روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین

روایت زائری از خدمت یک انگلیسی به زائران اربعین

مدیر موسسه فرهنگی هنری سرچشمه، گفت:فضایی که در پیاده روی برای مراسم اربعین وجود دارد را فقط می‌توان از طریق حضور درک کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراسم رونمايي از كتاب عكس "پياده آمده‌ام" شامل عكس‌هايي از مراسام راه‌پيمايي عزاداران حسيني عصر روز دوشنبه 10 آذرماه با حضور رياست سازمان تبليغات اسلامي و حجت الاسلام پناهيان و زائري برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام محمدرضا زائري با اشاره به فضاي با شكوه راه‌پيمايي عزاداران حسيني در آستانه اربعين خاطر نشان كرد: فضايي كه در پياده روي براي مراسم اربعين وجود دارد را فقط مي‌توان از طريق حضور درك كرد. حتي شمار زيادي از فيلم‌ها و عكس‌هايي كه از اين مراسم تهيه شده نيز بيان كننده حال و هواي اين مراسم نيستند.
وي اضافه كرد: تفاوتي كه بين مراسم عاشورا و اربعين وجود دارد، اين است كه در مراسم عاشورا زائرين از راههاي دور و نزديك به طرق مختلف براي زيارت امام حسين(ع) مي‌آيند، ولي در روز اربعين زائرين با پاي پياده عازم كربلا مي‌شوند و بسياري فقط يك سلام به حرم امام حسين(ع) مي‌دهند و بازمي‌گردند. در اين ميان مهم‌ترين اتفاق پياده روي روز اربعين همين حضور در مسير است و اينكه شخص قطره‌اي از يك اقيانوس مي‌شود.
حجت الاسلام زائري همچنين با بيان اينكه پياده روي به سوي اربعين درس‌هاي بسياري را به ما مي‌دهد، گفت: براي مثال وقتي كسي به سوي مسجد حركت مي‌كند، بايد با خود بگويد خدايا من به سوي تو بدون هيچ نفاق و ريايي مي‌آيم. فراموش نكنيم هربار كسي به سوي خانه خدا مي‌رود گويي كه براي جنگ عازم مي‌شود، حال اگر كسي از تهران به سوي حرم امام حسين (ع) برود از همان ابتدا اين مسير را آغاز كرده است.
وي خاطر نشان كرد: يكي از ويژگي‌هاي پياده رفتن به سوي كربلا در اربعين اين است كه هم فرد بي‌سواد هم روستايي هم عامي و هم دكتر و مهندس به اين سفر مي‌روند. به ياد دارم كسي از لندن براي روز اربعين به عراق آمده بود و با وجود آنكه در انگلستان درآمد بسياري داشت، در شرايطي كه تا زانوهايش در گل فرو رفته بود به زائرين امام حسين(ع) خدمت مي‌كرد. تمام اين اتفاقات در دستان خود امام حسين (ع) است و مطمئن باشيد روزي اين عزاداري‌ها جبران خواهد شد.
وي در پايان صحبت‌هاي خود گفت: من در برابر اين عكاس بزرگوار كه عكس‌هايي را از مراسم پياده روي اربعين گرفته سر تعظيم فرو مي‌آورم.


| شناسه مطلب: 49609




اربعين عزاداري



نظرات کاربران