نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود

نقش اردبیلی‌ها در پیاده‌روی اربعین پررنگ می‌شود

اردبیل متولی برپایی موکب‌العباس در مسیر نجف- کربلا برای خدمات رسانی به زائران پیاده در اربعین شد. قرار است در این موکب علاوه بر استقرار سیستم صوتی، بروشور‌های اطلاع رسانی و شماره تلفن‌های اضطراری و نقشه مسیر در میان زائران توزیع شود و چادر‌های هلال احمر با حضور پزشکان مرد و زن در کنار موکب به زائران خدمات پزشکی و درمانی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، امسال براي اولين بار در ايام اربعين حسيني در مسير نجف به كربلا كه زائران اين مسير را پياده طي مي‌كنند، ۶ موكب جمهوري اسلامي ايران به زائران خدمات رساني خواهند كرد.
قرار است در اين موكب علاوه بر استقرار سيستم صوتي، بروشور‌هاي اطلاع رساني و شماره تلفن‌هاي اضطراري و نقشه مسير در ميان زائران توزيع شود و چادر‌هاي هلال احمر با حضور پزشكان مرد و زن در كنار موكب به زائران خدمات پزشكي و درماني ارائه كنند.
اولين موكب از ۶ موكب مستقر در مسير پياده روي نجف تا كربلا در مراسم امسال اربعين حسيني به نام حضرت ابوالفضل (ع) به استان اردبيل اختصاص يافت.
تصميمات خادمين اردبيل در برپايي موكب زائرين اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام)
خادمين زوار اباعبدالله الحسين در استان اردبيل براي برپايي موكب در نظر گرفته شده اين استان جلساتي برگزار كردند.
در اولين جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلمين بيدار مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان با اشاره به افتخار عظيمي كه به بركت سفر رياست سازمان حج و زيارت به اردبيل به مردم حسيني اين استان نصيب شده است از حاضرين در جلسه خواست شاكر و قدردان اين عنايت ويژه باب الحوائج ابالفضل العباس (ع) بوده و با تلاش مجدانه خود زمينه‌هاي برپايي هرچه شايسته‌تر اين موكب را فراهم كنند.
در ادامه آقايي سرپرست مديريت حج و زيارت اردبيل با اشاره به نقش كارگزاران دفاتر زيارتي و جايگاه ويژه اجتماعي ايشان، از آنان خواست نه بر اساس بضاعت شان بلكه بر اساس جايگاه ويژه آقا ابوالفضل العباس (ع) وارد عرصه شده و با نقش آفريني شايسته خود زمينه‌هاي برگزاري هرچه باشكوه‌تر اين موكب را فراهم نمايند.
در همين راستا وي تمامي دفاتر زيارتي استان را يك ستاد مركزي موكب معرفي كرده و از كارگزاران خواست هرچه سريعتر نسبت به انجام هماهنگي‌هاي لازم با نيروهاي زير مجموعه خود اقدام و شرايط جمع آوري كمك‌ها و نذورات نقدي افراد علاقمند را فراهم نمايند.
در دومين جلسه موكب حضرت عباس (ع) استان اردبيل نيز مقرر شد قبوض نقدي چاپ شده در اختياركارگزاران استان قرار گيرد تا با سهولت بيشتر امكان جذب نذورات مردمي فراهم گردد.
در اين جلسه مقرر شد در خصوص تعامل بيشتر صدا و سيما، ستاد هماهنگي نماز جمعه، اتاق اصناف و… هماهنگي‌هاي لازم از طريق حج و زيارت استان بعمل آيد.
در سومين جلسه موكب حضرت عباس (ع) نيز آقايي سرپرست حج و زيارت استان بعد از عرض تسليت ايام شهادت حضرت رقيه سلام الله عليها ضمن تشكراز زحمات كارگزاران، گزارشي از هماهنگي‌هاي انجام شده با صدا و سيما، ستاد برگزاري نماز جمعه، سازمان تبليغات اسلامي، اتاق اصناف، كانون مداحان، مسئولين هيئات مذهبي و… ارائه نمود.
سپس با اشاره به مصوبات ستاد مركزي افزود: مقرر گرديد با رمز يا عباس و به نيت ساقي عطشان كربلا ۱۴۴ هزار بطري آب معدني و با رمز يا زينب و به نيت قافله سالار اسراي كربلا ۸۰ هزار ليوان چاي و به نيت چهارده معصوم ۱۴ هزار پرس غذا و به نيت دختر سه ساله آقا ابا عبدالله الحسين (ع) و با رمز يا رقيه تعداد ۳۲ هزار و ۶۰۰ عدد كيك يا صبحانه از طريق خادمين موكب در بين زائرين اربعين آقا سيد الشهداء عليه السلام توزيع گردد.
در اين جلسه مقرر شد كليه اقلام تداركاتي مورد نياز حداكثر تا روز شنبه مورخ ۸ /۹ /۹۳ خريداري و از طريق مرز هوايي به نجف اشرف ارسال گردد.
بر همين اساس روز جمعه هفتم آذرماه در مقابل مصلي اردبيل سه چادر جهت دريافت كمك‌ها، هدايا و نذورات مردمي بر پا گرديد تا نماز گزاران نمازجمعه و امت ولايت مدار اردبيل كه امكان تشرف به كربلا معلي برايشان مقدور نيست با اهداي كمك‌هاي خود در اين كنگره عظيم جهان اسلام مشاركت نمايند.
علاوه بر چادر‌هاي بر پا شده قبوضي در هيئات مذهبي استان جهت دريافت نذورات و كمك‌ها ي نقدي عزاداران محترم توزيع گرديد.
ارسال اقلام مورد نياز موكب حضرت ابوالفضل (ع) به عراق از استان اردبيل
بعد از ظهر روز يكشنبه ۹ آذر ماه سومين محموله اقلام مورد نياز موكب حضرت عباس (ع) كه با اهداي كمك‌ها و نذورات مردم استان تهيه گرديده بود با حضور مسئولين استان از فرودگاه اردبيل به نجف اشرف ارسال گرديد.
اقلام تهيه شده شامل برنج، لپه، رب، روغن نباتي، ليمو عماني و… بود تا انشاءالله در موكب حضرت ابوالفضل العباس (ع) جهت پذيرائي از زائرين اربعين آقا سيد الشهداء (ع) مورد استفاده قرار گيرد.
لازم به ذكر است اولين محموله تداركاتي روز شنبه از طريق فرودگاه تبريز و دومين محموله نيز يكشنبه ۹ آذر ماه قبل از ظهر از طريق فرودگاه تهران به نجف اشرف انتقال يافته بود.
قرار است در مسير پياده روي زائران عتبات عاليات از زائران با صبحانه و ناهار و شام به نيت ۱۴ معصوم ۵ روز قبل و يك روز بعد از اربعين حسيني پذيرائي بعمل آيد.




نظرات کاربران