگره مايه نگراني دشمنان و غم و اندوه آنها شده است اظهار كرد: اين از فضل الهي است كه در اينجا دور هم جمع شده ايم.
وي افزود: از دست اندركاران برگزاري اين كنگره كه با زحمت فراوان چنين همايشي را برگزار كردند تشكر مي‌كنم؛ زمان برگزاري اين كنگره و مكان آن اهميت ويژه اي دارد.
عبدالحميد با بيان اينكه در شرايط مهم و حائز اهميتي به سر مي‌بريم خاطرنشان كرد: امروز جهان اسلام از تكفير، افراط گرايي و تفرقه رنج مي‌برد؛ اين موارد به اوج خود رسيده اند به همين دليل در زمان مناسبي اين كنگره برگزار شده است.
وي ادامه داد: مكان برگزاري كنگره هم كه شهر قم، شهري علمي و از مراكز مهم جهان اسلام و در حقيقت مركز ثقل جهان تشيع است اهميت فراواني دارد؛ شيعه و سني در كنار هم جمع شده ايم و عالمان هر دو به تعداد فراوان حضور يافته اند و همين امر مورد توجه جهانيان قرار مي‌گيرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به رنجي كه جهان اسلام از افراط گرايي و تكفير مي‌برد خاطرنشان كرد: اسلام ديني جهاني است و تا قيامت ماندگار خواهد بود؛ اسلام همه اديان ديگر را منسوخ كرده و قرآن نيز آخرين كتاب آسماني است ولي گروهي امروز مي‌خواهند گستره دين اسلام را تنگ كنند.
وي تصريح كرد: تكفيري‌ها فتنه اي خطرناك را به وجود آورده اند و مي‌خواهند اسلام را محدود در عقايد خود كنند و ديگران را كافر بدانند در حاليكه قرآن موارد ديگري را براي ورود در اسلام معرفي كرده است.
عبدالحميد اسماعيل زهي با بيان اينكه هر كس شهادتين بگويد، اعتقاد به نماز و زكات داشته باشد مسلمان است گفت: نمي‌توان كساني را كه به سوي كعبه نماز مي‌خوانند تكفير كرد و خونشان را مباح دانست.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به فتنه تكفير كه از صدر اسلام وجود داشته است خاطرنشان كرد: در آن زمان خوارج ظهور كردند و به حضرت علي (ع) با آن مقام بلندي كه داشتند توهين كرده و مورد تهاجم قرار مي‌دادند؛ حضرت علي (ع) تا زماني كه خوارج قيام مسلحانه نكردند به آنها حمله نكردند بلكه مي‌خواستند آنها متوجه اشتباهاتشان بشوند.
وي با تاكيد بر وحدت ميان شيعه و سني گفت: امروز بيش از هر زماني نيازمند وحدت هستيم البته وحدت ميان مسلمانان، سياسي و از جنس وحدت در اروپا نيست بلكه وحدتي اعتقادي است كه بر پايه مشتركات بايد صورت بگيرد؛ اشتراكات ميان مسلمانان آنقدر زياد هستند كه نمي‌توان آنها را شمارش كرد؛ همه ما به پيامبر (ص) اعتقاد داريم و به اهل بيت (ع) عشق مي‌ورزيم.
مولوي عبدالحميدافزود: روزي شخصي سخنراني مرا شنيده بود كه در مورد اهل بيت (ع) سخن مي‌گفتم و گمان كرده بود شيعه هستم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تصريح كرد: مسلمانان نه تنها در توحيد، بلكه در رسالت، كتاب و موارد فراوان مشترك هستند و اختلافات بسيار جزئي هستند؛ لازم است بر اساس اشتراكات با هم متحد شويم.
وي با بيان اينكه بايد اهداف دشمنان و ترفندهاي آنها را بشناسيم گفت: بايد ريشه‌هاي افراط گرايي و تكفير را نيز مورد شناسايي قرار دهيم و راهكارهاي برون رفت از اين شرايط را با همكاري همه علما به دست آوريم.
عبدالحميد با اشاره به نظام اسلامي و حضور حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در رأس حكومت خاطرنشان كرد: دولت اسلامي در ايران حاكم است و اين شرايطي است كه مراجع تقليد مي‌توانند نقش خود را به درستي ايفا كنند و وحدت ميان مسلمانان را ايجاد نمايند؛ امروز علما در جهان اسلام مورد احترام هستند و مي‌توان با تكيه بر همين امر، بسياري از كساني را كه در دام تكفير گرفتار شده اند نجات دارد و راهنمايي كرد.
امام جماعت اهل سنت زاهدان افزود: تكفيري‌ها و دشمنان اسلام، امنيت رژيم صهيونيستي را دنبال مي‌كنند و مي‌خواهند فرهنگ غربي را احيا كنند؛ در چنين شرايطي بايد نسبت به يكديگر احترام قائل باشيم و از اهانت‌هاي مذهبي پرهيز كنيم؛ همه مسلمانان و رسانه‌هاي اسلامي بايد از تهمت و اهانت به مقدسات يكديگر پرهيز كنند.


| شناسه مطلب: 49467




تكفيري‌ها



نظرات کاربران