معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه برپا شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش، در بیش از ۱۵ هزار امامزاده، بقعه متبرکه، حسینیه، تکایا و مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: نمایشگاه سبک زندگی حسینی در ۱۵۵۰ بقعه متبرکه برپا شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت الاسلام احمد شرفخاني با بيان اينكه روز عاشورا از ديرباز، تجلي درگيري حق و باطل و روز فداكاري و جانبازي در راه دين و عقيده شناخته شده است، اظهارداشت: امام حسين (ع) در اين روز با ياراني اندك ولي با ايمان و پر صلابت، با عزتي بزرگ و شكوهمند، با سپاه سنگدل و بي دين يزيدي به مقابله برخاست و كربلا را به صحنه هميشه زنده عشق خدايي و آزادگي مبدل ساخت.
وي با بيان اينكه شناساندن مكتب سرخ عاشورا و عمق بخشيدن به باورهاي اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والاي نهضت حسيني، همواره ركن اصلي برنامه‌هاي فرهنگي سازمان اوقاف بوده است، افزود: سازمان اوقاف و امور خيريه در لبيك به فرامين مقام معظم رهبري، مبني بر تبديل بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي و به منظور جهت دهي به مراسم عزاداري و اجراي صحيح نيات موقوفات مرتبط، طرح‌ها و برنامه‌هاي پرباري را به اجرا در آورده است.
حجت الاسلام شرفخاني اضافه كرد: سوگواره «بصيرت عاشورايي» در همين راستا و با هدف گسترش و تعميق بصيرت در جامعه و نيز به منظور اجراي هرچه بهتر و صحيح‌تر نيات واقفين خيرانديش، براي چهارمين سال متوالي با برنامه‌هاي متنوعي اعم از؛ «تجمع بزرگ لبيك يا حسين»، «همايش شيرخوارگان حسيني»، «سوگواره احلي من العسل» و «همايش رهروان زينبي» در آستان مقدس ۲۷۸۳ بقعه متبركه و امامزاده كشور طي ماه محرم اجرا شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اهداف برگزاري طرح سوگواره «بصيرت عاشورايي» تصريح كرد: اجراي نيات واقفين خيرانديش با استفاده از ظرفيت امامزادگان و بقاع متبركه در جهت هرچه مطلوب‌تر برگزار كردن، مراسم عزاداري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، تقويت باورهاي ديني و تبيين قيام عاشورا در بين عموم مردم، تبيين جايگاه حكومت اسلامي و نقش ولايت فقيه در اداره جامعه اسلامي، ايجاد بصيرت عاشورايي با استفاده از بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و بيان صحيح وقايع نهضت حسيني و روشنگري نسبت به خرافات و انحرافات از اهداف برگزاري اين طرح است.
وي با اشاره به راه اندازي قرارگاه مركزي حضرت سيد الشهدا (ع) در ستاد سازمان اوقاف و ادارات كل اوقاف استانها گفت: قرارگاه مركزي با عنوان «حضرت سيد الشهدا (ع) » در ستاد سازمان جهت برنامه‌ريزي، فعال سازي و نظارت برحسن اجراي طرح سوگواره بصيرت عاشورايي، هدايت و راهبري و تنظيم دستور العمل‌ها و ابلاغيه‌هاي مرتبط با اين طرح راه اندازي شد و همچنين در ذيل آن نيز در هر استان، قرارگاهي با همين نام ايجاد شد.
حجت الاسلام شرفخاني اضافه كرد: طرح سوگواره «بصيرت عاشورايي» علاوه بر بقاع متبركه و امامزادگان در حسينيه‌ها، مساجد و تكايا نيز برگزار شد كه امسال در مجموع طي ماه محرم ۱۲ هزار و ۳۴۴ حسينيه، مسجد و تكيه مجري برگزاري اين طرح بودند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: ۱۳ هزار و ۶۳۹ مجلس تعزيه داري و روضه خواني حضرت ابا عبدالله طي ماه محرم در طرح سوگواره «بصيرت عاشورايي» برگزار شده است.
وي با بيان اينكه يكي از برنامه‌هاي سازمان اوقاف در راستاي اجراي طرح بصيرت عاشورايي اعزام مبلغ از حوزه علميه قم و حوزه‌هاي علميه استاني به سراسر كشور جهت اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاست، افزود: امسال در مجموع ۵ هزار و ۴۶۳ مبلغ اعزامي از حوزه علميه قم، از حوزه‌هاي علميه استان‌ها و روحانيون مستقر در بقاع متبركه در روند برگزاري اين طرح مشاركت كردند.
حجت الاسلام شرفخاني ادامه داد: امسال در ۴۱۵ بقعه متبركه، برپايي خيمه‌هاي معرفت با هدف پاسخگويي به سوالات شرعي، ترويج و تبليغ فرهنگ وقف، مشاوره خانواده، تبليغ چندرسانه‌اي، مشاوره كودك و نوجوان و… برپا شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه امسال در قالب برگزاري طرح سوگواره «بصيرت عاشورايي»، ويژه برنامه‌هايي اعم از؛ «تجمع بزرگ لبيك يا حسين»، «همايش شيرخوارگان حسيني»، «سوگواره احلي من العسل» و «همايش رهروان زينبي» برگزار شد، تصريح كرد: «تجمع بزرگ لبيك يا حسين» همزمان با روز دوم محرم سالروز ورود كاروان امام حسين (ع) به صحراي كربلا در ۲۲۰ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه كشور برگزار شد و «همايش شيرخوارگان حسيني» نيز در ۳۵۵ بقعه متبركه و امامزاده برگزار گرديد.
وي اضافه كرد: «سوگواره احلي من العسل» امسال براي اولين بار در ۲۴۶ بقعه متبركه و امامزاده و همچنين «همايش رهروان زينبي» ويژه بانوان در روز ۱۲ ماه محرم در ۳۳۵ بقعه متبركه و امامزاده برگزار شد.
حجت الاسلام شرفخاني با بيان اينكه يكي از برنامه‌هاي موكد امسال اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبركه و امامزادگان بود، گفت: امسال در مجموع نماز ظهر عاشورا در ۱۷۹۵ بقعه متبركه و امامزاده با حضور خيل جمعيت عزاداران حسيني اقامه شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه برگزاري سوگواره «بصيرت عاشورايي» و اجراي امينانه نيات واقفان در قالب اين طرح موجب تشويق مردم به سمت ثبت وقف‌هاي جديد مي‌شود، تصريح كرد: امسال در مجموع طي ماه محرم و در قالب اجراي سوگواره «بصيرت عاشورايي»، ۱۳۲ وقف جديد توسط واقفان خيرانديش در كشور به ثبت رسيد.
حجت الاسلام شرفخاني اضافه كرد: در سومين روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) براي آن حضرت و ياران با وفايش ختم قرآن و محفل انس با قرآن در ۴۵۰ بقعه متبركه برگزار شد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: امسال برپايي نمايشگاه «سبك زندگي حسيني» نيز در بقاع متبركه پيش‌بيني شده بود كه در مجموع اين نمايشگاه در ۱۵۵۰ بقعه متبركه برپا شد.


| شناسه مطلب: 49490




بقاع



نظرات کاربران