فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد

فعالیت مراکز درمانی ایران در مدینه آغاز شد


معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از اعزام اولین گروه درمانی عمره سال ۹۴- ۹۳ از امشب خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از فارس، عادل مقصودي‌نژاد معاون حج مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر از اعزام اولين گروه درماني عمره سال ۹۴- ۹۳ خبر داد و گفت: اين گروه شامل ۳۵ نفر از پزشكان متخصص، عمومي، پرستاران و گروه پشتيباني امشب به مقصد مدينه اعزام مي‌شوند.
به گزارش فارس، معاون حج مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر با بيان اينكه يك گروه ۴ نفره نيز شب گذشته از دوبي به مدينه اعزام شده است، گفت: بعد از گذشت چند روز از استقرار گروه درماني در مدينه ۲۰ نفر از آنها به مكه اعزام شده و گروه جديدي براي جايگزيني آنها از تهران به مدينه وارد مي‌شوند.
وي ادامه داد: در شهر مدينه يك درمانگاه شبانه‌روزي، ۲ مطب ۱۶ ساعته و ۲ مطب ۱۲ ساعته داير خواهد شد كه در درمانگاه شبانه‌روزي پزشك عمومي، متخصص داخلي و متخصص زنان به صورت ۲۴ ساعته حاضر هستند.
به گفته مقصودي‌نژاد در شهر مكه نيز يك درمانگاه شبانه‌روزي، ۲ مطب ۱۶ ساعته و ۴ مطب ۱۲ ساعته احداث مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اعزام خانم‌هاي پا به ماه به عمره ممكن است يا خير، گفت: طبق قوانين اعزام خانم باردار به حج تمتع كلاً ممنوع است اما در عمره اين خانم‌ها اگر در ماه سوم تا پنجم بارداري باشند با نظر پزشك فوق‌تخصص زنان و زايمان به عمره اعزام مي‌شوند.
معاون حج مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر ادامه داد: اما اگر خانمي در ماه‌هاي منتهي به زايمان باشد به حج اعزام نشده و پس از زايمان مي‌تواند به سرزمين وحي سفر كند.
مقصودي‌نژاد در مورد اينكه آيا طي سال‌هاي اخير موردي از زايمان زائران ايراني در عربستان هنگام مناسك حج مشاهده شده است يا خير، گفت: در سال‌هاي دور مواردي بود اما چندين سال است كه اين اتفاق رخ نداده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران